Strona 1 z 2
[all vw] Zabogata mieszanka Pomocy!!
: ndz paź 01, 2006 13:08
autor: postry
Witam wszystkich i zwracam się do was o pomoc!!Ostatnio moje mk3 1.8 ABS straciło moc tzn nie chodzi poniżej 3000obr/min dusi się i strzela natomiast powyżej 3000 jest wpożądku pojechałem z tym na komputer ale nic nie wykazał jedynie "zabogatą mieszankę" co jest tego przyczyną - sonda dobra rozrząd ustawiony czy może to wina komputera padł??Czekam na jaką kolwiek pomoc!!
: ndz paź 01, 2006 13:11
autor: SToRM
Zolty czujnik temperatury do wymiany - ten czteropinowy.
Pozatym sprawdz zaplon czy nie jest za bardzo opozniony..
: ndz paź 01, 2006 13:27
autor: postry
Zapłon chyba nie jest ustawialny o tym decyduje komputer z tego co mi wiadomo - przy ustawianiu rozrządu ustawiłem i wałek pośredni który ustawia zapłon palec wskazuje "0" czyli wszytsko ok??A o którym czujniku temperatury mówisz i jakby był wadliwy to komputer nie powinien wyświetlić tego na diagnostyce??
: ndz paź 01, 2006 13:32
autor: SToRM
postry pisze:apłon chyba nie jest ustawialny o tym decyduje komputer z tego co mi wiadomo
Komputer przyspiesza go dynamicznie - ale recznie odczywiscie mozna nim regulowac - odkrecasz srube ponizej kopulki i krecac w prawo go przyspieszasz..
postry pisze:A o którym czujniku temperatury mówisz i jakby był wadliwy to komputer nie powinien wyświetlić tego na diagnostyce??
Zlokalizuj kruciec wodny dochodzacy do glowicy - teraz widze ze masz mk2, wiec chodzi o niebieski czujnik - on steruja mieszanka - w zaleznosci od temp chlodziwa..
W razie jego uszkodzenia niekoniecznie komputer moze sygnalizowac blad..
: ndz paź 01, 2006 13:36
autor: pszczyna
postry pisze:Zapłon chyba nie jest ustawialny o tym decyduje komputer z tego co mi wiadomo - przy ustawianiu rozrządu ustawiłem i wałek pośredni który ustawia zapłon palec wskazuje "0" czyli wszytsko ok??A o którym czujniku temperatury mówisz i jakby był wadliwy to komputer nie powinien wyświetlić tego na diagnostyce??
Nie powinno być wyprzedzenia zapłonu?/
: ndz paź 01, 2006 13:36
autor: postry
Nie mam mk3 tylko widzisz odkręciłem aparat i ani drgnie jakby był tam na stałe
a jeżeli to by był czujnik to dlaczego powyżej 3000obr jest wszytsko wpożadku!!
: ndz paź 01, 2006 13:55
autor: Adamtd
postry pisze: co jest tego przyczyną
O tym jak jest mieszanka mówi sonda lambda. Jesteś pewien że ona OK? A pozatym na skład mieszanki wpływa czyjnik temp płynu i powietrza.
: ndz paź 01, 2006 14:10
autor: postry
Adamtd pisze:postry pisze: co jest tego przyczyną
O tym jak jest mieszanka mówi sonda lambda. Jesteś pewien że ona OK? A pozatym na skład mieszanki wpływa czyjnik temp płynu i powietrza.
Tzn mechanik mówił że sonda jest ok ale z tego co wiem to poprostu odłaczył ja i nie było różnicy i na tej podstawie stwierdził że jest sprawna
dodam jeszcze że stało mi się to jak poprzedniego dnia założyłem strumienice
: ndz paź 01, 2006 14:17
autor: Paweł Marek
Tak sondy sie nie sprawdzi. Może akurat naderwałeś jej kable przy robocie z tłumikiem. Mechanik rownie dobrze mógł wywnioskować na odwrót. Odłączył sondę, nic się nie zmieniło, tzn że już wcześniej nie działała. To byłoby bliższe prawddy
: ndz paź 01, 2006 14:21
autor: postry
Ale jeżeli by padła sonda to czy działo by się to samo na gazie i benzynie bo nie ma różnicy!! przecież sonda do gazu chyba nie potrzebna??I dlaczego po podpieciu pod komputer nie wykazalo błędu sondy??
: ndz paź 01, 2006 14:38
autor: Adamtd
postry pisze:by się to samo na gazie i benzynie bo nie ma różnicy!!
TO że się ma gaz trzeba pisać odrazu
postry pisze:I dlaczego po podpieciu pod komputer nie wykazalo błędu sondy??
A tak dokładnie to co i gdzie pokazało na tym komputerze??
: ndz paź 01, 2006 14:45
autor: postry
Tzn ja osobiście nie byłem na komputerze tylko mechanik mówi że pokazało zabogata mieszanke tak mi powiedział!!
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 14:50 ]
Bo w sumie co może być jeszcze tego powodem że to 3000 nie jedzie muł ile wlezie do rozpedzenie sie do tych 3000 obr potrzebuje z 400m to jest porażka i dlatego są takie podejrzenia że to własnie przez tą zabogata mieszanke się tak dzieje bo co innego może jeszcze byc??
: pn paź 02, 2006 11:43
autor: czyś
Właśnie skończyłem podobną przewałkę. U mnie kable, kable, kable. Wiązka wtrysku nie miała masy. Odpięcie sondy nie powodowało żadnej reakcji silnika, a napięcia sondy ok.
: pn paź 02, 2006 12:46
autor: Karlos87
mk2 mają ECU-benzynowe czy nie ?? jeśli tak to odłączenie klem na pare minut resetuje błąd za bogatej i za ubogiej mieszanki,