Czy to prawda,żeby....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Czy to prawda,żeby....

Post autor: ck » sob lut 05, 2005 10:15

...diesel gorzej odpalał w zimie,kiedy w baku jest mało ON(1/4 baku).Słyszałem,że w zimie diesel powinien być zatankowany na full.Ale dlaczego????????????
Ja u siebie zauważyłem coś takiego,że przy mrozie -16*C palił od kopa(3/4 baku),natomiast przy temp -5*C odpalił i zaraz zdechł,dopiero za drugim razem było OK(1/4 baku).Napiszcie czy to prawda,czy problem odpalania tkwi w czym innym.Dzięki za pomoc.



Lucius Snow

Post autor: Lucius Snow » sob lut 05, 2005 11:38

A nie było może tak, że przy -16*C zrobiłes wcześniej parę km więcej i silnik się ładnie dogrzał, natomiast przy -5*C tylko śmignałeś gdzieś na chwilę? Bo ja u siebie tak zauważam, że lepiej pali, jeśli przy poprzednim starcie osiągnął właściwą temperaturę (myślę, że to normalne)



Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » sob lut 05, 2005 11:41

Bzdura, nawet jak masz szklankę w baku to dobry diesel odpali. U mnie ostatnio jest wskazówka pod rezerwą i pali na dotyk nawet w duże mrozy.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » sob lut 05, 2005 11:53

A właśnie że prawda. Mój ojciec przejeździł zawodowe na dieslach 30 lat.
W zimie lubi się skraplać woda w baku jeśli nie jest "wysoko tankowany".
Benzyna poprztyka i zapali a diesel nie bardzo...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob lut 05, 2005 12:10

Lucius Snow pisze:A nie było może tak, że przy -16*C zrobiłes wcześniej parę km więcej i silnik się ładnie dogrzał, natomiast przy -5*C tylko śmignałeś gdzieś na chwilę? Bo ja u siebie tak zauważam, że lepiej pali, jeśli przy poprzednim starcie osiągnął właściwą temperaturę (myślę, że to normalne)
W tych dwóch przypadkach auto przejechało tą sama ilość kilometrów(ok.5km) i odpalałem po nocy.



Lucius Snow

Post autor: Lucius Snow » sob lut 05, 2005 12:19

Myślę, że problem odpalania tkwi gdzieś indziej. Jeżeli eksploatujesz auto często, to przepalisz wszystko, co mogłoby sie tam skroplić. Masz mk2 '86, prawda? Ja mam silnik z tego samego roku w mk1. On ma juz prawie 20 lat, nie można wymagać od niego tego samego co od 1,9TDI...



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » sob lut 05, 2005 12:51

Eksploatuje go codziennie,rocznie wychodzi 20tys.km.Tylko w czym może tkwić problem?
A jeśli faktycznie woda się skrapla,to wartość ON ulega pogorszeniu.To chyba tak jakbym miał wodę w paliwie.
Jeśli filtr paliwa to by nie palił wogóle,natomiast świece sprawne na bank,a poza tym tez by nie palił.Chyba,że wtryski,ale jak to sprawdzić,bez wykręcania,lecz to też by cienko palił,a problem jest zazwyczaj wtedy kiedy mało paliwa w baku.Chyba,że już mam jakies zwidy.Po wypłacie zatankuje na ful i sprawdzę czy problem isnieje.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » sob lut 05, 2005 16:14

dokłądnie, jak byś miał wode w paliwie, do benzyniaka sie zaleca wlewać tak na połowe baku około 0,5 litra denaturatu, on jest wiazący jeżeli chodzi o wode i bardzo pomaga tym co czesto jeżdzą o kropelce:|, ja mam gażni, i denaturat go dodatkowo troche wymywa bo ma takie wąłśnosci.
pozdrawiam


Mk3 GTI 16V ABF

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » sob lut 05, 2005 17:24

igor002 pisze:dokłądnie, jak byś miał wode w paliwie, do benzyniaka sie zaleca wlewać tak na połowe baku około 0,5 litra denaturatu, on jest wiazący jeżeli chodzi o wode i bardzo pomaga tym co czesto jeżdzą o kropelce:|, ja mam gażni, i denaturat go dodatkowo troche wymywa bo ma takie wąłśnosci.
pozdrawiam

Z tym denaturatem moge potwierdzic ;) Sprawdzilem to na bobelku - teraz mam goferka dieselka i nie zauwazylem czegos takiego ale teraz zwroce na to baczniejsza uwage i podziele sie moimi obserwacjami ;) - a teza z woda wydaje mi sie prawdopodobna ;) Ja kiedys czyscilem swoj zbiorniczek ale to z powodu syfu jaki dostalem w prezecie :)
Moze warto by bylo nad tym pomyslec jak wszelkie inne srodki zawioda ;)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 88 gości