Strona 1 z 1

głowica R32 do VR6 2.9/2.8

: czw paź 05, 2006 20:44
autor: silentfake
Witam
jak w temacie. Czy do silnika VR6 2.8 AAA lub VR6 2.9 ABV można wsadzić głowice z Golfa IV R32 ?

: czw paź 05, 2006 21:04
autor: juby
http://www.auto-plus.pl/vwaudi/VW_Corrado/silnik.htm
Tutaj masz troche napisane w temacie silnika vr6. Może coś pomoże :bigok:

: czw paź 05, 2006 21:11
autor: Ilonka
silentfake słyszałem od mechanika, że można.
Podobno wszystkie V6 w VW wzięły początek od VR6 i różnią się tylko górą, a blok taki sam.
Także według tego mechanika można spokojnie włożyć do VR6 głowicę od R32.
Ale głowy za to nie dam :pub:

: czw paź 05, 2006 21:14
autor: Chmielu
Upsss...
To pisałem ja :P
Tylko komp mi się automatycznie na Ilonkę zalogował :helm:

: czw paź 05, 2006 21:18
autor: juby
Ilonka pisze:Podobno wszystkie V6 w VW wzięły początek od VR6
Nie bardzo chyba. Są siliki VW z większym kątem rozwarcia cylindrów, typowa Vałka a nie VR :bigok:

: czw paź 05, 2006 21:21
autor: Chmielu
juby pisze:Nie bardzo chyba. Są siliki VW z większym kątem rozwarcia cylindrów, typowa Vałka a nie VR
Wiem o tym juby, ale dlatego napisałem że nie jestem tego pewny - tak mi mechanik mówił bo również się nad tematem zastanawiałem.
Tyle, że kupić głowicę z R32 kompletną z całą elektryką to w zasadzie koszt niwiele mniejszy niż całego silnika R32 - więc nawet jak się da to gra nie warta świeczki bo łatwiej i szybciej poprostu swap na cały R32 zrobić ;)

: czw paź 05, 2006 21:53
autor: juby
Chmielu pisze:Tyle, że kupić głowicę z R32 kompletną z całą elektryką to w zasadzie koszt niwiele mniejszy niż całego silnika R32 - więc nawet jak się da to gra nie warta świeczki bo łatwiej i szybciej poprostu swap na cały R32 zrobić
Dokładnie. Pozatym silnik R32 wyposażony jest w 24 zawprową głowice z systemem płynnej zmiany faz rozrządu. Z tym może być BIG problem.

: czw paź 05, 2006 21:58
autor: Chmielu
juby pisze:silnik R32 wyposażony jest w 16 zawprową głowice
Raczej 24 zaworową ;)
Lub nawet 30 - nie jestem pewien czy po 4 czy po 5 zaworów na cylinder.
Z samą głowicą jeżeli pasuje to nie taki problem - razem z elektryką trzeba przełożyć, ale z rozrządem faktycznie może być ciężko....

: czw paź 05, 2006 22:09
autor: juby
Chmielu, kurde poprawiłem sie. Ja jestem standardowym zjadaczem silników 4 cylindrowych. Zawory mnoże x4 :grin:

: czw paź 05, 2006 22:16
autor: Borys
Chmielu pisze:
juby pisze:silnik R32 wyposażony jest w 16 zawprową głowice
Raczej 24 zaworową ;)
Lub nawet 30 - nie jestem pewien czy po 4 czy po 5 zaworów na cylinder.
Z samą głowicą jeżeli pasuje to nie taki problem - razem z elektryką trzeba przełożyć, ale z rozrządem faktycznie może być ciężko....
ale nie pasuje i po problemie.

kiedys widziałem ze w USA poestała głowica do standardowego bloku vr6 24 zaworowa. ale to była jakas prototypowa przez jakas firme tuningowa robiona.

gdyby pasowała taka głwoica to juz by ktos w USA zamontował a nie widziałem na zadnym forum amerykanskim

: czw paź 05, 2006 22:19
autor: Chmielu
Borys pisze:ale nie pasuje i po problemie.

kiedys widziałem ze w USA poestała głowica do standardowego bloku vr6 24 zaworowa. ale to była jakas prototypowa przez jakas firme tuningowa robiona.

gdyby pasowała taka głwoica to juz by ktos w USA zamontował a nie widziałem na zadnym forum amerykanskim
No to po sprawie :bigok:
Czyli jak silentfake chciałbyś głowicę samą przerzucać to niestety musisz cały silnik R32 swapować ;)