Strona 1 z 1

[MK3 1.6] Kłopot z ogrzewaniem kabiny

: czw wrz 28, 2006 11:44
autor: Janek82
Ostanio padło mi ogrzewanie w MK3 1,6

- dwa przewody z cieczą w silniku , które idą do nagrzewnicy są ciepłe ,
- płynu tez mi nie ubywa ani nigdzie pod nagrzewnicą nie jest mokro ,
- sprawdzałem linke od pokrętła legulatora ciepła - jest oki ,
- obieg cieczy w układzie chłodzenia też jest oki - termostat działa sprawnie ,
- silnik osiąga 90oC , szybko i dobrze sie nagrzewa
- filtr kabiny i dmuchawa spawna

Przy ustawieniu pokrętła na ciepło , wcale nie ma ogrzewania. Nawet przy o wiele dłuższej pracy silnika.

Z góry dziękuje za podpowiedz

: czw wrz 28, 2006 14:52
autor: inek01
Janek82 pisze:- sprawdzałem linke od pokrętła legulatora ciepła - jest oki
Sprawdz jeszcze raz dokladnie. Cudow nie ma, klapa musiala sie zatrzymac w pozycji pominiecia nagrzewnicy i daje caly czas zimne...

: czw wrz 28, 2006 20:20
autor: Janek82
Sprawdz jeszcze raz dokladnie. Cudow nie ma, klapa musiala sie zatrzymac w pozycji pominiecia nagrzewnicy i daje caly czas zimne...
Linke sprawdzałem , poza tym słychac wyraźną zmiane w przełanczniu gałką zimne -ciepłe powietrze. Wieje bardziej jeżeli gałka jest na zimnym .Natomiast jak przekręce gałke na ciepło wieje nieznacznie mniej . Wydaje mi sie że klapa otwierasię i zamyka.

: czw wrz 28, 2006 22:24
autor: inek01
Hmm, dziwne. Zostala chyba tylko nagrzewnica.

: czw wrz 28, 2006 22:39
autor: Buli fan VW
Witam!

A może układ cłodzenia jest zapowietrzony?

Pozdrawiam

: pt wrz 29, 2006 00:52
autor: Karlos87
moze filtr przeciwpyłkowy masz zapchany i nie ma siły wessać powietrza do środka

: pn paź 02, 2006 14:01
autor: Janek82
POMOCY
Właśnie byłem u dobrego mechanika z moim problemem, nie potrafi powiedzieć co się stało .

Wyklucza popsutą nagrzewnice ponieważ jest obieg wody przez nią.
Wyklucza linkę i klapkę , która stoi w pozycji zimno- ciepło przy nagrzewnicy

Pozostaje problem zapowietrzenia , dlatego też wielokrotnie układ chłodzenia został odpowietrzany .

Czy możliwe jest żeby uszczelka pod głowicą dawała powietrze przez układ chłodzenia do nagrzewnicy? Ale odkręcając korek nie nic syczy hmm.

A może to wina pompy ? Ale przecież kable przy wejsciu i wysciu z nagrzewnicy są gorące.

Pozostałe rzeczy tak jak wyżej wymnieniłem są oki .

- dwa przewody z cieczą w silniku , które idą do nagrzewnicy są ciepłe ,
- płynu tez mi nie ubywa ani nigdzie pod nagrzewnicą nie jest mokro ,
- sprawdzałem linke od pokrętła legulatora ciepła - jest oki ,
- obieg cieczy w układzie chłodzenia też jest oki - termostat działa sprawnie ,
- silnik osiąga 90oC , szybko i dobrze sie nagrzewa
- filtr kabiny i dmuchawa spawna

[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 11:30 ]
Czy jest ktos w stanie mi doradzić co sie stało ??????

: pn paź 16, 2006 21:38
autor: wini73
Witam mam ten sam problem walczyłem zeszłej zimy u 4 mechaniorów i nic jak byś cos wiedział daj znać na adres tomaszwinnicki1@wp.pl pozdrawiam

: wt paź 17, 2006 09:05
autor: RobertP
Janek82 pisze:
Sprawdz jeszcze raz dokladnie. Cudow nie ma, klapa musiala sie zatrzymac w pozycji pominiecia nagrzewnicy i daje caly czas zimne...
Linke sprawdzałem , poza tym słychac wyraźną zmiane w przełanczniu gałką zimne -ciepłe powietrze. Wieje bardziej jeżeli gałka jest na zimnym .Natomiast jak przekręce gałke na ciepło wieje nieznacznie mniej . Wydaje mi sie że klapa otwierasię i zamyka.
zrób jeszcze raz jak pisze inek01 tylko wsadź głowe
od strony pasażera pod dechę i sprawdź pod spodem czy ta
klapa która steruje linka (chyba niebieska) do końca otwiera
się i zamyka możesz sprawdzić ręką da się włożyć rękę
możliwe że i szlag trafił nagrzewnice, pozapychana,
albo co jeszcze jak poziom płynu chłodniczego jest deczko za niski to może też się tak dziać
że jest chłodno w kabinie

[ Dodano: Wto Paź 17, 2006 09:09 ]
Buli fan VW pisze:A może układ cłodzenia jest zapowietrzony?
układ jest samoodpowietrzajcy i raczej to nie wchodzi w rachubę a tym bardziej
że oba przewody do nagrzewnicy są ciepłe

[ Dodano: Wto Paź 17, 2006 12:46 ]
jeśli już wszystko zrobione i posprawdzane dokładnie to nagrzewnica pozostała
na przykłądzie umieszocnzym TUTAJ i linkami umiszczonymi w tej poradzie
możesz sie wzorować przy wymianie swojej nagrzewnicy :okej:

: ndz mar 02, 2008 20:34
autor: ventyl
za mały przepływ przez nagrzewnice
miałem takie obiawy jak wy
wymieniłem płym chłodniczy wyleciał niezły syf 2 razy płukałem wodą i zaczeło leciec ciepłe powietrze
ale jak dałem silniejszy nadmuch to wychładzało, wiec odpiołem węze z nagrzewnicy i do jednegoz wlotów do nagrzewnicy przystawiłem wąż z wodą i mocne cisnienie wupłukało niezły syf z samej nagrzewnicy i teraz grzeje