Strona 1 z 1

[MK4] biały dym z rury

: wt paź 03, 2006 16:44
autor: pkurpiel
Hej,

wczoraj tuż po ogormnych opadach deszczu uruchomiłem auto i zauważyłem, że z rury wydechowej wydobywa się dość dużo białego dymu. Było to o tyle widoczne, że w ciemności tył auta oświtlany był z reflektorów innego auta. Wczesniej nic takiego nie zauważyłem.

Mam instalację gazową OMVL (sekw.), ale dym był zarówno przy pracy na benzynie jak i na gazie.

Jakieś pomysły?

Piotr

: wt paź 03, 2006 16:52
autor: x27
plynu ze zbiorniczka ci nie ubywa kolego ?

: wt paź 03, 2006 17:32
autor: Atomic10
Przy nizszych temperaturach zanim układ wydechowy sie zagrzeje widac ze wydobywajace sie spaliny maja kolor biały. Zobacz czy probelm ten wystepuje przy nagzanym silniku. Sprawdzaj poziom płynu chłodniczego. Jesli bedzie go ubywac moze to wskazywac na uszczelke pod glowica. Jednak uwazam ze nic sie nie dzieje złego z twoim motorem.

Pozdrawiam

: wt paź 03, 2006 22:22
autor: pszczyna
zazwyczaj biały dym oznacza kłopoty z uszczelka sprawdzaj poziom płynu chłodniczego

: śr paź 04, 2006 01:32
autor: Grzesiekk1982
pkurpiel pisze:Było to o tyle widoczne, że w ciemności tył auta oświtlany był z reflektorów innego auta
Atomic10 pisze:Przy nizszych temperaturach zanim układ wydechowy sie zagrzeje widac ze wydobywajace sie spaliny maja kolor biały
Zgadzam się z przedmówcą.
Ponadto, spaliny mają znacznie wyższą temperaturę od powietrza i jeśli jest wilgotno to będzie w tym dymie para wodna (biała), tym bardziej zaraz po uruchomieniu. Wtedy to, w wyniku ciepla spalin odparowuje woda, która skropliła się w układzie wydechowym. W ciepłych spalinach jest wtedy bardzo duża wilgoć, potem mniejsza, ale nadal jest. Im zimniej, tym więcej z tego pary się wytworzy. Wody w wydechu jest więcej, jeśli katalizator jest sprawny.
A już w światłach reflektorów??? :bajer:

Dmuchnij w ciemności podświetl latarką, też będziesz dymił na biało ;)

Ale zaglądnąć do płynu chłodzącego nie zaszkodzi. Kiedy samochód będzie dymił na biało wczasie jazdy bez przerwy, w słoneczny ciepły dzień to tym bardziej.

Jednak też stawiam na to pierwsze i tego życzę :bigok:

: śr paź 04, 2006 09:14
autor: pkurpiel
Dzięki za podpowiedzi. Co do uszczelki, to raczej mało prawdopodobne bo wymieniałem ją kilka miesięcy temu. Poobserwuję jak zachowuje się w suche dni (oby szybko nadeszły ;-)) i sprawdzę płyn do chłodnicy.

Dzięki wielkie,
Piotr

: śr paź 04, 2006 09:34
autor: RobertP
pkurpiel pisze:Co do uszczelki, to raczej mało prawdopodobne bo wymieniałem ją kilka miesięcy temu.
oj oj nie bądź pewny uszczelki że jest OK, ja np. miałem przypadek że nie przejździłem nawet 2 miesięcy
a co się okazało to była jej wina miała złą jakoś była to jakaś kiepska podróba
kupiłem porządną i jak ręką odjął problem zginął
aha jak ostro znika płyn i jest w ukłądzie spalania to mogą być problemy z
zapalaniem autka, świece są mokre od wody i nie chcą "zaskoczyć"
ale masz rację poobserwuj troszkę .