Strona 1 z 1

[MK2 RP] Gdzie jest czujnik ukł. chłodzenia.

: wt wrz 26, 2006 11:00
autor: Peterek
Witajcie, jak w temacie. Problem w tym, że od pewnego czasu zaczęła mi migać czerwona dioda informująca o za ciepłym silniku. Problem nie jest "przywiązany" do gazu, bo na benzynie jest to samo. Wskaźnik temp. nie wychyla się w prawo więcej niż zwykle czyli jest pionowo, płynu nie ubywa, oleju nie przybywa. Parę czynności już wykonałem (wymiana: termostatu, włącznika wentylatora chłodnicy-dwubiegowy, kontrola pracy wentylatora, wymiana płynu na nowy, czyszczenie chłodniczy najpierw odpowiednim płynem, a potem myjką ciśnieniową), ale efektu nie widzę. Lampka świeci jedynie gdy stoję w korku i sama gaśnie gdy went. schłodzi. Moje podejrzenie pada na czujnik od tej lampki właśnie. Tylko nie wiem gdzie (ktory) jest on zamontowany i jak go sprawdzić (rezystancja?).
Jeszcze jedno: przewody układu chłodzenia, rano gdy silnik jest zimny, są miękkie. Nie pamiętam czy wcześniej były twarde jak na rozgrzanym.

pozdro

ps. opcji szukaj użyłem, ale nic nie znalazłem :crazy:

: wt wrz 26, 2006 11:12
autor: czyś
Przewody rano będziesz miał miękkie. Na rozgrzanym twardnieją, bo wytwarza się ciśnienie w układzie, regulowane zaworem w korku zbiornika wyrównawczego. Przez nockę auto stygnie, zmniejsza się objętość cieczy, drugi zawór w korku (otwierający się przy podciśniniu) umożliwia zassanie do układu powietrza w celu skompensowania powstałego podciśnienia. Jak rano odpalisz, zagrzejesz, będzie nadciśnienie, utrzymywane na stałym pozimie i tak w kółko.

: wt wrz 26, 2006 11:15
autor: PiTTer99
na ta lamke reaguje czujnik w zbiorniczku wyrownawczym i czujnik temp wody przy wejsciu do glowicy cylindrow. Ten w zbiorniczku reaguje na brak plynu a ten czunik przy glowicy na podwyzszona temperature.

: wt wrz 26, 2006 11:22
autor: juby
Peterek, czujnik znajduje się na krócu, który jest przykręcony do głowicy, są 2. Nie pamiętam który odpowiada za kontrolkę układu a który za wskaźnik temperatury cieczy ale mozesz to sprawdzić odłączając jeden z nich. Zobaczysz czy wewnętrzny wskaźnik temperatury się podniesie. Jeśli nie, to nie ten. Jeśli tak to ten.
Oznaczyłem na fotce te czujniki:
Obrazek

: wt wrz 26, 2006 11:42
autor: Peterek
Dzięki za odpowiedzi, ale dalej nie dokońca wiem co jest źle. Bywało u was, że czujnik fałszował i niepotrzebnie migała dioda?

pozdro

ps. W zbiorniczku nie mam czujnika, no i jak sprawdzić poprawność wskazania czujnika?

: wt wrz 26, 2006 11:46
autor: Kryspin
Peterek pisze:Dzięki za odpowiedzi, ale dalej nie dokońca wiem co jest źle. Bywało u was, że czujnik fałszował i niepotrzebnie migała dioda?
u mnie tak jest, czasami mruga czasami nie w zależności od jej widzimisie

: wt wrz 26, 2006 12:25
autor: PiTTer99
mnie wkurzala wiec obcialem wtyczke i zwarlem przewody , wskaznik temp pokazuje dobrze, a dioda nie miga wiec jak narazie jest ok ( niektore wersje nie mialy czujnikow w zbiorniczku )

: wt wrz 26, 2006 12:30
autor: bodzio_j
Peterek, za wskaźnik odpowiada czujnik czarny. Zmierz oporność - na gorącym silniku to ok. 280-320 ohm

: wt wrz 26, 2006 12:31
autor: PiTTer99
kiedys mialem taki przy[adek w innym samochodzie, ze wystarczylo czujnik w zbiorniczku wyplukac w benzynie ekstrakcyjnej i przeleciec papierkiem sciernym , poniewaz czujnik zachodzi kamieniem i przestaje dziajac jak powinien.
typowy objaw to taki ze na zimnym silniku pokazuje brak plynu ,bo czujnik jest zimny , dopiero gdy temperatura wzrasta , to druty w czujniku nagrzewaja sie i zaczynaja przewodzic prad jak nalezy , jak wystygna to od poczatku sprawa wyglada identyucznie

: wt wrz 26, 2006 15:35
autor: Peterek
bodzio_j pisze:Peterek, za wskaźnik odpowiada czujnik czarny. Zmierz oporność - na gorącym silniku to ok. 280-320 ohm
Dzięki, czarny czujnik to w moim przypadku chyba ten od dołu, bo obok tego niebieskiego mam czerwony czujnik.

pozdro