[mk3] pytanie o żarówki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bartas_pn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sty 31, 2006 19:00
Lokalizacja: Poznań

[mk3] pytanie o żarówki

Post autor: bartas_pn » ndz paź 01, 2006 22:49

mam 2 pytanka dotyczace żarówek takich niby na wzor xenonow, swiacacyh na niebiesko,do przednich lamp:

1. golf ma zarowki 60 / 55 W moge dac sobie 100W?

2. czy na 100% za te zarowki nie dostene jakiegos mandatu, bo ktos mi mowili ze byla jakas kiedys afera ze one oslepiaja itp tid...



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz paź 01, 2006 22:56

1) Nie polecam bo większa moc to wieksze obciążenie styków wyłączników i więcej ciepła w lampie ( czyli mogą się szybko przepalać )
2) Przepisy mówią barwa biała lub żółta selektywna, lub lampa z homologacją,czyli MO może się przywalać...



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » ndz paź 01, 2006 23:03

1. golf ma zarowki 60 / 55 W moge dac sobie 100W?
mozesz ale jest kilka ale :

1. nielegalne
2. oslepiaja kierowcow
3. oslabiaja instalacje
4. niszcza lampe - odblysnik
5. potrzebna mocniejsza instalacja
bartas_pn pisze:czy na 100% za te zarowki nie dostene jakiegos mandatu
na 100 % to ty mandat dostaniesz ...
bartas_pn pisze:wzor xenonow, swiacacyh na niebiesko,do przednich lamp:
jak dla mnie to badziew polecam zarowki PHILIPS GT150 POWER2NIGHT do świateł mijania i do postójówek PHILIPS BLUE VISION i masz satysfakcje gwarantowana...

sam mam takie do tego na przekaznikach swieca o niebo lepiej o tych podrobek i oryginalow, sa legalne i bezpieczne zarowno dla innych uzytkownikow drog jak i reflektorow


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz paź 01, 2006 23:07

bartas_pn pisze:golf ma zarowki 60 / 55 W moge dac sobie 100W?
1.Mogą się tooretycznie przytopić włączniki jak kolega mówi (przekaźniki mogą uratować) ale napewno stopią reflektor (mialem tak w MB klasyC) i kłopoty na przeglądzie.

2. Jeśil będą mialy homologację (nawet tą gów***ną E11, jak cała chińszczyzna) to nikt nie ma prawa się przywalić. Ale one pogarszają jakość światła. Miałem o tym pracę mgr i mierzyłem. To badziew (a miały homologację).

Jeśli chesz takie, to polecam Philips Blue Vision, świecą lepiej, mają +ileś tam % (ale to w wyniku cieńszego żarnika więc są nieco mniej trwałe).

[ Dodano: 01 Paź 2006 23:17 ]
PGrzemek pisze:sam mam takie do tego na przekaznikach swieca o niebo lepiej
Jak to zrobileś dokladnie? Czy robiłeś jakieś dodatkowe instalacje, tak jak tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64358 ? Czy montowałeś przekażniki bezpośrednio na przewodach do reflektorów?



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn paź 02, 2006 01:05

nie kupuje
koledzy napisali ogolnie co i jak ja dodam od siebie po 1 topią instalacje po 2 kupa widac jak desz pada np itp czyli syf kup lepszej firmy np Hella Blu ligt lub Philips Blue Vision nie sa tak neibeieskei ale o ile lepiej sweca!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn paź 02, 2006 05:47

Szukałem w przepisach czegoś o żarówkach 100/80W (najczęściej spotykane) i nie znalazłem niczego co zabrania stosowania takich żarówek. Jeśli swiatła będą ustawione poprawnie, to nie powinny oślepiać. Kiedyś stosowane były żarówki R2, o mniejszej mocy, i sporo słabiej swiecące. Zastąpiono je H4, które mają większą moc, i świecą o wiele jaśniej. Myślę, że różnica między R2, a H4 jest podobna jak między 100/80W, a 60/55W.
Jeśli ktoś wie gdzie można znależć przepis zabraniający stosowania żarówek mocniejszych niż typowe H4, to proszę o info. ( To,że ja nie znalazłem, nie znaczy, że takiego przepisu nie ma )
Kwestia instalacji - poprawnie zmodyfikowana instalacja spokojnie wytrzyma takie obiążenie.
Pozostaje kwestia reflektorów - te faktycznie mogą ulec zniszczeniu.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn paź 02, 2006 07:28

Mi przy 100W żarówkach potopiły się kostki przy reflektorach aż tak mocno że w trasie noe mogłem wymienić żarówek stopiło na ament wiec pomyśl jaka musiała być temp. a te niby xenony kiepsko świeca od razu wymieniłem na normalne i w trasie niebo i ziemia ale po kilu miesiącach okazało się że włącznik świateł na stykach się utlenił od wysokiego poboru mocy wiec sie nie opłaca chyba ze zamontujesz przekażniki ale temp. w lampie dalej bedzie duża.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn paź 02, 2006 08:19

bodzio_j pisze:Szukałem w przepisach czegoś o żarówkach 100/80W (najczęściej spotykane) i nie znalazłem niczego co zabrania stosowania takich żarówek.
Bo nie znajdziesz tego jawnie - po prostu homologacja reflektora zawiera tę informację

Ze strony Hella Polska:
Hella pisze: Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do poważnego ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
Tak że sytuacja jest taka że jak homologacja Twoich reflektorów pozwala na 80 / 100W to policjant może Cię pocałować w śrubkę. Nie czegoś takiego jak ograniczenie mocy żarówek, to jest efekt wymogów homologacji.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn paź 02, 2006 08:52

mimo iz instalacja wytrzyma..
mimo iz policjant sie nei przyczepi...
mimo iz wyglada to jakos fajnie...
mimo ze kosztuje mało...

to i tak gównianie to swieci szczegolnie gdy pada snieg czy deszcz... :pub:


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn paź 02, 2006 14:27

Cefaloid, w tej chwili nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że na reflektorze jest tylko napisany typ żarówki, nie ma nic o mocy. H4 i tyle. 100/80W też jest H4



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn paź 02, 2006 15:44

Co do mocy żarówki nie ejstem na 100% pewny, ale są jeszcze inne wielkości niż moc żarówki.
"...Pojazdy samochodowe muszą być wyposażone w 2, lub 4 światła drogowe o barwie białej, lub żółtej selektywnej. Światłość nie może być mniejsza niż 30000 cd. i nie może być większa niż 225000 cd..."

Ponadto: Natężenie oświetlenia światła mijania w strefie powyżej linii światłocienia:
Wartość dop.1 [lx]

Do pracy mgr robilem pomiary różnych żarówek, w tym 100W "xenon coś tam" i watrość natężenia oświetlenia pow linii światłocienia przekraczała normę 2 krotnie 2lx (dop. 1lx !) (mimo niebieskiej bańki, przy bezbarwnej by było jeszcze gorzej). Na kazdej stacji diagnostycznej jest możliwośc zmierzenia przy okazji kontroli ustawienia świateł.
Funkcję tę posiadają praktycznie wszystkie nawet proste urządzenia do diagnostyki oświetlenia samochodowego jake stosuje w Polsce (m.in. KS, KST, KSP i przenośne USP, UST produkcji polskiej, nie mówiąc juz o przyrządach Helli, czy Boscha ;) )

Jeśli diagnoście światło wyda się podejrzane to może w każdej chwili sprawdzić.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 02, 2006 16:00

Jeśli kogoś interesuje zdanie praktyka, to "od zawsze" jeżdżę na żarówkach 100/90, tylko zwykłych białych Osram (Tungsram). Tyle że nie w Golfie, a najpierw w jettcie II, a obecnie w Vento. I nigdy nie miałem problemów ani z instalacją, ani z reflektorami, ani z policją. Po prostu nie sprawdzają tego ani na stacji diagnostycznej, ani Policja, bo przecież musieli by kazać wyciągać żąrówki. Minusy sa takie: być może troszkę oślepiam, ale na pewno niewiele w porównaniu z Xenonami prawdziwymi z kiepsko działającą regulacją wysokości świateł, torszkę więcej błota zasycha na reflektorach w zimie, czasem jest efekt samooślepienia, np jak w polu oświetlenia jest duża tablica reklamowa czy informacyjna.
Zakładanie niby xenonów najpierw przyciemnionych niebieską farbką a potem rozjaśnionych większą moca żarnika uważam za bez sensu. Chyba że dla wyglądu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » pn paź 02, 2006 16:09




bartas_pn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sty 31, 2006 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bartas_pn » pn paź 02, 2006 22:43




Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 255 gości