Strona 1 z 1
[mk2] dylemat co do wyboru silnika
: pt paź 13, 2006 19:25
autor: Direct
Mam problem.
Przygotowuje się do wymiany silnika w swoi golfie, a nie wiem jaki założyć.
Mam pod ręką 1.8 na gaźniku ale zastanawiam się czy nie wystarczyłby 1.6 też oczywiście na gaźniku, bo z wtryskiem to więcej kłopotów przy zakładaniu.
Jaki silnik mi możecie polecić i czym się kierować przy zakupie?
Bo nie chce kupić padliny, która po 10tyś\km zacznie mi klekotać, cieknąć i takie tam..
Są jakieś firmy co sprzedają dobre motory (najlepiej śląsk)
Za wszelką pomoc dziękuje.
: pt paź 13, 2006 20:11
autor: Duber
ja bym 1.8 bral bez gadania.wpisz w googlach auto szrot auto czesc i i bedzie tego bardzo duzo.jak pogadasz toz jakas rozruchowa gwarancja napewno bedzie.
: pt paź 13, 2006 20:23
autor: bomberxl
Powiem tak.
Pierwszy mój silnik w vw jetta 1 to był 1.3 na gaźniku,zamontowałem później 1.6 i było już o wiele lepiej,następnie za........mi jettę i po odzyskaniu kasy kupiłem golfa 2 z silnikiem 1.8. nie chcę już auta z silnikiem mniejszym niż 1.8.Pali mi tyle samo co 1.6,a jest o wiele sprytniejszy i koniec.
: pt paź 13, 2006 20:41
autor: Pinhead
Jeździsz teraz 1.0 więc normalne że 1.6 może wydawać Ci się duży i wystarczający
Ale jak pojeździsz w 1.6 to poczujesz niedosyt bo jednak 1.8 jest znacznie żwawszy a pali praktycznie tyle samo. Jak tracić czas i pieniądze na swap to zeby już coś konkretnego z tego było a nie półśrodki jak gaźnikowe 1.6.
: pt paź 13, 2006 20:52
autor: Paweł Marek
Zdecydowanie 1,8, chociaż będziesz też musiał mocniejsze sprężyny wsadzić na przód. I od razu zastanów się czy chcesz gazować auto, bo wtedy raczej unikaj silników na wtrysku k-jetronic
: pt paź 13, 2006 20:56
autor: Direct
Paweł Marek pisze:I od razu zastanów się czy chcesz gazować auto, bo wtedy raczej unikaj silników na wtrysku k-jetronic
Tak właśnie mysle aby go zagazować zaraz po swapie
Zostane raczej przy gaźniku, bo silnik z wtryskiem = wiele przeróbek
: pt paź 13, 2006 20:59
autor: Duber
ale 1.8 pamietaj
: pt paź 13, 2006 21:05
autor: Direct
tak..zostane juz chyba przy 1.8
swap planuje na grudzien ale silnik + skrzynia(5 biegow) juz jest.
silnik to 1.8 na gaźniku 2e2---jest wyciety z samochodu sprowadzonego z niemiec bez prawa do rejestracji.Ma przebiegu 180 tyś.
Mam tylko nadzieje ze na tym przebiegu to sie nie przejade
Moj 1.0 ma 188tys i śmiga jak nalezy....tylko popychacze juz graja
i panewki są jakieś podejrzane
: pt paź 13, 2006 21:10
autor: bomberxl
Ja mam 2e2 z 1.8 RH i jestem happy,nic dodać.
[ Dodano: 13 Paź 2006 21:10 ]
I od 3 miechów gazownia bez zarzutu i to za 1300.
: pt paź 13, 2006 21:12
autor: Paweł Marek
Direct pisze:Mam tylko nadzieje ze na tym przebiegu to sie nie przejade
istnieje coś takiego jak pech, ale przy tym silniku ryzyko niewielkie. Moja jetka z 1,8 na gaźniku u nowego właściciela ma ponad 450 tys. nakręcone i nawet oleju nie chce pić.
: pt paź 13, 2006 23:01
autor: Direct
to chyba wszystko jasne..
podmianka już w grudniu...
A wiecie co może sprawić najwiekszy problem przy takim swapie??
troche informacji otrzymałem juz od kolegi "bomberxl", ale chce jeszcze wiedziec jak ma się sprawa zawieszenia, zasilania, instalacji elektrycznej
jesli możecie to napiszcie co wiecie abym mgł się dobrze przygotować do tego eksperymentu
Jak wszystko sie uda to napisze jakie sa efekty tego swapu...