[MK4 ATF] Jaki olej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

[MK4 ATF] Jaki olej?

Post autor: Buli fan VW » czw wrz 28, 2006 22:32

Witam wszystkich!

Mam Volkswagena Golfa rocznik 2000. W czasie ostatniej rutynowej kontroli płynów stwierdziłem ubytek oleju w zbiorniczku wyrównawczym wspomagania układu kierowniczego.

Jak już pisałem autko ma 6 lat a olej w układzie ma barwę słomkową, względnie jasnozłotą.

Chciałbym się dowiedzieć jakim olejem zalany jest fabrycznie ten układ i jakie wymagania musi spełniać olej na dolewkę.

Sprzedawca na stacji benzynowej proponował mi olej Orlen Hipol ATF z tym, że jest barwy czerwonej i nie jestem pewien czy mogę nim uzupełnić brak.

Z góry dziekuję za pomoc

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw paź 05, 2006 20:13 przez Buli fan VW, łącznie zmieniany 1 raz.


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw wrz 28, 2006 22:54

ten płyn nosi nazwe DEXTRON
zadnych orlenow nigdzie nie wlewaj!



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw wrz 28, 2006 23:00

Tak.

Wiem, że DEXTRON tylko ma kilka oznaczeń np. Dextron II lub Dextron III. Generalnie to taki sam olej jak do automatycznych skrzyń biegów z tym, że nie wiem jaki dokładnie dobrać.

Z tego co wiem to ten Orlen Hipol to olej klasy Dextron III właśnie do automatów i wspomagania.

Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw wrz 28, 2006 23:19

a na korku nie ma zadnego oznaczenia?
zdecydowanie bardziej niz orlenowskie plyny chyba lepiej wybrac np. Mobila



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw wrz 28, 2006 23:25

Nie.

Zbiornik jak wszystko całkowicie oryginalny, włącznie z nic nie mówiącym zielonym korkiem.

Szukałem w instrukcji obsługi - nic, w książce napraw jest napisane tylko jak sprawdzać i że należy używać oleju Dextron. Ale nic więcej.

A nie naleję do powiedzmy syntetyka mineralnego bo zrobi się kapuśniak :P a tego wolałbym uniknąć.

Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
Pastorro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 17:03
Lokalizacja: Toronto :D
Kontakt:

Post autor: Pastorro » czw wrz 28, 2006 23:30

naj lepiej lać dextron II i to produkcji zagranicznej np. mobil, valvoline


GOLF MK I LX 2.0 8v GTI

WWW.VW-CULT.PL

Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw wrz 28, 2006 23:34

A czym różnią się one miedzy sobą.

To znaczy co odróżnia Dextron II od III na przykład. I czy przejmować się ewentualną inną barwą oleju.

Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw wrz 28, 2006 23:37

Najlepiej zrobisz jak zakupisz taki płyn w ASO
1l. max 40-50zl
wydawalo mi sie ze oryginalny plyn ma zielony kolor. az z ciekawosci jutro spojrze u siebie



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw wrz 28, 2006 23:42

Tak. W moim jest taki właśnie słomkowy. Zaciągnąłem go do strzykawki dla pewności bo też myślałem, że jest zielony - to pewnie przez ten kolor korka :hmm: Po 6 latach spodziewałem się zczernienia ale trzyma się dobrze.

Kurcze troche drogi. Ale dla Golfika wszystko.

Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt wrz 29, 2006 09:35

Buli fan VW, najczęście kolor korak to własnie kolor oleju. Należy brać jednak pod uwagę, że korek mógł być zmieniony.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt wrz 29, 2006 09:58

Buli fan VW pisze:W moim jest taki właśnie słomkowy. Zaciągnąłem go do strzykawki dla pewności bo też myślałem, że jest zielony - to pewnie przez ten kolor korka
a jednak, u mnie korek jest takze zielony (oryginalny) a płyn moglbym powiedziec ze tez ma kolor "słomkowy" na pewno nie jest to zielań (chyba ze jest to jakaś nieznana mi odmiana zieleni :))



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pt wrz 29, 2006 11:15

Szperałem troszkę w necie i okazało się, że na przykład oleje Mobil do układów wspomagania i szkrzyń automatycznych Dextron syntetyczne mają kolor czerwony.

Pytanie czy oleje są barwione w zależności od tego czy olej jest syntetyczny czy też półsyntetyczny lub mineralny; czy też jest indywidualną sprawą producenta.

Swoją drogą to spodziewałbym się zalania nowego autka olejem syntetycznym, ale jak już pisałem ani w instrukcji ani tym bardziej na korku nic nie ma na ten temat.

Dobrze, że chociaż narysowali na korku symbol kierownicy i kropli :hmm:

Trochę szkoda mi wydawać wielkie pieniądze na "porady" w ASO a chcę tylko dolać nieco do zbiorniczka bo z pustego i Salomon nie naleje :)

Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 295 gości