Strona 1 z 1

[MK3] 1.6 gaśnie

: ndz wrz 24, 2006 22:33
autor: vorobiej
Witam serdecznie, forum czytam juz od dawna, bedzie to moj pierwszy post, bo jak dotad nie mialem poważnych problemów.
Wczoraj zdażył mi się dziwny przypadek, po przejechaniu trasy około 40 km silnik nagle zgasł, bez szarpniec tak jakby paliwo sie skonczylo poprostu zgasl. I od wtedy takie gasniecie powtarza sie caly czas. Nie zależnie od obrotów gasnie, od predkosci tez nie. Od przejechancyh km tez nie bo udalo mi sie przejechac 20 km i nie zgasl a poznije gasl co 2 km. za kazdym razem gdy zgasnie trzeba chwilke poczekac i kilkarazy przekrecic kluczyk do zaplonu (tak aby tylko kontrolki sie swiecily bez krecenia rozrusznikiem) i normalnie odpala.
Bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos mogl mnie jakos naprowadzic co moze byc zle.
zapomnialem dodac ze nie jest zagazowany
Pozdrawiam

: ndz wrz 24, 2006 23:21
autor: TEO21
witam ja mialem (a raczej mam ) podobnie z ta roznica ze jak mi zgasnie to zaraz moge go odpalic a gasnie tak jak tobie roznie nie zaleznie od obrotow i predkosci . bylem na diagnostyce elektronicznej (to bie tez to radze ) wykazalo ze czujnik halla padl po wymianie dalej gasnie i zostawilem autko na testy elektrykowi na 2 dni jak bede cos wiedzial wiecej to ci napisze

: ndz wrz 24, 2006 23:30
autor: Paweł_G
Jeżeli auto odpala po kilkukrotnym przekręceniu zapłonu to moim zdaniem pompa paliwa zaczyna kończyć swój żywot, ponieważ załącza się ona po przekręceniu zapłonu i jeżeli po kilku sekundach nie uduchomisz silnika wyłącza się (jest to właśnie te buczenie słyszane z tyłu auta po przekręceniu zapłonu). Proponuję wyjąć pompę z baku - kapsel znajdziesz pod podłogą w bagażniku, i dokładnie ją obejrzeć i ewentualnie przeczyścić sitka z różnych syfów. Możesz też wymienić filtr paliwa (nieduży koszt a będziesz miał spokój). Polecam też sprawdzenie czy na kostce zasilania pompy po przekręceniu zapłonu masz napięcie 12V bo jeśli nie to może być to wina przekaźnika pompy paliwa albo uszkodzony zasilający kabel gdzieś po drodze. Jeżeli to nie będzie pompa to coś z zapłonem ale myślę że to jednak pompa. Miałem podobny kłopot i postanowiłem wymienić pompe - problem zniknął. Polecam używki zamiast tandetnych odpowiedników jakich pełno na Allegro. Ja dałem za kompletną pompe VDO z obudową i pływakiem 150 zł.

: ndz wrz 24, 2006 23:31
autor: vorobiej
bede Ci bardzo wdzieczny, ale czkeam rowniez na pomoc forumowiczow

[ Dodano: Nie Wrz 24, 2006 23:36 ]
nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale zatankowany jestem prawie do pelna. Gdy samochod gasnie nie ma zadych szarpniec,

: pn wrz 25, 2006 12:50
autor: Adamtd
vorobiej pisze:Nie zależnie od obrotów gasnie, od predkosci tez nie.
Czy to jest zależne od temp. silnika czy nie? Tzn czy na zimnym silniku bez problemów a problemy na ciepłym - bo jeżeli tak to może być czujnik temperatury. Jeżeli natomiast nie, to może być jak wspomniano wcześniej czujnik halla lub faktycznie pompa paliwa

: pn wrz 25, 2006 16:09
autor: vorobiej
temperatura tez nie ma znaczenia. Pompke slysze jak burczy wiec moze filtr paliwa zapchal sie???

[ Dodano: Pon Wrz 25, 2006 18:48 ]
sprawdzilem. filtr paliwa jest w porządku, pompka też bo normalnie pompuje paliwo

: pn wrz 25, 2006 19:10
autor: TEO21
witam ponownie odebralem auto od elektryka i stwierdzil ze to cewka z modulem troche mu niewieze i zamierzam najpierw pozyczyc cewke od kogos i sprawdzic A dla ciebie naprawde radze jechac na diagnostyke elektyki niewielki to koszt od 50 -80 zl a przynajmniej bedziesz wiedzial cos wiecej niz tylko nasze domysly

: pn wrz 25, 2006 19:29
autor: bomberxl
Panowie,mający problemy z gaśnięciem autka.
Proponuję stanąć w ciemnym garażu,odpalić autko popatrzeć,czy na obrotach nie błyskają przewody.....Ludzie tak mało przywiązują wagę do elektryki.Przebicia z przewodów są nie regularne.Ten test przeprowadziłbym najpierw.
Pozdrawiam.

: pn wrz 25, 2006 21:16
autor: Adamtd
vorobiej pisze:pompka też bo normalnie pompuje paliwo
To, że ją słyszysz nie oznacza że daje odpowiednie ciśnienie

: pn wrz 25, 2006 21:48
autor: vorobiej
odkrecalem filtr paliwa i z przewodu paliwowego benzyna ciekla z dosyc duzym cisnieniem, nie wykluczam wcale pompki, w najblizszym czasie pojade do jakiegos serwisu ciekawe co mi tam powiedza

: pn wrz 25, 2006 22:16
autor: Paweł_G
vorobiej, Ciśnienie pompy paliwa do jednopunktowego wtrysku wynosi 1,2 bar więc jak zatkasz palcem koniec węża to powinno ostro prysnąć paliwem. Tak jak pisałem - sprawdź jeszcze zasilanie pompy. Jeżeli jest ok to układ paliwowy można wykluczyć.

Adamtd pisze:
vorobiej pisze:pompka też bo normalnie pompuje paliwo
To, że ją słyszysz nie oznacza że daje odpowiednie ciśnienie
Dokładnie - moja niby buczała po przekręceniu zapłonu ale mieszała tylko paliwo wewnątrz i nie podawała ciśnienia dalej na węże.

[MK3] 1.6 gaśnie PROBLEM ROZWIAZANY

: czw paź 05, 2006 13:34
autor: vorobiej
Problem zostal rozwiazany, rozkrecilem wszystko co sie dalo zeby dowiedziec sie ze to..... woda w paliwie.0.5l denaturatu powinno rozwiazac problem. Dziekuje wszystkim za zainteresowanie moim problemem. Pozdrawiam

: czw paź 05, 2006 14:01
autor: Adamtd
vorobiej, to już wiesz że masz nie tankować tam gdzie robiłeś to do tej pory :grin: