Strona 1 z 1

[mk2] hamulec ręczny

: sob wrz 30, 2006 11:53
autor: Lipek81
Witam
Jak w Golfach mkII rok 92' montowane byłu linki do hamulca ręcznego? Chodzi mi o to, że jakiś czas temu prawa linka mi opadła, prawie na ziemię (przy kole) - przyczepiłem do wachacza na opaskę zaciskową. Lewa linka też już kiedyś musiała opaść, bo ktoś przyczepił ją do wachacza na drut. Jak jest w oryginalnym rozwiązaniu? Może ktoś ma zdjęcia?

: sob wrz 30, 2006 13:53
autor: adam_franciszek
Znaczy sie, ze jak chcesz miec reczny (a powinno ci zalezec) to trza sprawdzic tyl hamulce (bebny, szczeki, +tloczki czy nie padly). Jak w normie to OK. Wystarczy z kabiny kierowcy odkrecic srubke (na tyle, zamaskowana pod plastikiem) i sciagnac obudowe plastikowa recznego... tam sa wyprowadzone dwie koncowki od linek, z regulacja na sruby. To sie da regulowac... doktrecajac kluczem. Ale to manewr na regulacje... Regulacje robisz na 2-3 zabku zaciagniecia recznego i sprawdzasz czy kola tyl da sie obrocic rekami (na podnosniku oczywiscie) - maja stawic opor. Wiecej zachodu i wydatkow jak padly bebny, szczeki I ew. tloczek. Musisz to najpierw naprawic (po tym moga sie "naciagnac" bo beben grubszy, szczeki maja powloke itd.), a potem wziac sie za regulacje linek... Tyle.

: sob wrz 30, 2006 16:31
autor: shibby
sa takie metalowe wieszaki na ktorych sie wiesza linki :) napewno do kupienia za grosze :) pozdro

: sob wrz 30, 2006 18:56
autor: Lipek81
Ale to jakieś specjalne wieszaki do Golfa, czy coś uniwersalnego? Czy tak Golfy opuszczające fabrykę miały zamocowane linki?

: ndz paź 01, 2006 00:07
autor: daaroo
Ale to jakieś specjalne wieszaki do Golfa, czy coś uniwersalnego? Czy tak Golfy opuszczające fabrykę miały zamocowane linki?
opuszczajac fabryke mialy wieszaki.

: ndz lis 05, 2006 22:21
autor: Lipek81
No i już wszystko wiem - w końcu wszedłem pod samochód. Linka od ręcznego montowana jest na takiej baszce przy belce i jest też drugi zaczep - plastykowy haczyk montowany do podwozia, który się u mnie oczywiście połamał i dlatgo linka opadła.

[ Dodano: Nie Lis 05, 2006 21:29 ]
Teraz mi przyszło do głowy drugie pytanie:
Na dźwigni hamulca ręcznego jest taki plastykowy element. Problem z nim jest taki, że cały czas mi spada - tzn. jego tylna część się jakby trochę podnosi, a wtedy, gdy zaciągnę ręczny, to koniec tego plastyku haczy o obudowę ręcznego, która przyczepiona jest do podłogi i wtedy już całkiem prawie spada z dźwigni. Jak temu zaradzić?

[ Dodano: Pon Mar 05, 2007 21:41 ]
No więc kupiłem nowy plastik na dźwignię recznego i jest już ok. A z tym trzymaniem linki, to dowiedziałem się jeszcze, że ona jest zachaczona w trzech miejscach - przy belce, za kołem, na takiej blaszce, dalej zahaczona jest o taki jakby druciany haczyk, który jest włożony do przedniej części belki (tak, gdzie jest koniec tej rury, na której trzyma się kolo), i dalej na tym plastikowym zaczepie.
Wczesnij pisałem, że ten zaczep mi sie ułamał - wymieniłem go, ale linka nadal odstawała, ale juz mniej. Potem okazało sie, że ten druciany haczyk mi wypadł i dlatego linka opadała.

: śr lis 04, 2009 21:15
autor: Zibi201
Witam. Chciałem zmienić linkę ręcznego... Kupiłem nową, ale stara jest w takiej metalowej rurce, która wchodzi w nadwozie, a nowa nie ma czegoś takiego. To inna linka, czy wyciągnąłem coś z nadwozia razem ze starą linką? :jezor:

: śr lis 04, 2009 21:19
autor: 89Bartezz
Zibi201 pisze:.. Kupiłem nową, ale stara jest w takiej metalowej rurce, która wchodzi w nadwozie, a nowa nie ma czegoś takiego. To inna linka, czy wyciągnąłem coś z nadwozia razem ze starą linką? :jezor:
ta rurka metalowa wychodzi razem z linką, po prostu ściągasz ją z starej linki i zakładasz na nową. Może zejść z oporem to psikaj jakimś wudeciakem i próbuj

: czw lis 05, 2009 22:23
autor: Zibi201
Dzięki za cenną informację i szybką odpowiedz :)
Poradziłem sobie z tym bez większych problemów.