Strona 1 z 2

[mk3 GT] jakie amortyzatory do golfa GT

: wt wrz 26, 2006 19:11
autor: falla_x
witam mam orginalne amortyzatory i sprezyny GT juz wszystko jest takie miekie ze jak jade z prelnym bakiem i pasazerami juz nie mowie o bagarzu wsyzstkosiedzi na odbojach i te odboje juz sie rozwalily, i teraz pytane - czy to ze siedzi na odbojach przy obciazeniu to wina amoruw czy sprezyn , dodam ze strasznie buja samochodem na nierownoscia przod tez do niczego ale na razie wole wymienic z tylu bo tam woze bagaze i pasazerow - i teraz jakie amorki do wersji GT beda najlepsze ?? czy te amorki powinny byc jakies krudsze?? jakiej firmy polecacie ??

: wt wrz 26, 2006 22:24
autor: radoalpin
Po za amorkami moga juz byc "wyhustane" sprezynki...w Gt byly orginalnie montowane -10mm..Bardzo dobre amorki i za rozsadna cena sa japonskie KAYABA..z 2 letnia gwarancja na allegro mozna kupic za 71zl sztuka. http://www.allegro.pl/item129419354_amo ... yaby_.html

: wt wrz 26, 2006 23:20
autor: falla_x
no to reraz pytanie za 100 punktow pytalem sie w 4 sklepach motoryzacyjnych o sprezyny do golfa GT czyli o 10mm nizsze niz seryjne a oni mowia ze takich nie ma ?? czyli co pozostalo mi zmienic na normalne wysokie ?? podoba mi sie to zawieszenei nizsze o 10mm bo nie jest ani za wysokie ani za niskie jest w sam raz i chial bym kupic takie same ale nei wiem gdzie ?? , a co do tych amorkow cena atrakcyjna :) i chyba sie na nei skusze , tylko teraz mam pytanie bo amorki kayaba one nei maja tych "kielichow" na ktorych osadzone sa spraezyny i z kad aja mam je wziac skoro nie ma w zestawie ?? w golfie 2 jak wymienialem to zawsze na tych amorkach byly odrazu kielichy a tu jak patrze do mk3 to zaden tylni amorek nie ma tych kielichow ?? a i jeszcze jedno pytanie czy chcac wymienic amorek trzeba zdejmowac tylne boczki na ktorych lezy polka ?? a jesli tak to jak to sie robi bo w mk2 trzeba bylo odkrecic 5 srob i sie je zdemowalo a tu widze ze jest jedna srubka z brzega a pozniej sa jakies zatrzaski czy cus ??

: wt wrz 26, 2006 23:25
autor: harrygo1

: wt wrz 26, 2006 23:34
autor: micab
też polecam KYB, jeżeli chodzi o dolne talerzyki, to u mnie w golfie na oryginalnych tylnych amorkach były zdejmowane talerzyki, więc poprostu przełożyłem do KYB ;)

: wt wrz 26, 2006 23:43
autor: falla_x
a co jesli chodzi o sprezyny GT -10mm

: śr wrz 27, 2006 00:13
autor: sas_gti
falla_x pisze:no to reraz pytanie za 100 punktow pytalem sie w 4 sklepach motoryzacyjnych o sprezyny do golfa GT czyli o 10mm nizsze niz seryjne a oni mowia ze takich nie ma
nie mów im jakie maja być tylko do czego, podajesz konkretne auta z danym silnikiem i sprzedawca dobiera po katalogu
w katalogu www.intercars.com.pl w sklepie mozesz sprawdzic ktore są montowane w GT i spisać sobie nr, sprzedawca zwykle wie tyle co ma napisane w katalogu a zapewniam Cie ze zaden katalog sklepowy nie bedzie posiadał takiej informacji ze one sa krotsze czy cokolwiek tak samo jak nie ma nic na ten temat ze amory od gti sa twardsze...

poza tym ja to np nie mam pewnosci czy aby na pewno sprezyny w GT albo w GTI byly krotsze, zreszta to nieistowne bo kupujac po numerze seryjnym nie da sie ponmylic
jak masz etke to mozesz sprawdzic nr fabryczny VWtych amorów i w katalogu sprzedawca znajdzie ci przejscie na sprezyny innej fimry....
a tak na marginesie to lepiej pojechac do diagnosty i niech zerknie za 15-20 zł (tyle kosztuje badanie tłumienia) i bedizesz mial pewnosc co jest do wymainy jesli sam nie mozesz tego stwierdzic
ale na forum nikt ci nie powie w 100% ze to amory czy sprezyny...kolega stawia na sprezyny, choc nie wiem czemu, bo piszesz ze buja autem w wielu sytuacjach a to wskazuje na amory, a nie na sprezyny
jak auto ma wywalone amory i jedzie na sprezynach to buja, a jak jest na odwrót tj amor jest dobry a sprezyna padła to auta przysiada, ale nie buja, dopiero z czasem amor sie zesrywa bo czesto dobija i wtedy masz bujanie(brak amora) i przy okazji ciągniesz tyłek po ziemi(brak sperzyn)....ja stawiam na padnięte to i to albo same amory...

[ Dodano: Sro Wrz 27, 2006 00:20 ]
mi to wyglada na taka sytuacje:
jakis czas temu padly ci sprezyny (mowisz ze auto nisko siedzi i buja)
przez jakis czas tak jezdziles i zaniedbałeś to i po porstu zameczyłeś amorki ( wskazuje na to uszkodzenie odbojów, je koniecznie tez wymien, to taki bezpiecznik amortyzatora iwarto go miec ok)

pozdro

: śr wrz 27, 2006 00:52
autor: falla_x
sas_gti pisze:nie mów im jakie maja być tylko do czego, podajesz konkretne auta z danym silnikiem i sprzedawca dobiera po katalogu
w katalogu www.intercars.com.pl w sklepie mozesz sprawdzic ktore są montowane w GT i spisać sobie nr
tak tylko ze oni wogule nie maja w katalogach notki nic o wersji GT maja o GTI ale o GT nic kapletnie mowia tylko ze jest GTI lub zwykle

a jakie sa objawy wyrobionych tuleji metalowo gumowych w tylnej belce ??

Re: [mk3 GT] jakie amortyzatory do golfa GT

: śr wrz 27, 2006 06:24
autor: aegiss
falla_x pisze:witam mam orginalne amortyzatory i sprezyny GT juz wszystko jest takie miekie ze jak jade z prelnym bakiem i pasazerami juz nie mowie o bagarzu wsyzstkosiedzi na odbojach i te odboje juz sie rozwalily, i teraz pytane - czy to ze siedzi na odbojach przy obciazeniu to wina amoruw czy sprezyn , dodam ze strasznie buja samochodem na nierownoscia przod tez do niczego ale na razie wole wymienic z tylu bo tam woze bagaze i pasazerow - i teraz jakie amorki do wersji GT beda najlepsze ?? czy te amorki powinny byc jakies krudsze?? jakiej firmy polecacie ??
u mnie jest podobnie,z racji tego ze autko ma kilka latek tez bede wymieniał(spreżyny i amortyzatory-gazowe) - chce załozyc z GTi -20/20,

: śr wrz 27, 2006 08:57
autor: falla_x
aegiss pisze:chce załozyc z GTi -20/20,
a orientowales sie juz wsklepie czy takie od gti -20mm sa bo u mnie powiedzal ze sa do GTI "jakies tam" i nie wie czy one sa obnizone czy tez standardowe "kretyn" - a i czy takie od gti beda pasowaly do amorka zwyklego nie od gti ?? i podejdapod mk3 GT ?? bo moze tez bym wrzucil sobie -20mm skoro nie moge dostac od GT

: śr wrz 27, 2006 10:42
autor: Tominator
Mam pytanko odonośnie wyiany amorków, powiedzieliście koledze żeby kupił KYB - ok ,a le z tego co wiem to są gazowe i olejowe- czym sięone różnią i które są lepsze?

[ Dodano: 27 Wrz 2006 10:42 ]
Mam pytanko odonośnie wyiany amorków, powiedzieliście koledze żeby kupił KYB - ok ,a le z tego co wiem to są gazowe i olejowe- czym się one różnią i które są lepsze?

: śr wrz 27, 2006 10:49
autor: djtom
gazowe lepsze ale przeważnie krócej żyją.

: śr wrz 27, 2006 12:17
autor: aegiss
falla_x pisze:
aegiss pisze:chce załozyc z GTi -20/20,
a orientowales sie juz wsklepie czy takie od gti -20mm sa bo u mnie powiedzal ze sa do GTI "jakies tam" i nie wie czy one sa obnizone czy tez standardowe "kretyn" - a i czy takie od gti beda pasowaly do amorka zwyklego nie od gti ?? i podejdapod mk3 GT ?? bo moze tez bym wrzucil sobie -20mm skoro nie moge dostac od GT
zauwaz ze na allegro u kilku osób (osoby znające się dobrze na tym co oferują), ktore sprzedaja (podobnie jest w sklepach)jest podane ,czy amorki i sprezyny pasuja akurat do danego modelu- sa przeciez katalogi z symbolami czesci do kazdego modelu i tym bede sie sugerował.
Co do zmiany z -10 na -20 to mysle ze nie powinno byc problemu z spasowaniem elementów (nie jest to duza zmiana ,zeby amor musiał byc krótszy) - krótsza sprezyna bedzie - tak myśle,ale moge sie mylic. Dzis sie wybieram do znajomego do sklepu ,poogladamy katalogi i zobaczymy , czy sa jakies roznice i jaki byłby ewentualny koszt takiej "operacji"

: śr wrz 27, 2006 13:36
autor: falla_x
moze ktos mi powiedizec dlaczego na allegro olejak kyb kosztuje 79zl a w sklepie bylem w 4 wolaja 120zl !! przeciez to paranoja jakas czy oby napewno takie z allegro nie sa gorsze "podroby" niz te sklepowe