Strona 1 z 1

[MK3 GTI] usunięcie tłumika środkowego

: sob paź 07, 2006 20:21
autor: Kocioł DCG
Witam !!!
Czy ktoś z Was wywalił z MK3 GTI 8V tłumik środkowy zachowując całą resztę wydechu seryjną ??? Co się stanie z dźwiękiem wydechu po takiej operacji ??? Nie chcę żadnych domysłów. Proszę o konkretne wypowiedzi osób, którzy tak zrobili w tej wersji auta. Z góry dzięki :pub:

: sob paź 07, 2006 20:23
autor: marcinoGTI
Ja u siebie wywalilem srodkowy (tyle ze mam koncowy REMUS) i jest nie znacznie glosniej.

: ndz paź 08, 2006 02:47
autor: bodzio_j
Kocioł DCG pisze: Nie chcę żadnych domysłów. Proszę o konkretne wypowiedzi osób, którzy tak zrobili w tej wersji auta. Z góry dzięki
auto mam co prawda inne, ale myślę, że efekt jest podobny. Warczy jak nieszczęście. Początkowo to nawet było ciekawe, ale na dłuższą metę jest męczące. Końcówka jest seryjna.

: ndz paź 08, 2006 10:55
autor: MrSalieri
Bedzie zdecydowanie glosniej.

: ndz paź 08, 2006 13:29
autor: Dragon
Kwestia jaki masz ten środkowy, ja mam jeszcze oryginał, przynajmniej znaczki vw audi na nim są i po zdjęciu ostatniego nie było różnicy - czyli duże tłumienie ma więc jak go wywalisz to będzie bardzo głośno

: ndz paź 08, 2006 20:21
autor: Kocioł DCG
hmmm bo jeździ identyczny i ma na końcu sportowy tłumik, a kata i środkowy ma wywalony i na wolnych obrotach chodzi jak seria a przy dużym obciązeniu ładnie i dosyć głośno bulgocze, czytałem kiedyś też tu na forum ze ktoś miał końcowy sportowy i słabo go było słychać a po wycięciu środkowego było o wiele głośniej, i teraz sam nie wiem co myśleć :/

: ndz paź 08, 2006 23:13
autor: Dragon
Kocioł DCG pisze:końcowy sportowy i słabo go było słychać a po wycięciu środkowego było o wiele głośniej, i teraz sam nie wiem co myśleć :/
No dokładnie tak jest

: pn paź 09, 2006 05:55
autor: bodzio_j
Kocioł DCG, oczywiście zrobisz jak zechcesz. Jednak moja rada podyktowana doświadczeniem to : nie usuwaj środka. Jeśli chcesz to załóż jakąś fajną sportową końcówkę, Głośny wydech jest dobry ale tylko na chwilę. W normalnej eksploatacji jest to naprawdę uciążliwe.

: pn paź 09, 2006 12:41
autor: Ozzy
Wywaliłem u siebie środkowy tłumik i katalizator do tego mam sportowy końcowy. Jak podjeżdżałem w nocy pod blok to sąsiedzi robili mi awantury i alarmy się włączały :) Po miesiącu musiałem zakładać spowrotem środek. Efekt był fajny ale na dłuższą metę bolała głowa.

: śr paź 11, 2006 20:02
autor: Kocioł DCG
ja własnie nie chce hałasu tylko żeby chodził cały czas jak seria ale jak depne do oporu to żeby był jakiś powązniejszy dźwięk niż seryjny basik... a poza tym mam wyaplony środkowy i dziwne dźwięki z niego czasem dochodzą, jak sie w niego puknie to wszytsko lata w środku... wstawienie nowego oryginału to mi sie wydaje kiepska inwestycja, więc tak własnie myśle co bedzie jak go wytne

: śr paź 11, 2006 20:52
autor: piotrek1313
Jak go wytniesz to bedziesz musial zaplacic za dorobienie rurki i wydaje mi sie ze koszt materialow + robocizna wyjdzie ci minimum 50zl, a ja placilem za srodkowy tlumik 2xalu do 16V cos kolo 120-130zl na wroclawskiej gieldzie. Zakladasz i jedziesz :) Ja na takim lumiku mam juz zrobione 10kkm i jest zamontowany w aucie 1,5 roku i jak na razie wyglada prawie jak nowy :)

A jak chcesz sportowego dzwieku to zostaje tylko sportowy koncowy tlumik (ale to raczej drogi bajer), buczaca koncowka, albo... z tego co zauwazylem to ludzie ktorzy maja wypalona/wyzarta przez rdze dziure w tlumiku odczuwaja efekt przyjemnego buczenia/bulgotania, czyli mozesz sobie przewiercic gdzies tlumik ale to raczej :rotfl:
Generalnie to odradzam buczacy tlumik, bo podejrzewam ze by ci szybko dal w kosc. Jak jezdze po miescie to nie wiem jak "co niektorzy" wytrzymuja w swoich autach dluzej niz 20 minut na tydzien :grin:

: śr paź 11, 2006 23:36
autor: Kocioł DCG
mój oryginalny też po 13 latach wygląda jak nowy ... zero rdzy ale w środku to jest cmentarz... buczącego nie chce , ma chodzić głośnoo przyspieszaniu a nie przy jeździe ze stałą prędkością, a z tego co zauwązyłem to jak se ktoś ma końcowy sportowy to cały czas coś buczy lub pierdzi