Strona 1 z 1

[mk3]Wymiana uszczelek pod kolektorem ssącym

: czw wrz 28, 2006 14:17
autor: gumck
VW golf 1.8 silnik ABS z 97 roku
Witam. Jutro się zabieram do wymiany uszczelki pod kolektorem ssacym od strony głowicy i uszczelki łaczacej kolektor ssący z przepustnicą. Z tym ze jesli chodzi o ta uszczelke kolo glowicy to nie ma z tym problemu bo taka dostałem ale nie bardzo wiem co to jest za uszczelka ta pod przepustnicą, byłem w dwóch sklpach i oni nie wiedza co to za uszczelka i czegos takiego nie mają.Ja sam tez dokladnie nie wiem czy tam jest ta uszcelka czy nie ale raczej tak bo jak dotknę reka to wyczuwam jakas taka grubszą gumowo-metalowa podkaldke. Moze ktos z was sie orientuje co to za uszczelka i mogłby mi podpowiedziec a najlepiej to jeszcze fotke podesłac.
I jeszcze jedno prosił bym tez o jakies porady bo chcialbym sam wymienic te uszcelki a jestem nie za bardzo zorintowny w temacie, jakby ktos cos wiecej wiedzail to prosze o pomoc, a chodzi mi o to przedewszystkim co musze odkrecic zeby sie dostac do tego kolektora ssacego, jakie sruby mam do pokonania, no i jak zamocowac pozniej sama uszczelkę tzn czy na jakis smar czy poprostu na sucho no i czy tez kolejnosc dokrecania srub ma znaczenie tak jak przy uszcezlce przy glowicy. a najlepiej to juz by bylo jakby ktos z was mial zobrazkowana instrukcje lub jakiegos linka do strony gdzie jest pokazana z obrazkami wymiana tej uszczelki. Z gory dzieki za jakakolwiek wskazówkę

: czw wrz 28, 2006 16:08
autor: witek_vento1.8
Bardzo trudno jest odkręcić nakrętki pod spodem kolektora ssącego - jest tam bardz ciasno
i niewiele widać.Uszczelki pod kolektor nie trzeba niczym smarować tylko można posmarować oring odmy pod kolektorem. Pod wryskiem jest podkładka gumowa.
Na zamontowanym silniku jest trudny dostęp do nakrętek kolektora.

: czw wrz 28, 2006 18:01
autor: dziejo

: czw wrz 28, 2006 18:09
autor: Snake
smarowac nie trzeba, kolejnosc tez nie jest wazna tylko pamietaj zeby po trochu odkrecac/dokrec. najlpeije to wyjmij go ogolnie na zewnatrz , bo pozniej trzeba bedzie troszku splanowac kolektor, no i w miare mozliwosci doczyscic papierkiem sciernym glowice w miejscu laczenia.

nakretki pod kolektorem jest owszem trudno odkrecic, ale wystarczy troszke pomyslec np. grzechoteczka, przedluzeczka, jakis przegubik. :)

Powodzenia