Strona 1 z 3

[MK3] Problem z termostatem

: pn wrz 25, 2006 08:38
autor: MaciejW
Witam
panowie napiszcie tylko czy tak mam byc otoz wymienilem ostatnio termostat (vernet tem otwarcua 92 st.) i niby wszysko spox, ale nie jestem tylko pewien czy czas dogrzania auta jest prawidlowo 70 st mam po ok 5 km ,a 90 st doipiero gdzies po ok 11 km ,dodam ze jade tylko na trasie ,czy tak mam byc czy czasem szybciej powinno byc to 90st ????

dzieki
pzdr
maciej

: pn wrz 25, 2006 09:28
autor: krzym
W moim jest tak samo , do 70 st nagrzewa sie szybko po 4-5 km a do 90 st trzeba chwile poczekać zwłaszcza na trasie

: pn wrz 25, 2006 09:51
autor: MaciejW
krzym pisze:W moim jest tak samo , do 70 st nagrzewa sie szybko po 4-5 km a do 90 st trzeba chwile poczekać zwłaszcza na trasie
hmm tylko tak sie zastanawiam co bedzie jak bedzie temperatura minusowa na zewnatrz,,,,:(

: pn wrz 25, 2006 10:41
autor: Atomic10
nawet przy minusowych temperaturah niebedzie porblemu poniewaz mały obieg płynu beize sie szybko nagrzewał . Co do duzego to moze to potrwac ale temperatura w zimi na poziomie 70 stopni nie jest za niska. Kwestia jazdy czy korki czy trasa.

Pozdrawiam

: pn wrz 25, 2006 10:41
autor: krzym
W zimie trzeba dalej przejechać , silnik z ujemnej temperatury trzeba dłużej nagrzewać.
Ja zmieniałem termostat rok temu i w zimie na trasie do 90 st mi nie dojdzie tylko jakieś 85 st , ale jak wjade do miasta to temperatura idzie szybko w góre. W czasie jazdy silnik jest chłodzony także powietrzem które przepływa przez komore silnika , dlatego niektórzy zimą zatykają wlot powietrza. Ja tego nie polecam bo już raz zagotowałem płyn w moim dawnym samochodzie który sie słabo grzał :)

: pn wrz 25, 2006 11:37
autor: MaciejW
krzym pisze:W zimie trzeba dalej przejechać , silnik z ujemnej temperatury trzeba dłużej nagrzewać.
Ja zmieniałem termostat rok temu i w zimie na trasie do 90 st mi nie dojdzie tylko jakieś 85 st , ale jak wjade do miasta to temperatura idzie szybko w góre. W czasie jazdy silnik jest chłodzony także powietrzem które przepływa przez komore silnika , dlatego niektórzy zimą zatykają wlot powietrza. Ja tego nie polecam bo już raz zagotowałem płyn w moim dawnym samochodzie który sie słabo grzał :)
Czyli chyba nigdy w zimie mi niedojdzie do 90st,bo jade na trasie tylko 20km :( ale coz widac tak juz musi byc u mnie,chociaz znajomy ma tdika i ma szybciej te 90uzyskuje ,a jak w korku stoji to wskazowka ni drgnie tyz 90 i jeszcze nigdy sie mu wiatrak nie wlczyl

: pn wrz 25, 2006 12:19
autor: dziejo
powiem ci tak w zalezności od termostatu np wachler ma otwarcie 86 st i jest oczywistą sprawa że w minusowych temp troszkę dłużej się nagrzewa silnik to normalne prawidłowa praca termostatu to ytrzymywanie temp w granicach 90st powyżej 90 walącza się wentyl

: pn wrz 25, 2006 14:38
autor: MaciejW
dziejo pisze:powiem ci tak w zalezności od termostatu np wachler ma otwarcie 86 st i jest oczywistą sprawa że w minusowych temp troszkę dłużej się nagrzewa silnik to normalne prawidłowa praca termostatu to ytrzymywanie temp w granicach 90st powyżej 90 walącza się wentyl
Powiedzicce mi jeszcze jak tj czym wyzsza temp(92st.otwarcia termostatu tym ogolnie silnik sie szybciej zagrzewa czy odwrotnie ?

: pn wrz 25, 2006 17:15
autor: Zilly
Powinien zagrzewać się szybciej bo woda na krótkim obiegu chodzi do 92st a termostat Wahler otwiera pełny obieg chłodzenia przy 87.

: pn wrz 25, 2006 17:16
autor: Paweł Marek
tempo nagrzewania jest takie samo, ale jeśli termostat ma wyższą temperaturę otwierania to silnik osiągnie wyższą temperaturę zanim termostat sie otworzy i puści płyn na chłodnicę. Czyli defakto trwa to dłużej, ale za to do wyższej temperaqtury sie ogrzewa. Trzeba wsadzić taki jak producent przwiduje.

: pn wrz 25, 2006 18:09
autor: snowak
Paweł Marek pisze:... Trzeba wsadzić taki jak producent przwiduje.
A do ABU ma być termostat na 84 st.

: pn wrz 25, 2006 18:32
autor: MaciejW
snowak pisze:
Paweł Marek pisze:... Trzeba wsadzić taki jak producent przwiduje.
A do ABU ma być termostat na 84 st.
No wlasnie takiego mialem wahlera 84s i tem.zawsze mialem max 80 st chyba ze wkorku to 90natomiast jak zalozylem tego verneta z tem otwarcia 92 st, to trzyma rowno 90st tylko po dluzszym czasie jazdy ok 10-12 km mysle ze chyba wszysko ok i nie bvedzie to mialo roznicy dla silnika ?

: pn wrz 25, 2006 21:27
autor: Adamtd
MaciejW, termostaty vernera fajne są, ale jak w przypadku innych musisz zwaracać uwagę natemperaturę początku otwarcia (te 92 to chyba pełne otwarcie a nie poczatek)
Zwykle (na vernerach też) temperatura ta jest wytłoczona na samym termostacie, a dla ABU (jak już to wspomniano) powinno być to 84 stopnie - więc upewnij się co wkręciłeś.

[ Dodano: Pon Wrz 25, 2006 21:28 ]
MaciejW pisze:No wlasnie takiego mialem wahlera 84s i tem.zawsze mialem max 80 st chyba ze wkorku to 90
Więc miałeś uszkodzony termostat - przypadek znany na forum :grin:

[ Dodano: Pon Wrz 25, 2006 21:32 ]
MaciejW pisze: jak zalozylem tego verneta z tem otwarcia 92 st, to trzyma rowno 90st tylko po dluzszym czasie jazdy ok 10-12 km mysle ze chyba wszysko ok i nie bvedzie to mialo roznicy dla silnika ?
Dalej masz coś nie tak, bo termostat z początkiem otwarcia 92 stopnie powinien Ci utrzymywać temp około 95 stopni NIGDY nie powinien zejśc poniżej 92
Napewno pewny jesteś że 92 to tem początka otwarcia, a nie końca. Powiem szczerze że spotkałem się z 84, 87 ale nie z 92....

: wt wrz 26, 2006 10:15
autor: MaciejW
snowak pisze:
Paweł Marek pisze:... Trzeba wsadzić taki jak producent przwiduje.
A do ABU ma być termostat na 84 st.
Poprzedni wahler byl nowy wiec dobry ale byl jak pisalem wiec wymienilem na tego verneta w sklepie motoryzacyjnym podalem model, silnik auta i gosc mi poprsotu taki dal,a wytloczone jest na nim 92 i nic wiecej ,wiec juz sam nie wiem ,moze wszsytko jest ok tylko chodzilo mi o ten czas nagrzewania sie auta czy czasem nie zbyt dlugi..hmm