[mk2] dylemat co do wyboru silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

[mk2] dylemat co do wyboru silnika

Post autor: Direct » pt paź 13, 2006 19:25

Mam problem.
Przygotowuje się do wymiany silnika w swoi golfie, a nie wiem jaki założyć.
Mam pod ręką 1.8 na gaźniku ale zastanawiam się czy nie wystarczyłby 1.6 też oczywiście na gaźniku, bo z wtryskiem to więcej kłopotów przy zakładaniu.
Jaki silnik mi możecie polecić i czym się kierować przy zakupie?
Bo nie chce kupić padliny, która po 10tyś\km zacznie mi klekotać, cieknąć i takie tam..
Są jakieś firmy co sprzedają dobre motory (najlepiej śląsk)
Za wszelką pomoc dziękuje.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt paź 13, 2006 20:11

ja bym 1.8 bral bez gadania.wpisz w googlach auto szrot auto czesc i i bedzie tego bardzo duzo.jak pogadasz toz jakas rozruchowa gwarancja napewno bedzie.



Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » pt paź 13, 2006 20:23

Powiem tak.
Pierwszy mój silnik w vw jetta 1 to był 1.3 na gaźniku,zamontowałem później 1.6 i było już o wiele lepiej,następnie za........mi jettę i po odzyskaniu kasy kupiłem golfa 2 z silnikiem 1.8. nie chcę już auta z silnikiem mniejszym niż 1.8.Pali mi tyle samo co 1.6,a jest o wiele sprytniejszy i koniec. :bigok:


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt paź 13, 2006 20:41

Jeździsz teraz 1.0 więc normalne że 1.6 może wydawać Ci się duży i wystarczający :-) Ale jak pojeździsz w 1.6 to poczujesz niedosyt bo jednak 1.8 jest znacznie żwawszy a pali praktycznie tyle samo. Jak tracić czas i pieniądze na swap to zeby już coś konkretnego z tego było a nie półśrodki jak gaźnikowe 1.6.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 13, 2006 20:52

Zdecydowanie 1,8, chociaż będziesz też musiał mocniejsze sprężyny wsadzić na przód. I od razu zastanów się czy chcesz gazować auto, bo wtedy raczej unikaj silników na wtrysku k-jetronic


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » pt paź 13, 2006 20:56

Paweł Marek pisze:I od razu zastanów się czy chcesz gazować auto, bo wtedy raczej unikaj silników na wtrysku k-jetronic
Tak właśnie mysle aby go zagazować zaraz po swapie
Zostane raczej przy gaźniku, bo silnik z wtryskiem = wiele przeróbek



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt paź 13, 2006 20:59

ale 1.8 pamietaj :)



Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » pt paź 13, 2006 21:05

:) tak..zostane juz chyba przy 1.8
swap planuje na grudzien ale silnik + skrzynia(5 biegow) juz jest.
silnik to 1.8 na gaźniku 2e2---jest wyciety z samochodu sprowadzonego z niemiec bez prawa do rejestracji.Ma przebiegu 180 tyś.
Mam tylko nadzieje ze na tym przebiegu to sie nie przejade

Moj 1.0 ma 188tys i śmiga jak nalezy....tylko popychacze juz graja
i panewki są jakieś podejrzane



Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » pt paź 13, 2006 21:10

Ja mam 2e2 z 1.8 RH i jestem happy,nic dodać.

[ Dodano: 13 Paź 2006 21:10 ]
I od 3 miechów gazownia bez zarzutu i to za 1300.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 13, 2006 21:12

Direct pisze:Mam tylko nadzieje ze na tym przebiegu to sie nie przejade
istnieje coś takiego jak pech, ale przy tym silniku ryzyko niewielkie. Moja jetka z 1,8 na gaźniku u nowego właściciela ma ponad 450 tys. nakręcone i nawet oleju nie chce pić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » pt paź 13, 2006 23:01

to chyba wszystko jasne..
podmianka już w grudniu...
A wiecie co może sprawić najwiekszy problem przy takim swapie??
troche informacji otrzymałem juz od kolegi "bomberxl", ale chce jeszcze wiedziec jak ma się sprawa zawieszenia, zasilania, instalacji elektrycznej
jesli możecie to napiszcie co wiecie abym mgł się dobrze przygotować do tego eksperymentu :)

Jak wszystko sie uda to napisze jakie sa efekty tego swapu...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości