Strona 1 z 1

[MK3 1.4] Bardzo ciepły silnik - jaka przyczyna?

: czw paź 05, 2006 12:04
autor: syngin
Problem w tym że silnik się bardzo nagrzewa a wskaźnik temp na liczniku w normie tj. 80st. C. Wczoraj padał deszcz a na masce było widać jak woda paruje z maski, pozatym po otworzeniu maski czuć że się bardzo nagrzał.
Zaznaczę, że było to po spokojnej jeździe w mieście.
Czasami włącza się wiatrak przy chłodnicy.
Płyn w chłodnicy jest w normie.

Jaka może być przyczyna? Jakieś sugestie?

: czw paź 05, 2006 12:15
autor: ziolo115
to norma ze silnik ci sie nagrzewa i to bardzo ale niema sie czym przejmowac jesli włancza ci sie wentylator przy chłodnicy to znaczy ze zujnik pracuje poprawnie i trzyma wymaganą temp stwierdze nawet ze wskazówka powinna pokazywac ci 90 stopni bo przy tych silnkiach to norma wiec jesli ci nie gotuje układu chłodzenia to szerokiej drogi i niema sie czym martwic. mozesz wymienic czujnik temp płynu chłodzącego (ten przy termostacie) i bedziesz pewien czy temp jest dobra ale obstawiam ze wystko jest ok bo ja jak po spokojnej jezdze otworze mache to tez bucha goaco w twarz:) jesli pomoglem prosze o punkt:)

: czw paź 05, 2006 12:25
autor: Chmielu
syngin pisze:Problem w tym że silnik się bardzo nagrzewa a wskaźnik temp na liczniku w normie tj. 80st. C
Powinno być 90.
syngin pisze:Wczoraj padał deszcz a na masce było widać jak woda paruje z maski, pozatym po otworzeniu maski czuć że się bardzo nagrzał.
Ponieważ jest to silnik spalinowy a nie elektryczny (ten drugi też zresztą ciepło wydziela ale nie aż tyle...)
Nie ma wtym zupełnie nic dziwnego.
syngin pisze:Czasami włącza się wiatrak przy chłodnicy.
Chwała mu za to - od tego jest.
Skoro się włącza znaczy, że temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła najprawdopodobniej 89 stopni.
syngin pisze:Płyn w chłodnicy jest w normie.
To dobrze ;)
syngin pisze:Jaka może być przyczyna? Jakieś sugestie?
Hehe - przyczyna czego :?:
Że silnik ciepły :?:
A więc przyczyną tego, że jest gorący jest to, że jest włączony.
Jakby go nie włączać to byłby zimny ;)

Podsumowując - wszystko wydaje się być w jak najlepszym pożądku :!:
Nie ma się chłopie absolutnie czym przejmować :D
Jakbyś otworzył maskę VR-a po katowaniu to dopiero byś zobaczył jaka temp. pod machą ;)
Nie ma co szukać dziury w całym - wszystko masz OK :bigok:

: czw paź 05, 2006 13:13
autor: pszczyna
Chmielu pisze:
syngin pisze:Problem w tym że silnik się bardzo nagrzewa a wskaźnik temp na liczniku w normie tj. 80st. C
Powinno być 90.
syngin pisze:Wczoraj padał deszcz a na masce było widać jak woda paruje z maski, pozatym po otworzeniu maski czuć że się bardzo nagrzał.
Ponieważ jest to silnik spalinowy a nie elektryczny (ten drugi też zresztą ciepło wydziela ale nie aż tyle...)
Nie ma wtym zupełnie nic dziwnego.
syngin pisze:Czasami włącza się wiatrak przy chłodnicy.
Chwała mu za to - od tego jest.
Skoro się włącza znaczy, że temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła najprawdopodobniej 89 stopni.
syngin pisze:Płyn w chłodnicy jest w normie.
To dobrze ;)
syngin pisze:Jaka może być przyczyna? Jakieś sugestie?
Hehe - przyczyna czego :?:
Że silnik ciepły :?:
A więc przyczyną tego, że jest gorący jest to, że jest włączony.
Jakby go nie włączać to byłby zimny ;)

Podsumowując - wszystko wydaje się być w jak najlepszym pożądku :!:
Nie ma się chłopie absolutnie czym przejmować :D
Jakbyś otworzył maskę VR-a po katowaniu to dopiero byś zobaczył jaka temp. pod machą ;)
Nie ma co szukać dziury w całym - wszystko masz OK :bigok:
Jazda w mieście robi swoje, częste ruszania, jazda w korku ,postoje-a silnik pracuje i to ma niebagatelny wpływ na ilość cieplną silnika (praca mechaniczna podzespołów, tarcia tłoków ITP>) jeżeli temperatura nie przekracza magicznych 80-90 st. to jeździć spokojnie