CZUJNIK TEMPETARURY POWIERRZA:
Działanie
Czujnik temperatury powietrza to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.
Specyfikacje
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka:
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza a ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie: Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
__________________________________________________________________________________________
Wszystkie skopiowane wytyczne odnoszą się do czujników silnika ABU. Nie podałeś jaki masz, a ten jest najpopularniejszy moim zdaniem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mam nadzieję, że coś się z tego przyda. Jak amsz multimetr, to możesz się zabierać za pomiary
Pozdrawiam.
[ Dodano: 01 Paź 2006 15:37 ]
Adamtd pisze:ABU czy inny??
Masz rację. Szkoda, że nie podał. Skopiowalem mu właśnie dla ABU. Chyba jest najpopularniejszy.
Krisu84, zaglądnij na naklejkę pod wykładziną bagażnika, tam będzie symbom motoru. AEA AKS AFT ABU AEE AEK- chyba wszystkie 1.6 jakie byly w Golfie MK3