Strona 1 z 1

MK II kierunki + alarm

: śr paź 11, 2006 19:42
autor: PAWEL89
Założyłem centralke do mojego MK II i teraz chcę podłączyć kierunki żeby mrugały przy otwieraniu i zamykaniu. Wiem że te kable idą w progu ale nie wiem dokładnie jak podłączyć żeby nie popaliło bezpieczników bo raz podłączyłem ale właśnie spaliło mi bezpieczniki.
Czekam na pomoc :pub:

: śr paź 11, 2006 19:46
autor: bomberxl
bierzesz próbnik i patrzysz kiedy mruga i zdrapujesz trochę izolacji,wlutowywujesz od centralki wg.opisu i izolujesz.

: śr paź 11, 2006 20:06
autor: harrygo1
dodam że są dwa rodzaje alarmów z jednym lub z dwoma przewodami do kierunków
jak jest pojedynczy kabel to trzeba wstawic dwie diody rozdzielające na dwa kierunki
bo nie zawsze w zestawach alarmowych są dołączone

: czw paź 12, 2006 01:16
autor: Ostry!
Witam :D Kolory : Prawy- czarny/zielony Lewy - czarny/biały :D Napisz ile kabli jest przeznaczonych na kierunkowskazy dwa czy jeden? I przetnij lepiej kable za skrzynką z bezpiecznikami niż w progu ;)

: czw paź 12, 2006 19:59
autor: PAWEL89
kable idą dwa zielony i niebieski właśnie słyszałem że trzeba jakieś diody ale nigdzie nie mogę ich dostać u mnie w mieście. Może ktoś ma jakiś schemacik :food:

: czw paź 12, 2006 20:24
autor: Ostry!
Diody mają zabezpieczyć przez zwarciem jeśli z centralki jest wyprowadzony tylko jeden kabel dla kierunkowskazów (chciaż lepsze centralki alarmowe mają już je wbudowane). Jeśli Ty masz wyprowadzone 2 kable z centralki do lewego i prawego kierunkowskazu to nie pozostaje Ci nic innego jak je podpiąć pod kabelki które wymieniłem w poprzednim poście. Ja bym jedynie na te 2 kabelki z centralki założył po bezpieczniku 5A (po jednym na każdy przewód) który uchroni cenralkę przez zwarciem i spaleniem (i tutaj znowu lepsze centralki mają i takie zabezpiecznie :D). A schematu nie mam :D PoZd

: czw paź 12, 2006 20:36
autor: el Kopyto
A ja dorwałem centralke z diodami i dwoma kabelkami (chociaż tak naprawdę z jednym kabelkiem który rozdzielał się na dwa i w nich juz były diody) i podpiołem sie do wiązki która idzie od włączników kierunkowzkazów przy kierownicy. Wypiołek kostkę od kierunkowskazów, sprawdziłem miernikiem który jest + a który masa, nstępnie kabelkiem połączyłem się do plusa i po kolei sprawdzałem kiedy się zapalą kierunkowskazy po dołączeniu tego +. Następnie się wlutowałem w przewody i prądzi