Strona 1 z 1

[MK2 1.3 NZ] Jak sprawdzić przepływomierz powietrza?

: śr paź 04, 2006 06:20
autor: GENE
może ktoś miał styczność z silnikiem NZ 1,3 benz.? Potrzebuje informacji na temat przepływomierza, jak mozna go sprawdzić miernikiem? :rotfl:

[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 06:58 ]
Będę wdzięczny za wszelkie informacje. :rotfl:

: śr paź 04, 2006 19:16
autor: Adamtd
Więc ja nie miałem styczności z silnikiem NZ ale Ci napiszę jak sprawdzić
Obrazek

Obrazek
Mam nadzieję że po angielsku zrozumiesz, jak nie przetlumaczymy

: pt paź 06, 2006 00:14
autor: robbox
Ja tylko dodam ze w tabeli gdzie podana jest wartosc rezystancji dla stykow 2 i 4 jest blad poniewaz najmniejsza mozliwa rezystancja to okolo 60-80 Ohm, natomiast 8 Ohm ma przeplywomierz od wtrysku Digifant.

: pn paź 09, 2006 21:42
autor: GENE
Dobra między 2 i 4 mam od 58Ω do 1,1kΩ, ale przy końcu(max wychylenie przepływomierza) spada mi do 850Ω. Ale co jest na pinach 1 i 4 przepływomierza? Mam na nich około 2,5kΩ. Wygląda mi to na pomiar temperatury.

Re: [MK2 1.3 NZ] Jak sprawdzić przepływomierz powietrza?

: pn paź 09, 2006 21:59
autor: RobertP
GENE pisze:może ktoś miał styczność z silnikiem NZ 1,3 benz.? Potrzebuje informacji na temat przepływomierza, jak mozna go sprawdzić miernikiem? :rotfl:

[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 06:58 ]
Będę wdzięczny za wszelkie informacje. :rotfl:
nie znam silnika 1,3 i nie wiem jaki typ przepływomierza masz
czy z tzw "gorącym drutem" katodą czy przepływomierz klapkowy
pytanie głowne czy jeździsz na LPG ? czy miałes strzała gazem w gazik ?
może spalił ci się termistor w przepływomierzu ?
Są 2 typy tych przepływomierzy. Pierwszy z nich, wcześniej stosowany, używa napięcia akumulatora jako zasilającego i podaje napięcie zmieniające się od zera do napięcia akumulatora wraz z rosnącym kątem wychylenia klapy. Używany był z komputerami analogowymi l-jetronic i cyfrowymi motronikami. Ponieważ napięcie zasilające zmienia się tak samo i na przepływomierzu jak i w komputerze tak samo nie ma to wpływu na pomiar. Drugi typ otrzymuje +5V z komputera i wartość ta maleje wraz z kątem wychylenia klapy.
poniekąd opisałem tez coś tutaj na stronie 3
i TUTAJ
nie patrz w drugim przypadku że jest to temat w TDI przepływomirze mają taką samą zasadę działania
naprawy nie sa skompliwkowane ani drogie tylko trzeba troszke poszukać
a dużo tez cennych informacji mozna znaleźć na forum www.elektroda.pl - polecam :-)

rysunki umieszczone przez Adamtd dużo mówią i ja też jemu za nie dziękuję :-)

: śr paź 11, 2006 17:44
autor: robbox
GENE pisze:Dobra między 2 i 4 mam od 58Ω do 1,1kΩ, ale przy końcu(max wychylenie przepływomierza) spada mi do 850Ω
- i u mnie tez tak jest , czyli tak ma byc bo sie kiedys nad tym zastanawialem , ale zrobilem pomiar sciezek w przeplywomierzu i tak jest na 100 %
GENE pisze:Ale co jest na pinach 1 i 4 przepływomierza? Mam na nich około 2,5kΩ. Wygląda mi to na pomiar temperatury.
- rzeczywiscie jest to pomiar temperatury, muchajac suszrka w otwor przeplywomierza mozna sprawdzic czy dziala - powinno spadac - jak ktos ma termometr to nawet mozna sprawdzic charakterystyke

: śr paź 11, 2006 20:49
autor: RobertP
robbox pisze:rzeczywiscie jest to pomiar temperatury, muchajac suszrka w otwor przeplywomierza mozna sprawdzic czy dziala - powinno spadac - jak ktos ma termometr to nawet mozna sprawdzic charakterystyke
jak nie dziala to walnięty najprawdopodobniej termistor np. od wybuchu LPG :-)
ale on zaczyna działać w obwodzie przeważnie w zakresie ponad 120 stopni C
jak poniżej to pracuje tzw. gorąca elektroda podająca sygnał przez tranzystor
(który może też być uszkodzony)
to są dwa strategiczne elementy lecące w przepływkach chyba że sam drucik sie wypalił

: śr paź 11, 2006 21:47
autor: robbox
RobertP pisze:ak nie dziala to walnięty najprawdopodobniej termistor np. od wybuchu LPG :-)
ale on zaczyna działać w obwodzie przeważnie w zakresie ponad 120 stopni C
jak poniżej to pracuje tzw. gorąca elektroda podająca sygnał przez tranzystor
(który może też być uszkodzony)
to są dwa strategiczne elementy lecące w przepływkach chyba że sam drucik sie wypalił
-tylko ze w NZ jest przeplywomierz klapowy i nie ma zadnych podgrzewanych drucikow

: czw paź 12, 2006 06:38
autor: GENE
Nadmieniam , że jeżdze na benzyn. Nie mam zamontowanej instalacji do LPG i nigdy w tym VW nie miałem. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

: czw paź 12, 2006 09:35
autor: RobertP
robbox pisze:-tylko ze w NZ jest przeplywomierz klapowy i nie ma zadnych podgrzewanych drucikow
thx za uświadomienie :-)
w klapkowym jest potencjometr i takze termistor
moze koledzie Gene "wytarł" się lub zawęglił ten potencjometr
zasady działania są podobne
możliwe że jak przedmuchasz WD40 i później powietrzem to na jakiś czas może pomoże
a moze i wcale

TUTAJ jest opisane wraz z rysunkiem (klapkowego i tego z gorącą elektrodą)
i jak "działa" ten klapkowy, popatrzcie może się przydać :-)

: czw paź 12, 2006 18:41
autor: robbox
GENE, - i jak z tym pomiarem temperatury ?? dziala czy rezystancja sie nie zmienia?? Bo sam przeplywomierz jest sprawny, rezystancje sa ok.

: wt paź 24, 2006 12:08
autor: GENE
Jeszcze nie sprawdziłem czy pomiar temperatury na termistorze jest prawidłowy i jaka jest jego charakterystyka. Jak sprawdzę to opiszę jak mi wyszło.
Na ten czas zająłem się wtryskami i wszelkimi połączeniami elektrycznymi przy silniku, czyszczenie i zapewnienie lepszej przewodności na złączach. Pomiar oporności wtrysków jest po 16Ω (powinno być od 15 do 20 Ω), czyli jest oki. Zdziwiło mnie tylko zasilanie od strony elektrycznej wtrysków, wszystkie są połączone równolegle pod te same dwa zaciski złączki 4 pin. Co to za sterowanie? Na jakiej zasadzie to działa? Nadmieniam, że jest to pełen wtrysk.
Pzdr.

: wt paź 24, 2006 20:11
autor: robbox
GENE pisze:Zdziwiło mnie tylko zasilanie od strony elektrycznej wtrysków, wszystkie są połączone równolegle pod te same dwa zaciski złączki 4 pin. Co to za sterowanie? Na jakiej zasadzie to działa? Nadmieniam, że jest to pełen wtrysk.
- sam uklad jest uproszczona wersja DIGIFANTA (nie posiada np. czujnika spalania stukowego) - a wtryski sa zmostkowane poniewaz nie jest to wtrysk sekwencyjny (wszystkie wtryskiwacze dzialaja razem), z tego co zauwazylem w autodacie to pierwszy wtrysk sekwencyjny (pomijam wtryski mechaniczne) jest w Mk3 w silniku ABF 2.0 16V.

A co do rezystancji czujnika temperatury w przeplywomierzu to takie jak na rysunku