Strona 1 z 1

[MK III] Komputer sterujący wtryskiem

: wt paź 03, 2006 12:59
autor: Paweł_G
Witam
Wczoraj padło mi całkowicie auto. Nie zapala. Już poprzednio gasł nagle i to nie ważne czy na wysokich obrotach czy na niskich. Wczoraj ostatecznie padł. Odcholowałem go do elektryka - stwierdził po pomiarach że to cewka ale dziś jak założył nową to okazało się że to nie ona jest winna. Wykluczył też czujnik Halla który sprawdził. Przed chwilą elektryk zadzwonił do mnie mówiąc że okazało się że w głównej wiązce przewodów było jakieś spore zwarcie (na jednym z przewodów całkowicie spaliła się izolacja) i być może to komputer padł. Moje pytanie brzmi czy mogę założyć kompa od silnika 1,8? Bo dzwoniłem po szrotach i nie mają takiego od 1,6 ABU a chodzi o samo podpięcie na krótko i sprawdzenie czy to komp zawiódł.

: wt paź 03, 2006 16:28
autor: Paweł Marek
Radzę nie śpieszyć się z kupowaniem kompa, bo być może jest sprawny a wina leży w tej wiązce. Która to wiązka, potrafisz mniej więcej wskazać lub fotkę dać?

Re: [MK III] Komputer sterujący wtryskiem

: wt paź 03, 2006 18:18
autor: Przemo440
Paweł_G pisze:Witam
Wczoraj padło mi całkowicie auto. Nie zapala. Już poprzednio gasł nagle i to nie ważne czy na wysokich obrotach czy na niskich. Wczoraj ostatecznie padł. Odcholowałem go do elektryka - stwierdził po pomiarach że to cewka ale dziś jak założył nową to okazało się że to nie ona jest winna. Wykluczył też czujnik Halla który sprawdził. Przed chwilą elektryk zadzwonił do mnie mówiąc że okazało się że w głównej wiązce przewodów było jakieś spore zwarcie (na jednym z przewodów całkowicie spaliła się izolacja) i być może to komputer padł. Moje pytanie brzmi czy mogę założyć kompa od silnika 1,8? Bo dzwoniłem po szrotach i nie mają takiego od 1,6 ABU a chodzi o samo podpięcie na krótko i sprawdzenie czy to komp zawiódł.
niestety kompa od 1.8 nie mozna podpiać do abu miałem podobny przypadek i musiałem szukac od abu w setach tez był abu ale najpierw dokładnie upewnij sie czy komp poszedł szkoda kasy wyrzucac jak okaze sie ze był dobry

: wt paź 03, 2006 18:28
autor: Darcyn
Paweł_G, widze ze cos podobnego co u mnie. komp nie mozesz zalozyc innego niz masz. kazda literka z numeru ma sie zgadzac. nie wiem ktory masz rocznik bo przepinka kompow nic nie daa jesli masz immobilieser!!! jesli masz immob to musisz dac komp do naprawy. taniej wyniesie. jesli kupisz drugi to musisz przelutowac immob. zeby tego nie robili lutownica!! tylko goracym powietrzem. miejmy nadzieje ze stoi u dobrego mechanika.

aha. u mnie spalilo sie wszystko bo mialem przetarty czujnik obrotu walu

: wt paź 03, 2006 18:41
autor: Paweł_G
Byłem u elektryka. Okazało się że to na bank komp bo podłączył akurat inny komp który pożyczył (co prawda z 1.8) i auto dopiero odpaliło. Po podłączeniu mojego kompa do innego golfa (1.8 litra) tamten też nie odpalił. Wszystko zostało posprawdzane - czujnik Halla i cewka są ok. Po podłączeniu mojego kompa nie ma ani iskry ani pompa paliwa nie uruchamia się po przekręceniu zapłonu. Ten kabel okazał się być kablem do podtrzymania pamięci radia (izolacja niebieska z szarym paskiem) którego nie mogłem znaleźć jak radio podłączałem więc nie on jest problemem. Nie mam immobilajzera więc nie będzie problemu z lutowaniem. Spisałem sobie numery z mojego kompa - oto one:

BOSCH
0261 200 764
VW 032 906 026A

Czy ktoś posiadający ETKA może mi napisać czy to prawidłowy rodzaj kompa do mojego silnika czy może coś już było w nim kombinowane i włożyli inny.

Dzięki

: wt paź 03, 2006 18:51
autor: Darcyn
33 815 34 88. ja tam kupilem swoj po miesiacu poszukiwan. moga ci go wyslac. negocjuj cene

: wt paź 03, 2006 18:56
autor: Paweł_G
Darcyn, Tylko po co mi komp od ADY :P

: wt paź 03, 2006 18:58
autor: Darcyn
ło rany... spytaj do swojego. tam maja wszystko i tanio!!

: wt paź 03, 2006 19:17
autor: Paweł_G
Aha to jest numer telefonu co podałeś :P A ja myślałem że to numer kompa do ADY :P ok dzięki - zadzwonię jutro bo dziś czekam na telefon od gościa u którego kupowałem pare urzywek czy ma takiego kompa.

[ Dodano: 05 Paź 2006 20:13 ]
No problem rozwiązany - kupiłem drugi komputer. Według ETKA panowie z VW zmieniali numery tego kompa i w sumie to teraz mam taki sam rtlko o innych oznaczenia z uwagi na późniejszą date produkcji. Koszty to 250 zł za kompa plus 100 zł dla elektryka za robote.