Strona 1 z 1

[mk3] kilka objawow na raz

: ndz paź 08, 2006 16:04
autor: exec
Pewnego dnia jadac do pracy golfik zaczal mi sie dlawic jakby ktos na zlosc co sekunde na sekunde odcinal mi paliwo no i tak mi caly czas szarpal jak jechalem ale do warsztatu dojechalem tam popatrzyli i mowia - palec i kopulka - ok wymienilem palec i kopulke bo kable byly dobre przy okazji wymienilem filtr paliwa.

szarpanie zniknelo ale teraz dzieje sie tak: odpalam samochod obroty idealne ok 1000 (na ssaniu) i jak go zostawie to spadaja do regulaminowych 750-800 ale jak juz lekko gdzies rusze to obroty spadaja o polowe. Jak jade to jest wszystko ok ale jak wrzuce na luz (lub wcisne sprzeglo) i nie bede gazowal to obroty sa o polowe za niskie (450 ok.) Najdziwniejsze jest to ze ze trzy razy zdarzylo mi sie ze obroty po wrzuceniu na luz nie spadly do 450 tylko do normalnych 800 a przy nastepnych swiatlach juz znowu byly 450. Teraz to juz praktycznie zawsze spadaja do tych 450 a jak silnik zimny to nawet do 300 ze czasem to mi az zgasnie.

Co moze byc przyczyna? Swiec nie wymienialem ale one chyba takich rzeczy by nie powodowaly a podejrzewam ze to elektryka.

Acha raz zauwazylem takie cos - odpalam silnik (zimny) obroty w normie i tak na postoju dla sprawdzenia przygazowalem lekko tak zeby obroty wzrosly do 2500 puscilem gaz a wskazowka obrotomierza na chwile sie zatrzymala na 2500 a potem silnik prychnal i wskazowka blyskawicznie spadla na 450 obrotow. (tak jakby silnik westchnal :grin: )

z gory dzieki za odpowiedz :okej:

: ndz paź 08, 2006 17:11
autor: fuks
byc moze przewodny WN albo zle ustawiony zaplon.

: pn paź 09, 2006 10:26
autor: Adamtd
exec, obecne twoje objasw wskazują na jakąś awarię przepustnicy lub silniczka krokowego

: pn paź 09, 2006 15:44
autor: exec
a jest jakas szansa sprawdzenia przepustnicy samemu czy jechac do mechanika z tym?

: wt paź 10, 2006 18:36
autor: Adamtd
exec pisze:a jest jakas szansa sprawdzenia przepustnicy samemu czy jechac do mechanika z tym?
Możesz podpiąc pod kompa, możesz też robić to samemu multimetrem jak masz zacięcie elektryka