Strona 1 z 1
[Mk3] Immobiliser w kluczyku - gdzie jest układ?
: pn wrz 25, 2006 17:58
autor: nijou
Witam. Mam dla forumowiczów małą zagadkę. Do sprzedanego Golfa (mk3 rocznik 1995, GL) Niemiec dołączył złamany oryginalny kluczyk (drugi). Chcę go naprawić, a najfajniej by było zrobić składaną wersję ala Audi. Pytanie - gdzie jest schowany układ immobilisera? Plastik od kluczyka wygląda tak jak na zdjęciu poniżej:
Na dole widać coś zalanego jakąś czarną masą, od tego idzie dookoła chyba przewód i wchodzi w miejsce, gdzie jest już zalane plastikiem. Czy immobiliser to jest to coś na dole czy na górze?
Druga rzecz: czy muszę ten układ wydłubać żeby zrobić kopię kluczyka, oraz ile kosztuje mniej więcej taka zabawa i kto mi to w 3mieście zrobi
: pn wrz 25, 2006 18:08
autor: pszczyna
na dole obrazka tam gdzie niebieskie kreski niejednokrotnie pod gómka lub masa plastyczną , wygląda to jak tabletka antybiotyku i jest ok. 5mm długosci
: śr wrz 27, 2006 11:31
autor: nijou
To jeszcze się dopytam - czy to, że kluczyk jest złamany, ma wpływ na niemożliwość uruchomienia Golfa nim?
Jest tak: jak włożę ten złamany kawałek kluczyka w obie plastikowe połówki obudowy, okręcę toto taśmą to mogę odpalić ale po 1 sek gaśnie. Czy immobiliser wysyła jakieś sygnały po kluczyku i musi być podłączony do metalowej części klucza?
: śr wrz 27, 2006 17:45
autor: pszczyna
Wystarczy gdy jest w pobliżu stacyjki (wokół stacyjki tam gdzie wkładasz kluczyk jest czarna obwódka -pierścień- to jest czytnik jmobilajzera ) wystarcz gdy jest w pobliży odpalasz auto a potem możesz schować do kieszeni i wyciągnąć przy następnym uruchamianiu tak jeździłem bez stacyjki 4- tygodnie a zapalałem śrubokrętem tylko IMO miałem chwilkę w drugiej dłoni po próbie kradzieży .
Jeżeli gaśnie po 10-20 sekundach to oznaka że brak IMOB lub uszkodzony
Gdy chcesz wydłubać IMOB z innego kluczyka zalecam daleko posuniętą ostrożność i użycia drewnianej wykałaczki.
Sprawdz czy kabelki są wpięte do cewki (czytnik)IMOB
: śr wrz 27, 2006 18:24
autor: miś fazi
nie imo nie wysyła sygnału bo w MK3 gaśnie właśnie po sekundzie a w tym plastiku co masz na zdjęciu nie ma transpondera powinien być tam gdzie masz taki prostokątny otwór bo tam powinno jeszcze być podświetlenie , bateryjka i zaróweczka a ten plastik wygląda jakby ktoś go trzymał w ognisku
: śr wrz 27, 2006 20:49
autor: rooboo
Wskocz na stronke kolegi RYDZU
http://www.rydzu.cba.pl/ a dowiesz sie jak wygląda TRANSPONDER .... polecam stronke jest ciekawa i pouczająca a jak nie to
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ransponder POZDR...
: czw wrz 28, 2006 11:56
autor: Dj Darecki
miś fazi pisze:bo tam powinno jeszcze być podświetlenie , bateryjka i zaróweczka
Nie zawsze jest
U mnie otworzyłem plastykową obudowe kluczyka i tam znajdował się czujnik IMO 5mmx8mm można go śmiało wyjąć i przełożyć do innego kluczyka.
Dorobienie nowego kluczyka z czujnikiem około 120 zł
a bez 18 zł
Pozdro
: czw wrz 28, 2006 23:25
autor: nijou
No i znalazłem transponder. Wyciąłem kawałek plastiku i wyjąłem, okazało się że kawałek obudowy tego układu jest skruszony ale flaki nienaruszone. Układ jest identyczny jak ten:
tylko ten mój nie ma napisu Thailand. Niestety, chyba jest zepsuty, bo pomimo tego że umieściłem go przy stacyjce auto gaśnie. Swoją drogą, co się może zepsuć w układzie zalanym w plastiku, bez zasilania???
Pytanie: szukać układu osobno (PHILIPS PCF7931XP), szukać klucza używki żeby wyjąć układ, czy od razu gnać do speca od klonowania żeby dorobił? Aha - czy dorobienie wymaga rozprucia kluczyka-wzorca żeby odczytać kod?
: pt wrz 29, 2006 08:55
autor: miś fazi
to jest to samo co ma karta magnetyczna do bankomatu pętla na stacyjce odczytuje kod a jesteś pewny czy to aby ten sam kluczyk i transponder bo moze ktoś dorabiał z surowego klucza do stacyjki a nie zakodował Klucz musisz dorobić nowy i zakodować a kod odczytuje sie ze starego bez rozpruwania