Strona 1 z 5

[Corsa 1,5 TD] Wybija plyn ze zbiorniczka wyrownawczego

: pt wrz 29, 2006 23:24
autor: KamilW
Witam. Mam nastepujacy problem a w zasadzie moja przyszla tesciowa :)
Wyrzuca jej plyn chlodzacy przez korek... i kilka faktow:
- silnik w dobrym stanie (170000km) bez wyciekow i dobrze palacy
- temp ok
- wentylator pracuje
- zadnych innych niepokojacych objawow poza plynem ktorego nie ubywa
Ale jak sie odkreci korek na goracym silniku to jest gejzer... prosze o pomysly co to moze byc... niestety podejrzewam najgorsze czyli peknuiecie glowicy... Pozdrawiam

: pt wrz 29, 2006 23:57
autor: Jacenty85
Uszczelka pod głowicą

: pt wrz 29, 2006 23:57
autor: cosmaty1986
Albo uszczelka pod glowicą....

: sob wrz 30, 2006 09:19
autor: KamilW
A mozliwa przyczyna? Bo to jest auto kobiety jezdzacej nim jak wozkiem inwalidzkim... aha i jaka moze byc w turbo dieslu maxymalna temperatura plynu w chlodnicy? bo jej sie dziwnie wskaznik konczy na 100 stopniach celcjusza... moze to byc od przegrzania? bo raz sie jej zdarzylo jechac na ubywajacym plynie... wtedy jej z 5 litrowego ukladu uciekly 2 litry. Prosze o mozliwe propozycje i sposoby rozwiazania. Jak ktos to juz przerabial a takze o koszty w warsztacie i czesci. Pozdrawiam

: sob wrz 30, 2006 17:09
autor: vwarek
KamilW pisze:Ale jak sie odkreci korek na goracym silniku to jest gejzer
Ale to jest normalne.
KamilW pisze:Wyrzuca jej plyn chlodzacy przez korek.
Na początek sprawdź właśnie ten korek. Jeśli jest nieszczelny to będą takie objawy jakie opisałeś. W kilku autach (co prawda nie Oplach), tak się właśnie działo.

: sob wrz 30, 2006 17:32
autor: KamilW
vwarek pisze:Ale to jest normalne.
no nie wiem... u mnie nic sie taskiego nie dzialo. A w czym sie gotuje ten korek zeby go odkamienic?

: sob wrz 30, 2006 19:19
autor: Jacenty85
To nie jest normalne że wybija wode po odkręceniu korka. Jeśli wybija to znaczy że spaliny dostają się do układu i ją wywalają od spodu. Woda powinna krążyć miec obieg i nie może wylatywać

: sob wrz 30, 2006 19:21
autor: guti
mozesz go potraktowac octem zeby odkamienic

: sob wrz 30, 2006 20:24
autor: juniorwwa
nic nie kombinuj bo coś jeszcze pogorszysz typowy objaw uszkodzonej uszczelki pod głowićą wybija ponieważ masz nieszczelny układ ciśnieniowyt w silniku i ciśnienie wybija przez zbiorniczek wyrównawczy pozdrwiam :bigok:

: sob wrz 30, 2006 21:34
autor: vwarek
Jacenty85 pisze:To nie jest normalne że wybija wode po odkręceniu korka.
Pozwolę się z tym nie zgodzić. Odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku grozi w najlepszym przypadku utratą części płynu a w najgorszym jego utratą i poparzeniem.
Co do likwidacji kamienia z układu chłodzenia było już na forum.

: sob wrz 30, 2006 21:41
autor: juniorwwa
sprawdz czy nie przybywa ci oleju... bo jesli tak to napewno masz wywalona uszczelke....

: sob wrz 30, 2006 21:51
autor: bomberxl
A kto to odkręca korek od płynu na gorąco???????
Czytać nie umiecie????

: sob wrz 30, 2006 22:04
autor: vwarek
bomberxl pisze:A kto to odkręca korek od płynu na gorąco???????
Czytać nie umiecie????
KamilW pisze:Ale jak sie odkreci korek na goracym silniku to jest gejzer...

: sob wrz 30, 2006 22:08
autor: KamilW
vwarek pisze:Pozwolę się z tym nie zgodzić. Odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku grozi w najlepszym przypadku utratą części płynu a w najgorszym jego utratą i poparzeniem.
no nie bardzo. W zadnym normalnym samochodzie nie niesie to za soba zagrozenia...
bomberxl pisze:A kto to odkręca korek od płynu na gorąco???????
no np ja :) i nigdy mi sie cos takiego nie zdarzylo... jak tylko sie wylaczy silnik to jest git i nic sie nie dzieje