Strona 1 z 1

[MK3 ABD] Silnik sie dusi

: wt paź 10, 2006 09:41
autor: dziadek-nfc
Witam,
Mam ogromny problem z moim golfem. W zimie, na grudzie lodu urwalem rure wydechowa ( pomiedzy portkami a katalizatorem ). Oddalem go do "mechanikow" ktorzy pospawali ja bez odpinania sterownika ECU. Od tego czasu mialem problemy ze spalaniem i obrotami. Nastepny "specjalista" po podpieciu kompa wskalal sonde lambda. Po wymianie sondy ( nieznacznie pomoglo ) przyszla kolej na kopulke palca rozdzielacza, przewody WN, podstawe gaznika, swiece, nastepna sonde ). W miedzy czasie byla tez regulowana ( recznie ) przepustnica a dokladnie czujnik jej polozenia. Samochod strasznie kopcil i nierowno pracowal.Inny "magik" po zauwazeniu spawow na wydechu postawil na komputer. Po wymianie komputera kopcenie ustalo, ale nadal mam problem z moca silnika na malych obrotach. Pewien "specjalista" znowu wymienil podstawe gaznika i czujnik temperatury wody ( ten w silniku - tak ze teraz temp na wskazniku przy ktorej wlacza sie wentylator to 110 st. C :goof: ). Po wlaczeniu zaplony przepustnica cofa sie o ujemny kat, takze podczas dodawania gazu przechodzi przez kat 0 st. ( ma to miejsce w srednim zakresie obrotow - nie wiem dokladnie jakich bo nie mam obrotomierza :bajer: ) i w tym momencie silnik bardzo sie dusi. Probowalem recznie ( na oko ) regulowac potencjomentr - oczywiscie bez efektow. Pomozcie prosze ! Jak mozna to naprawic ?

Pozdrawiam Serdecznie,

: wt paź 10, 2006 17:32
autor: T.O.B.I.
musisz napisac jaki masz model silnika, bez tego ani rusz (uzupelnij swoj opis)

: wt paź 10, 2006 23:03
autor: dziadek-nfc
to golf 1.4 ABD , 1993 rok produkcji

: wt paź 10, 2006 23:22
autor: toffi
pogrzebaj koleszko przy zaplonie bo na to mi wyglada albvo mechanicy do bani albo udupiules sporo pieniedzy na darmo :bigok:

: wt paź 10, 2006 23:25
autor: T.O.B.I.
do regulowania przepustnicy jest wkret oporowy, jesli masz ksiazke serwisowa to sobie poradzisz jest tam opis regulacji, po krotce trzeba silniczek krokowy wsunac do konca za pomoca 6V i za pomoca wkretu oporowego ustawic przerwe 0,5 mm miedzy bolcem silniczka a sterowaniem przepustnicy