MK3, 1.9 TDi - Nie gasnąca kontrolka od ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 209
- Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontakt:
MK3, 1.9 TDi - Nie gasnąca kontrolka od ABS
Witam
Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika nie gaśnie mi kontrolka od ABS. Nie jest tak zawsze bo czasem jest Ok. Zastanawiam się czy to jakieś błedy czy serio coś dzieje się z moim ABS.
Proszę o poradę.
Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika nie gaśnie mi kontrolka od ABS. Nie jest tak zawsze bo czasem jest Ok. Zastanawiam się czy to jakieś błedy czy serio coś dzieje się z moim ABS.
Proszę o poradę.
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ale nie piszesz czy ABS działa, probowałeś ostro hamować?Lennox pisze:czy to jakieś błedy czy serio coś dzieje się z moim ABS.
Jeśli nie działa to najczęściej pada ktoryś czujnik zwykle przy przednim kole. Po wymianie uszkodzonego wszystko wraca do normy i żadnych błędów nie trzeba kasować.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
mentol, Powinno się tłuc i wibrować pod nogą jak ostro zahamujesz (np z 80 kmh na asfalcie hamulec do dechy)
[ Dodano: 03 Paź 2006 00:15 ]
[ Dodano: 03 Paź 2006 00:23 ]
Lennox, Tak jak Paweł Marek mówi, sprawdź czy działa.
Jeśli nie, zacznij od czujników, można je potraktować multimetrem i zmierzyć rezystancję.
Nie mam danych dla MK3, ale dla MK4, Passata, Bora, Audi A4, A3 jest to 900-1300 ohm.
[ Dodano: 03 Paź 2006 00:32 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... s+sygna%B3
Tu wkleiłem całą instrukcję postępowania z czujnikami ABS:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... s+sygna%B3
Zobacz na to, może się przyda
[ Dodano: 03 Paź 2006 00:15 ]
Coś w tym rodzaju Będzie blokować i zwalniać koła naprzemian. Przy tym w samochodzie usłyszysz konkterny hałas o częstotliwości takiej, jak wibracje pod nogą.mentol pisze:przerywało hamowanie co chwilkę
[ Dodano: 03 Paź 2006 00:23 ]
Lennox, Tak jak Paweł Marek mówi, sprawdź czy działa.
Jeśli nie, zacznij od czujników, można je potraktować multimetrem i zmierzyć rezystancję.
Nie mam danych dla MK3, ale dla MK4, Passata, Bora, Audi A4, A3 jest to 900-1300 ohm.
[ Dodano: 03 Paź 2006 00:32 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... s+sygna%B3
Tu wkleiłem całą instrukcję postępowania z czujnikami ABS:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... s+sygna%B3
Zobacz na to, może się przyda
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Lennox pisze:Sprawdziłem czy ABS działa, okazało sie że tak.
Więc zstaje tylko kwestia tej niegasnącej (nie zawsze) kontrolki, czyli to jakieś błedy ?
to w takim razie najprościej będzie podłączyć sie do Vaga, chociaż wiele rzeczy można jeszcze sprawdzić na wtyczce komputera ABS multimetrem. Opis jest w książce Volkswagen Golf i Vento. Są co prawda błędy w tym opisie jeśli chodzi o numerację pinów ale niewielkie. Można sie pobawić.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
co to może być, kontrolka raz jest, razz nie ma, jak się nie świeci to ABS działa, a jak świeci to go nie ma(czyli kontrolka jest chyba wporzo). Podłączyłem pod komputer i jeden czujnik padł, czy on jest do wymiany, czy jakoś sie go da naprawić? Nieraz przy hamowaniu kontrolka gaśnie, ABS działa i jest ok, ale za jakiś czas znowu się zapala.
P.S 2 pytanka
w golfie IV da się jakoś ustawić żeby pokazywało spalanie na liczniku? ( mam rocznik 98 HIGHLINE),
czy na zimę muszę zdejmować alufelgi, czy nic im się nie stanie w zimowych warunkach?
P.S 2 pytanka
w golfie IV da się jakoś ustawić żeby pokazywało spalanie na liczniku? ( mam rocznik 98 HIGHLINE),
czy na zimę muszę zdejmować alufelgi, czy nic im się nie stanie w zimowych warunkach?
jeśłi działa ABS to sprwadź czujniki tak jak napisał Grzesiekk1982Lennox pisze:Witam
dziękuję wszystkim za podjęcie tematu.
Sprawdziłem czy ABS działa, okazało sie że tak.
Więc zstaje tylko kwestia tej niegasnącej (nie zawsze) kontrolki, czyli to jakieś błedy ?
warto zwrócić uwagę na czujniki przy przednich kołach
jak zużywały Ci się klocki i bćmoże tarło o tarcze (metal o metal) opiłki
metalu poprzyklejamy się do namagnesowanych czujników a to wtedy na bank
daje świecąca kontolkę - poza podłączeniem pod VAG i skasowaniu błędów to
problem w razie potrzeby może nastąpić i co wtedy dzwon !
zanim coś wykasujecie to spradźcie przyczyny świecenia i błędów
tu także chyba się ze mną zgodzisz Grzesiekk1982 ?
[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 10:48 ]
tak własnie zachowują sie czujniki jak mają problem z komunikacją z jednostką sterującąmentol pisze:co to może być, kontrolka raz jest, razz nie ma, jak się nie świeci to ABS działa, a jak świeci to go nie ma(czyli kontrolka jest chyba wporzo).
powodem właśnie moze być opiłki czasami dotykające do masy pojazdu i do czujnika
lub od razu uszkodzony czujnik
warto sprawdzić zanim się wymieni, wiadomo zmiejsza to koszty !
[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 10:50 ]
nie wszystko jest w książkach,wiele zostawili dla wiadomości serwisówPaweł Marek pisze:Opis jest w książce Volkswagen Golf i Vento. Są co prawda błędy w tym opisie jeśli chodzi o numerację pinów ale niewielkie. Można sie pobawić.
i dla dociekliwych amatorów
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Jasne, nawet jak ktoś strasznie nie chce tego naprawiać, to w najlepszym wypadku po zjeździe z VAG'a sie zaświeci po 10 minutach i 5 dych wywaloe w błoto (to info dla oponentów ).RobertP pisze:poza podłączeniem pod VAG i skasowaniu błędów to
problem w razie potrzeby może nastąpić i co wtedy dzwon !
zanim coś wykasujecie to spradźcie przyczyny świecenia i błędów
tu także chyba się ze mną zgodzisz Grzesiekk1982 ?
Mnie przynajmniej raz uratował tyłek (w trasie zapieprzałem i zajechał mi drogę Star).
Poza tym jak wszystko działa, to trzeba skoncentrować się jak pisałem na czujnikach (link który wkleiłem wszystkie info jak sprawdzić są) oraz na przewodach.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 161 gości