Strona 1 z 1

[mk2 1,6 Diesel] zurzyty wałek rozrządu ???

: sob paź 14, 2006 00:14
autor: angela23x
mam pyatnie:
czy słabe odpalanie auta po rozgrzaniu może mieć przyczynę w zurzytym wałku rozrządu??
i jak sprawdzić rozrusznik? na zimnym kreci dobrze, a jak trochę pojeżdże to słabo kręci.
co zrobić z takim "niekręcącym rozrusznikiem" ? da się to zregenerować czy lepiej zaopatrzyć się w coś nowszego??
dodam że zimering był wymieniany rok temu

ps: czym by sie objawialy problemy z wałkiem rozrządu?]

z góry dzięki za odp.

: sob paź 14, 2006 01:03
autor: Grzesiekk1982
angela23x pisze:czy słabe odpalanie auta po rozgrzaniu może mieć przyczynę w zurzytym wałku rozrządu??
Prawdopodobieństwo jest takie, jak disiejszy lot Leppera na Księżyc :bigok: Wałki są poddawane obróbce cieplnej, warstwa wierzchnia jest bardzo twarda, o dużej odporności na ścieranie i bardzo małej wielkiści chropowatości (Ra). Zużyją się popychacze zaworów, sprężyny zaworowe, ale wałek na końcu. Wałek steruje otwarciem zaworów. Jak by miał być zużyty w takim stopniu jak mówisz (totalnie starty?) silnik stracił by moc-gorsze napełnianie, większe opory wylotu spalin, czy też mógł by już w ogóle nie odpalić. Ale wcześniej musialby przeżyć wiele remontów głowic (wszystko sie tam zużywa, ale wałek na końcu, chyba że pęknie z powodu wady materiałowej). To takie teoretyczne rozważanie, BTW, daj spokój wałkowi.
Chyba, że chodzi o przestawiony rozrząd???? Może o cały układ rozrządu?

Co do rozrusznika, to proponuję przełożyć od kogoś nowy akumulator na chwilę i zobaczyć jak na nim się zachowa. Następnie sprawdzić masę- od (-) akumulatora do nadwozia, czy się nie poluzwała, odkręcić, przeczyścić papierem ściernym, ewentualnie jak jest przetarcie, wymienić przewód (plecionkę) na grubszy(nie zaszkodzi). I kręcić.
Jeśli to rozrusznik- niestety- wyjąć. Sprawdzić tulejki (łożyska ślizgowe) i oba końce osi (wytarte,'zjechane'- wirnik do wymiany), czy nie są uszkodzone. Tulejki najlepiej i tak wymienić (kilka-kilkanaście zł kpl). Sprawdzić wnętrze rozrusznika czy stojan nie jest poocierany. Zetknięcie wirnika ze stojanem może powodowac mocno wytarta tulejka, czy skrzywiona oś (wirnik do wymiany). Wtedy się zwiera i "muli" rozrusznik. Uzwojenie sprawdzamy u elektryka samochodowego. Jeśli wszystko będzie oki, złożyc i kręcić. Wymiana tulejek powinna pomóc. W razie czego, oddajesz do regeneracji- dostajesz dobry, zostawiasz stary za dopłatą, lub szukasz na giełdzie/allegro- kooło 70-120 zł.
Dziwne tylko że mówisz, że kręci na zimnym, a na ciepłym nie chce. Powinno być na odwrót :hmm:
A! Chyba, że nie kręci w ogóle- stuknie i cisza- to włącznik elektromagnetyczny. Czasem pomaga przywalić w rosrusznik metalową rurką :P
Pozdrawiam.

: ndz paź 15, 2006 23:55
autor: angela23x
]Grzesiekk1982[/b], dzięki, masz bardzo cenne rady. Pierw zaczne z tym rozrusznikiem. Moze rzeczywsicie jest do bani. Z tym rozrządem to mówił mechanik, więc dlatego zapytałąm. Świece są nowe, Bosha, w tamtym roku zmieniane, wiec to na pewno odpada. Akumulator nowy, rozruch z akumulat super. łądowanie ok.
moze ktoś ma inne typy?

: pn paź 16, 2006 00:24
autor: Grzesiekk1982
angela23x, no to jak mówiłem- po pierwsze zacznij od masy, nawet przykręć do klemy z jednej strony, a z 2 do nadwozia czy silnika jakiąś dodatkową (może być plecionka miedziana od Malucha, można ją kupić za parę zeta w każdym sklepie, gdzie są częsci do kaszlaka. Jeśli to nie pomoże (a napewno lepsz masa nie zaszkodzi), to bierz się za rozrusznik.
Pozdrawiam.

: pn paź 16, 2006 22:19
autor: angela23x
przyczyną moich problemów ze słabym odpalaniem jest najprawdopodobniej pompa paliwowa :| :| :|
i mam znowu prośbe do forumowiczów, moze ktoś sie orjentuje gdzie można kupić lub zregenerować swoją w łodzi. jak coś to PISZCIE [-o< [-o< [-o<

ps. słabo pali na ciepłym silniku.