Strona 1 z 1

[Mk3] Po wymianie silniczka krokowego

: pn paź 09, 2006 22:00
autor: nijou
Witam, dziś został w moim Gofrze wymieniony silniczek krokowy (6pinowy BOSCH) - silnik 1.8 ADZ. No i są nowe jaja:

a) obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku są wyższe niż nominalne 800 - około 950-1000
b) przy hamowaniu silnikiem, zaraz po zdjęciu nogi z gazu moc płynnie spada, ale po sekundzie czuć szarpnięcie, taki jakby skokowy spadek
c) przy uruchamianiu na zimnym silniku obroty wskakują na 2500, z tendencją do przyspieszania - nie ukrywam że nie jest to bezpieczne jak auto samo przyspiesza, nie mówiąc już o masakrowaniu zimnego silnika :\

Czy te objawy wskazują na pad "nowego" używanego silniczka czy na konieczność pojechania na VAG i ustawienia (adaptacja to się nazywa?) przepustnicy?

Re: [Mk3] Po wymianie silniczka krokowego

: wt paź 10, 2006 10:15
autor: RobertP
nijou pisze:Czy te objawy wskazują na pad "nowego" używanego silniczka czy na konieczność pojechania na VAG i ustawienia (adaptacja to się nazywa?) przepustnicy?
jeśli masz LPG gaz to może to świadczyć o tym, jak sie da to rozbierz ten silniczek przeczść WD40 i benzynką ekstrakcyjną
po wysuszeniu sprawdź czy nadal występuje problem, ale zazwyczaj z krokowcem tak jest jak ma się gaz :(
aha nigdy nie kupuj używnaych krokowców chyba że wyjęty ze sprawnego silnika kóry nie jeździł na LPG !

: wt paź 10, 2006 10:48
autor: szlapon
widze ze mamy ten sam problem jak go rozwiazesz to daj znac!!

chyba ze sie podlacze do twojego tematu! :pub:
A co myslicie o silniczkach krokowych podrobach?
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=128465817

: wt paź 10, 2006 17:29
autor: T.O.B.I.
no to silniczek ci dogorewa i sie zacina, ja tak mialem w ABU tez 6 pinowy krokowiec, jak dogorewal to wlanczal sie na 2500 i falowal do 3000 obrotow, podanie obciazenia na silnik powodowala stabilizacje ale na luzie wariowal, po tym manewrze juz nieudalo sie krokowca zreanimowac, teraz mam wymieniony na uzywany ale jest sprawny, na wlaczonym zaplonie ale nieuruchomionym silniku wyciagnij wtyczke potencjometru przepustnicy powinien wtedy krokowiec zabzyczec

: czw paź 12, 2006 00:19
autor: Ozzy
Po pierwsze nie czyść silniczka zadnym WD40 bo nie ma tam nic do czyszczenia, jest tylko płytka i silnik elektryczny. Po drugie i chyba najważniejsze Twój "nowy" używany silinczek krokowy jest do wyrzucenia. Regulator sam się adaptuje a już napewno nie przepustnica. Co do wyciągania wtyczek i słuchania bzyczenia: mój też bzyczał przez prawie rok, i po zmierzeniu rezystancji wyszła jego domniemana "sprawność" - 500 ohmów miast 0,2 :)
Pozdrawiam