[mk2] Centralny zamek: oryginał - reanimacja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

[mk2] Centralny zamek: oryginał - reanimacja

Post autor: Darayavahus » wt paź 10, 2006 21:48

Mam u siebie w samochodzie resztki centralnego zamka. W drzwiach są siłowniki, chyba wszystkie które były. Jest też siłownik przy wlewie paliwa (wiem bo zawsze jak chce zatankować to musze się do niego dobrać). Nie wiem tylko co się stało z pompką ciśnieniową. Jak kupiłem samochód to już nie było. I tutaj mam dylemat. Na allegro pompka chodzi po ~100zł, tyle co zestaw centralnego dla czterech drzwi. Co mi doradzacie? Nie wiem czy siłowniki działają i nie wiem czy wszystkie przewody nadal są tam gdzie być powinny. Gdybym kupił zamek z allegro to musiałbym jeszcze kupić 2 siłowniki: do klapy i wlewu paliwa. Całość imprezy więc kosztowałaby podobnie. Jakie macie wrażenia z używania oryginalnego zamka i czy ktoś ma zamek z allegro za około 100zł i chciałby się pochwalić jak mu działa, ew. polecić jakiś konkretny egzemplarz.
Ostatnio zmieniony wt paź 17, 2006 15:30 przez Darayavahus, łącznie zmieniany 1 raz.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

greg

Post autor: greg » wt paź 10, 2006 22:04

w mk3 miałem pneumatyk którego i ty masz - fakt bez pompki. Najrozsądniejszym rozwiazaniem jest umówić się z kimś z forum co ma pompke, podpiąć na chwilę - jeżeli jest kompletna instalacja to zadziała. Gdybym miał wybierać - orginał pneumatyk bym naprawił - w moim mk3 nie było centrala i miałem wybór albo kupić siłowniki elektryczne albo wsadzić komplecik pneumatyka razem z wiązką - wybrałem to drugie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 10, 2006 22:07

Gdybyś kupił uniwersalny zamek z allegro to musiałbyś kupić też siłowniki do drzwi, bo oryginalne sa przecież poneumatyczne.
Ja jestem za przywracaniem fabryki.
W dwójce układ jest nie bardzo skomplikowany.
Jeślibyś kupił sprawną pompkę (upewnij się że nie masz sarej pod prawą tylną lampą), to z resztą można sobie dać radę, tyle że nie wiadomo czy sprawne są wszystkie siłowniki te co masz, oraz mikrostyki przy nich. Wszystko jest do zrobienia, przewiduję że potrzeba podobnej ilości czasu na założenie uniwersala jak na reanimację starego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » wt paź 10, 2006 22:09

Paweł Marek pisze:tyle że nie wiadomo czy sprawne są wszystkie siłowniki te co masz,
proste - sciągasz wężyk z pompki i dmuchasz lub wciągasz powietrze - w jedną stronę otwiera w drugą zamyka



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt paź 10, 2006 22:16

mam takiego zaprzyjaźnionego pana na złomowisku który pozwala oddać cześć gdyby coś z nią było nie tak. Podjade któregoś pięknego dnia i spytam się czy ma zamki na części. Nawet gdyby mi czegoś brakowało to zawsze można dołożyć. Taki zamek nie sprawia kłopotów w codziennym użytkowaniu?


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 10, 2006 22:21

greg pisze:proste - sciągasz wężyk z pompki i dmuchasz lub wciągasz powietrze - w jedną stronę otwiera w drugą zamyka
masz rację, pozostają jeszcze mikrostyki, ale w dwójce o ile sie nie mylę jest tylko po jednym w zamkach przednich dzrwi. Nie to co w trójce, trochę się ich już nareanimowałem z lupą w ręce.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg

Post autor: greg » wt paź 10, 2006 22:21

Darayavahus pisze:Taki zamek nie sprawia kłopotów w codziennym użytkowaniu?
jedyny proble,m to albo pompka albo jak rozepnie się jeden z wężyków - pompka pracuje wtedy bardzo długo



Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt paź 10, 2006 22:23

mikrostyki... hmm a co to takiego i do czego one służą?


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 10, 2006 22:24

Darayavahus pisze:Taki zamek nie sprawia kłopotów w codziennym użytkowaniu?
póki sprawny to żadnych. ale zepsuć może się wszystko. Mam dwie 13 letnie trójki w domu, w jednej central nigdy nie nawalił, w drugiej powypalały sie właśnie te mikrostyki w dwoch drzwiach - pewnie dlatego że auto z gorących Włoch zjechało do Polski.

[ Dodano: Wto Paź 10, 2006 10:25 pm ]
Darayavahus pisze:mikrostyki... hmm a co to takiego i do czego one służą?
po prostu włączniki, ktore uruchamiają pompkę jak kluczyk przekręcisz w drzwiach. Mikro bo sa maleńkie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt paź 17, 2006 15:32

aaa, no tak :p
Dzięki za rady.

[ Dodano: 17 Paź 2006 15:29 ]
Dzisiaj sobie kupiłem nawet 2 pompki. Kosztowały mnie razem 7zł. Tylko dlatego, ze u mnie w samochodzie nie chciały działać a gościu jak je napięciem prosto z akumulatora traktował to nie chodziły po jego myśli. Kompresory na pewno mają sprawne, jak już to jakiś kabelek może w środku nie łączyć. Jakby co to jestem do tyłu o 7 zł. Zanim się zabiorę za reanimację to może ktoś już miał z tym przygody i wie co w trawie piszczy...
W bagażniku mam taką złączkę:

Obrazek

Co na tych trzech pinach powinno się pojawiać i kiedy? Pytam bo nie jestem pewny czy instalacja elektryczna mojego zamka daje radę.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 17, 2006 15:49

Na pierwszym i trzecim (kabel czerwono żółty i czerwono biały) plus po przekręceniu kluczyka w drzwiach - na jednym w jedną, na drugim w drugą stronę. ) na styku drugim (brązowo - czarny) masa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » wt paź 17, 2006 15:56

mhm, to fajnie.
Ale napięcie jest z którejś strony zawsze czy to tylko na chwilę się pojawia po przekręceniu kluczyka?
Tak się zastanawiam bo jak te pompy podłaczam do zasialcza w domu bez obciązenia to działają tylko w jedną stronę. Ten układ nie działa przypadkiem tak, ze jak powietrze w układzie wywiera ciśnienie na pompkę to wtedy dopiero może zadziałać w drugą stronę? Pytam bo jak podłączam do samochodu to ni się nie dzieje. Może te wyżej wspomniane mikrostyki trzeba przeczyścić...


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt paź 17, 2006 17:00

W środku w pompce powinny być takie styki zależne od ciśnienia w rurkach. Spróbuj zasymulować to działanie przytykając przy podłączaniu wylot wężyka z pompki. Co do czasu pojawiania się napięcia po przekręceniu kluczyka nie wiem. W trojce jest to bardziej skoplikowany układ. Myć może też zależy to od ciśnienia w rurkach i od położenia tłoka siłownika w drzwiach. MKoże ktoś kto ma dwójkę Ci napisze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Darayavahus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr wrz 13, 2006 14:11
Lokalizacja: z Gdańska
Kontakt:

Post autor: Darayavahus » ndz paź 22, 2006 18:13

Już rozgryzłem działanie pompek. Działają z siłą odkurzacza. Jeszcze tylko do elektryki się dobrać muszę i będe miał zamek spowrotem. Jak już bede miał działający zamek to napiszę co i jak.

Dodano 22.10.2006

Więc wczoraj uruchomiłem już zamek. Działa super. Problem był ze sterownikiem w drzwiach. Cały był popalony: mikrostyki, gniazdo, wtyczka i kabel. Totalne zniszczenie. Musiałem kupić nowy używany sterownik, wymienić kabel, wszystko poskładać do kupy i dopiero działa. Zajęło mi to całe piątkowe popołudnie i cały sobotni poranek. Ale nie ma co, jestem z siebie dumny, bo całość kosztowała mnie 17zł :) Drugą pompę wystawiłem na Allegro: http://www.allegro.pl/item136438459_pom ... n_vdo.html
Gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam serdecznie.


Stereotyp kierowcy Golfa to dresiarz słuchający techno. Ja noszę glany, bojówki i słucham w moim Golfie Death Metalu dla odmiany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości