[mk3] Żaluzje koło chłodnicy - do czego służą?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Venomen

[mk3] Żaluzje koło chłodnicy - do czego służą?

Post autor: Venomen » czw wrz 28, 2006 14:49

Do czego służą te żaluzje koło chłodnicy? To sie wogóle podczas jazdy otwiera czy coś? Jaką to ma funkcje?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 14:57

Jak jedziesz szybko to się otwierają i poprawia się przepływ powietrza przez chłodnicę.
Jak stoisz są zamknięte i gdy włącza się wentylator to gorące powietrze dmuchane przez niego do komory silnika nie wraca na chłodnicę i nie pogarsza jej funkcji chłodzącej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Venomen

Post autor: Venomen » czw wrz 28, 2006 15:00

thx ;]



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw wrz 28, 2006 15:10

Inna sprawa że to nie działa. Odsłonięta część chłodnicy i tak nie ma żadnego przepływu powietrza jeśli auto stoi w miejscu. Gdy włączy się wentylator to nawet dmuchając ciepłym powietrzem które wracało by na odsłoniętą chłodnice spowoduje zwiększenie wydajności chłodzenia. Bo nawet nagrzane powietrze ma dużo niższą temperature niż sama chłodnica.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw wrz 28, 2006 15:53

Pinhead pisze:Gdy włączy się wentylator to nawet dmuchając ciepłym powietrzem które wracało by na odsłoniętą chłodnice spowoduje zwiększenie wydajności chłodzenia.
nieprawda ponieważ przy zamkniętych żeluzjach powierze leci wtedy tylko od przodu chłodnicy w tył. a przy otwartych ogrzane od silnika i od chłodnicy wdmuchiwane do komory silnika przez wentylator przy otwartych żaluzjach wracało by na chłodnicę i pogarszało chłodzenie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw wrz 28, 2006 16:35

Bardzo to naciągane jest. Skoro powietrze jest rozpędzone od przodu przez wentylator w strone tyłu samochodu to znacznie łatwiej jest mu wylecieć pod silnikiem niż robić zwrot o 180* i cisnąć się spowrotem przez chłodnice która stawia dodatkowy opór. Podczas jazdy te klapki też stawiają opór i to całkiem spory pogarszając chłodzenie podczas szybkiej jazdy czyli wtedy kiedy go najbardziej potrzeba.


=-Pinhead-=

maximus999
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sie 14, 2006 21:56
Lokalizacja: Gniezno/Londyn

Post autor: maximus999 » czw wrz 28, 2006 19:51

Witam.
Czy mówicie o klapkach które są po lewej stronie chłodnicy patrząc od przodu auta? Ja w tym miejscu widziałem kiedyś chyba wentylator od klimatyzacji w wersji GT z 95 roku. A same klapki to faktycznie ciekawe jakie mają zadanie.
Pozdro.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw wrz 28, 2006 19:57

:bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 108 gości