[mk3]potrzebny mi katalizator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

[mk3]potrzebny mi katalizator

Post autor: Lukbro » czw wrz 28, 2006 19:16

witam,
jakis czas temu wywalilem w moim mk3 gti 2.0 8V 2E katalizator co sie dzis okazuje to bardzo szkodzi temu silnikowi poniewaz nie ma cofania spalin i sonda wiecznie zimna. auto nie chodzi tak jak przedtem.

panowie jaki wstawic katalizator? jakis uniwersalny? czy sprzedadza mi do dedykowany do tego silnika?

czy jest jakies inne rozwiazanie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 19:30

Mam Vento z silnikiem 2E z wybitym katalizatorem, sonda jest na swoim miejscu w puszce. Niemam żadnych problemów ze sterowaniem, sonda pracuje prawidłowo (sprawdzane testerem), silnik jest nawet ociupinkę mocniejszy. Więc nie wiem skąd u Ciebie tego typu problemy i na jakiej podstawie tak to stwierdzasz.
Jeśli chcesz kupić - w każdym sklepie lub u tłumikarzy dostaniesz na zamówienie uniwerslany katalizator za ok. 250-300 złotych, do którego jednak trzeba wspawać końcówkę i gniazdo na sondę - nie jest to problem dla tłumikarzy. Sa też firmy dorabiające od razu z końcówkami i gniazdem na sondę, ale wychodzi to drożej.

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 7:31 pm ]
Sondę masz ogrzewaną, przynajmniej powinieneś mieć, tym bardziej obawy o błędy sterowania sa bezpodstawne. Nie w tym silniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » czw wrz 28, 2006 19:39

a jak to jest z cofaniem spalin ?
ponoc w 2e jest to potrzebne do prawidlowego dzialania.
ja teraz zamiast kata mam tlumik przelotowy.
autko nie pracje tak jak kiedys ale mam jeszcze problem z czujnikiem spalania stukowego i moze to wszystko jego wina?

po prostu auto nie ciagnie od poczatku do konca rowno i plynnie, roznica jest minimalna ale ja ja czuje, kiedys tak nie bylo. zrobie ten czujnik i bede myslal co dalej.


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 19:43

Lukbro pisze:a jak to jest z cofaniem spalin ?
nie można mówić o cofaniu spalin, tylko o zwiększonym oporze ich przepływu w katalizatorze. Może to mieć faktycznie znaczenie dla grzania sondy przez spaliny, ale z reguły niema problemu w starszych silnikach z jedną sondą umieszczoną przed katem. W każdym razie u mnie niema. Raczej już szukaj co jest z tym czujnikiem, bo on to już ewidentnie powoduje przejście w tryb awaryjny jak się zepsuje.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » czw wrz 28, 2006 19:50

Paweł Marek, dzieki za pomoc, zrobie czujnik i zobaczymy co dalej.

ty masz przelot? bez oporu dla spalin?


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 20:04

Lukbro pisze:ty masz przelot? bez oporu dla spalin?
mam pustą puszkę po kacie. Reszta tłumika normalna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » czw wrz 28, 2006 20:18

ja wywalilem jeszcze tlumik przedostatni, myslisz ze to moze miec jakies znaczenie?


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 20:25

Lukbro pisze:ja wywalilem jeszcze tlumik przedostatni, myslisz ze to moze miec jakies znaczenie?
a to juz tak. Ten tłumik daje własnie najwiekszy opór, wiekszy jak katalizator o wiele. Kiedyś mi sie urwał i auto było o wiele słabsze. Ale to nie efekt złego działania sondy tylko zepsucia odpowiednich wyliczeń zjawisk rezonansowych i oporu. Bez szkody natomiast możesz wywalić ostatni tłumik i wsadzić zamiast niego jakąś rurę czy cokolwiek ci sie podoba.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » czw wrz 28, 2006 20:50

czyli zamontowac ten tlumik przed ostatni spowrotem?

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2006 20:51 ]
czy ten tlumik z 12 letniego auta bedzie jeszcze ok?


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 20:54

Czy jest ok to nie wiemy nie widząc. Tłumik bym zamontował biorąc pod uwagę to co się z moim Vento działo jak mi sie urwał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » czw wrz 28, 2006 21:07

Paweł Marek, bardzo mi pomogles, tlumik zamontuje i zobacze co dalej, tylko nie wiem czy warto stary montowac czy trzeba bylo by kupic cos nowego.....
zobaczymy. dzieki za info.


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 21:42

Ale jednak skoro masz konkretny błąd z vaga to zajmij sie tym czujnikiem. To ważna rzecz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt wrz 29, 2006 00:01

Osobiscie uwazam ze sam kat daje duzo mniejsze opory przeplywu niz wiekszosc ludzi sadzi. Przeciez jak popatrzymy przez nowego kata to nie ma tam zadnych przgrod tylko po prostu gesto usiane rureczki! Co prawda opor na pewno jest wiekszy niz opor pustej puszki ( :grin: ), ale generalnie najwiekszy opor daje wlasnie srodkowy tlumik. Jak go wywaliles to masz prawie ze przelotke, a co za tym idzie male opory. Jezeli okaze sie czujnik masz sprawny to nie musisz wcale wstawiac tlumika zeby zrobic opor dla wylatujacych spalin. Wystarczy ze przemiescisz sonde z kata na rure przed nim. Juz o tym bylo nie raz na forum, ale w skrocie to wyglada tak ze wiercisz dziure w rurze przed katem, wspawujesz nakretke, wkrecasz sonde, stra dziure zalepiasz. Wtedy jest prenosc ze spaliny nie omina sondy :)

A tak na marginesie to wydaje mi sie ze mozesz miec cos z jakims czujnikiem. Napisales ze masz problem z tym od spalania stukowego. Nie mialem z tym do czynienia ale na logike biorac to jak komp nie ma inf o sygnale z tego czujniczka to nie przyspiesza zaplonu tak sprawnie jak powinien i w efekcie autko ma mula :bigok:



Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » pt wrz 29, 2006 15:03

zrobie czujnik pozniej bede badal co dalej :)


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 203 gości