Strona 1 z 1

[MK3] Problemy z chlodzeniem

: ndz paź 08, 2006 12:42
autor: cyrus
Witam Panowie.Bardzo prosze o porade.Kupilem VW Golfa III 92' od tygodnia mam problem z chłodzeniem.Jak jade po trasie, temperetura utrzymuje sie w granicech 90oC a juz jak stoje w korkach temp. gwałtownie rosnie do 110!!! Wymieniłem termostat ale nic nie pomogło. Sprzwdzilem czy dziala wentylator i dziala ale .... załącza sie dopiero przy prawie 110oC!!! i dziala do obnizenia temp. do 100oC. W płynie chłodzacym nie ma oleju tak wiec mysle ze uszczelka pod głowica jest OK. Przyznam sie ze jestem "zielony" jezeli chodzi o naprawe samochodow. Bardzo prosze o porade co nalezy zrobic bo nie chce podjechac do zakladu naprawczego i mechanik wcisnie mi wszystko co chce!(niepotrzebne naprawy)

: ndz paź 08, 2006 12:49
autor: kocurxxl
jezeli narazie wszystko jest ok to nie martw sie obserwoj sobie tylko co sie dzieje bo wentylator chodzi i wszystko jest ok plynu nie wyzuca nie ma potrzeby panikowac niewykluczone ze i wskaznik troszke ci przeklamuje bo one nie sa super dokladne bo dzialaja na zasadzie grzania bimetalu przez przeplywajacy prad z czujnika wiec nie moga byc super przecyzyjne :)

ja bym sie narazie nie przejmowal albo sprawdzil temp wlacznia wiatraka termometrem przemyslowym jezeli wlacza sie zbyt pozno to poprostu posprawdzaj inpedencje czujnika temp wlaczania wiatraka i czujnika tempteratury cieczy w ukladzie tak z ciekawosci

: ndz paź 08, 2006 13:02
autor: pewex.olek
wymien termostat. to, ze juz wymieniles nie oznacza ze jest dobry. czesto sie zdaza, ze nowe trafiaja sie wadliwe. ja trafifem na dobry dopiero za trzecim razem.

przegrzewajacy sie silnik.

: ndz paź 08, 2006 13:10
autor: damson
Wiatm Cie! znajomy miał taki przypadek ze mu sie autko przegrzewało i zrobił nastepująca czynnosc. zdemontował chłodnice i ja przeczyscił woda pod cisnienieniem i ma kłopot z głowy . chłodnica musi miec tendencje do przepusczania powietrza ktore chlodzi ciecz (plyn chlodniczy) i podczas jazdy ten pęd powietrza jest w stanie ci schlodzic ta ciecz a po zatrzymaniu nie da rady i wentylator nie daje rady. zobacz czy wentylator ci pracuje poprawnie i czy ten termostat jest sprawny bo moze jest zepsuty i otwiera sie przy wiekszej temperatuze niz potzeba. powodzenia.

: ndz paź 08, 2006 14:09
autor: Paweł Marek
Wentylator ma się włączać przy 95 stopniach pierwszy bieg, drugi przy 105. Wygląda że masz problem z wyłącznikiem w chłodnicy, lub okablowaniem i nie chodzi pierwszy bieg

Re: [MK3] Problemy z chlodzeniem

: ndz paź 08, 2006 19:07
autor: RobertP
cyrus pisze:Witam Panowie.Bardzo prosze o porade.Kupilem VW Golfa III 92' od tygodnia mam problem z chłodzeniem.Jak jade po trasie, temperetura utrzymuje sie w granicech 90oC a juz jak stoje w korkach temp. gwałtownie rosnie do 110!!! Wymieniłem termostat ale nic nie pomogło. Sprzwdzilem czy dziala wentylator i dziala ale .... załącza sie dopiero przy prawie 110oC!!! i dziala do obnizenia temp. do 100oC.
zerknij w mój temat TUTAJ
i moze masz podobny problem
też mi nie działał na 1 biegu a powód to nie czujnik a sam silnik wentylatora,
da sie pominąć problem masz opisane prawie krok po kroku sam u siebie zrobiłem :-)
cyrus sprawdź czujnik tak jak napisał Paweł Marekw chłodnicy czy załącza na obu biegach masz 3 kable pozieraj i
zobacz czy chodzi wentylator jak na obou chodzi to czujnik do wymiany
aha spradź przekaźnik od 1 biegu
i później prześledź jak biegnie instalacja i sprawdzaj sobie mierniczkiem aż do silnika
wentylatora może masz to co i ja .... :bigok:
zrobiłem troszkę mianiany u siebie ale w ten sposób niemusze kupowac drugiego silnika do wentylatora chłodnicy
silnik dostaje sygnał przy 95st. C z czujnika 1 biegu a silnik chodzi od razu na 2-gim :-) :bigok:

: ndz paź 08, 2006 19:11
autor: Paweł Marek
RobertP pisze:aha spradź przekaźnik od 1 biegu
niema, może być ale nie musi do drugiego

: ndz paź 08, 2006 19:15
autor: RobertP
Paweł Marek pisze:
RobertP pisze:aha spradź przekaźnik od 1 biegu
niema, może być ale nie musi do drugiego
fakt tak może być
więc to moze uszkodzenie jest w silniku wentylatora jak u mnie - spalona spirala z jakiegoś bimetalu - jest też na fotce ...

: ndz paź 08, 2006 19:19
autor: Paweł Marek
Najprościej będzie jak zacznie jak pisze Robert P od zwierania pinów we wtyczce włącznika w chłodnicy i podłącznia silnika na krótko czy chodzi na pierwszym biegu. POtem dalsze zmartwionka dopiero.