Strona 1 z 1

[MK1] KIlka pytań

: pt paź 06, 2006 22:02
autor: realny
Przejde do sedna moze:

1) Czy zawieszenie gwintowane z golfa Mk2 podejdze do jedynki? Jesli tak to czy sa jakies potrzebne warunki do spelnienia (slyszalem ze mozna/trzeba przewiercic jakies dziurki [co wydaje mi sie karkolomnym zadaniem jednakowoz])

2) Czy jesli punkt numer 1 odpada, to czy jest szansa aby przelozyc jakies elementy zawieszenia z golfa Mk2 do Mk1 zeby zawieszenie gwintowane z Mk2 podeslzo do Mk1?

3) Co moze byc przyczyna slamazarnie dzialajacych wycieraczek szyby przedniej (na kazdym z biegow), przy czym wycieraczka tylnej szyby dziala wysmienice i blyskawicznie?

4) Na przegladzie uslyszalem ze w moim Mk1 za pozno zapalaja sie swiatla stopu - o ile pamietam nie mialem z tym problemow, wymienilem czujnik swiatel stopu i problem nie znikl - czy "ten typ tak ma"?

5) Jak sprawdzic czy serwo niedomaga albo czy domaga sie ale wymiany? Jak sprawdzic jakiego serwa mam szukac (silnik byl wymieniany z Mk2) czy kierowac sie poszukiwaniami wzgledem silnika czy rocznika czy moze czegos jeszcze?

6) Jak wyglada kwestia przekladania hamulcow z Mk2 (tudziez z GTi)?


Wiecej grzechow nie pamietam za wszystkie serdecznie zaluje i blagam o pomoc (gdyz sprawy sa dla mnie niezmiernie pilne..).

Pozdrawiam serdecznie,
realny

: pt paź 06, 2006 22:25
autor: bomberxl
1)nie
2)nie warto
3)kiepska masa silniczka wycieraczek lub zasyfione swożnie na dźwigniach
4)ten typ tak nie ma,można krańcówkę ustawić niżej
5)nie wypowiem się
6)nie wypowiem się

: pt paź 06, 2006 22:33
autor: Zep_11
Witam,
Korzystajac z okazji ze ktos juz zalozyl topic o MK1 podlacze sie. Zakupilem tydzien temu swoj pierwszy samochod, Golf I '83 1.6D (heh pensja polskiego inzyniera na stazu). Golf sadzac z wygladu juz troche przeszedl. Mam kilka pytan:
1.) W dowodzie mam wpisane 1570ccm, z tego co znalazlem na necie podobno nie bylo mk1 z takim silnikiem. Przekladka ?
2.) Ktore czesci sa identyczne z mk2 ? Lampy, fotele ? Czesci zawieszenia ? Silnika ?
3.) Mam fotele do wymiany, jakie ewentualnie moga podejsc procz tych z mk1 ?

Na razie tyle ;)

: pt paź 06, 2006 22:41
autor: bomberxl
A wogóle,to chyba taniej i pewniej byłoby zamienić I na II.
Nie musiałem tego robić,bo I mi ukradli,więc kupiłem II,ot co.

: pt paź 06, 2006 22:44
autor: Zep_11
Nie kupilbym chyba mk2 za 500zl...

: pt paź 06, 2006 22:48
autor: barteKKK03
Zep_11 pisze:3.) Mam fotele do wymiany, jakie ewentualnie moga podejsc procz tych z mk1 ?
Scirocco, Caddy ,Jetta
Zep_11 pisze:2.) Ktore czesci sa identyczne z mk2 ? Lampy, fotele ? Czesci zawieszenia ? Silnika ?
Wnetrze jest inne, karoseria tez. Niektóre podzespoły silnikowe sa takie same, ale nie wszystkie zawieszenie jest inne, a wiec naprawde nie duzo

: pt paź 06, 2006 22:48
autor: bomberxl
Ale przerabiając i przerabiając przekroczyć możesz cenę II.
Ja zapłaciłem 1800 na naszych blachach.I bez konieczności remontu.

: pt paź 06, 2006 22:52
autor: barteKKK03
Zep_11 pisze:Nie kupilbym chyba mk2 za 500zl...
Kupiłbys, czesto panu wiesiowi zawala na podwórku golf i sprzeda go za grosze, miałem kiedy namiatr na mk1 za 200pln

: pt paź 06, 2006 23:41
autor: realny
Chlopaki mimo wszystko zalezy mi na opiniach rowniez innych uzytkownikow odnosnie moich pytan powyzej..
Pozdro!

: sob paź 07, 2006 01:04
autor: rabbit1
1. z starszych roczikow da rade ale trzea komiowac
2.tak jak w 1 starsze rocziki wyszly a azie mk1
3.przeczysc styki przezmaruj sworzie sprawdz mase
4. a co sie dzieje dokladiej
5. iemialem z tym prolemu
6. da rade ale z tylem trzea komiowac chya ze masz z cala elka
sorry za literowki klawiatura pada :bigok:

: sob paź 07, 2006 15:10
autor: t-tas
co do hebli z mk2 tood silnika 1,5 mialy heble ate na tarcze 239 mm ktore byly w mk2 i mk3,przerobka przodu na wentylowane to tarcze wentylowane i odpowiednie klocki, ale Ty masz motor 1,3 tak wiec mozesz miec heble na tarczy 239 mm ale na male kradwatowe klocki a co za tym idzie to chyba by trzeba zmienic zwrotnice na te od hebli z duzym klockiem-zwrotnica jest caloscia z jazmem-, do tego zaciski,tarcze wentylowane iodpowiednie klocki, a tyl albo belka albo wszystkie bebechy od tarczowek tzreba do tej belki przelozyc zaqczynajac od swozni piast,samych piast z lozyskami,jazma,zaciski przewody i linki, jak patrzylem w etce to chyba da sie tak zrobic ale jeszcze niejestem pewien.
sorki ale jeszcze niechodzo mi polskie litery

: sob paź 07, 2006 15:25
autor: realny
Dzieki t-tas, z tym, ze moj golf to 1.1 z motorem 1.3 z Mk2 - robi to jakas wieksza roznice?

: sob paź 07, 2006 16:13
autor: t-tas
to raczej napewno masz przednie heble na kwadratowych klockach-chyba ze ktos cos kombinowal,jesli masz te heble na malych klockach to mozliwe,ze masz zwrotnice ktore nie sa caloscia z jazmami to moze da sie przypasowac przednie heble z audi 80 ale niewentylowane-w audi z lat ok82-84 sa heble girling albo lucas jesli dobrze pamietam i tam nie wiem jak jest z jazmami i klockami do wentylowanych,a jesli chcesz wentylowane to trzeba szukac zwrotnic bo do hebli ATE sa cale zwrotnice z jazmami, tyl to jak pisalem-cala belka chyba,ze ktos ma pewnosc co do przezucenia samych hebli tarczowych do belki mk1

: śr paź 18, 2006 14:24
autor: Zep_11
barteKKK03 pisze:
Zep_11 pisze:3.) Mam fotele do wymiany, jakie ewentualnie moga podejsc procz tych z mk1 ?
Scirocco, Caddy ,Jetta
Zep_11 pisze:2.) Ktore czesci sa identyczne z mk2 ? Lampy, fotele ? Czesci zawieszenia ? Silnika ?
Wnetrze jest inne, karoseria tez. Niektóre podzespoły silnikowe sa takie same, ale nie wszystkie zawieszenie jest inne, a wiec naprawde nie duzo
Witam,
Wlasnie rozmawialem z mechanikiem i stwierdzil ze do mk1 pasuja fotele z mk2, ???