Strona 1 z 1

Szarpanie w MK3 TDI !

: wt lut 01, 2005 18:25
autor: aw69
Mam golfa mk3 GT TDI, czasami ale nie zawsze podczas przyspieszania tak gdzies przy 2500 obr. jest delikatne szarpnięcie jakby dławienie sie i dalej juz silnik normalnie wkręca sie na oborty. Ogolnie silnik pracuje dobrze, nie ma problemu z uruchomieniem silnika turbina ładnie gwiżdze, na 1 2 i 3 biegu dobrze sie wkręca na oboty i ładnie przyspiesza, ale maxymalnie jedzie do 165 km/h i szybciej juz niechce jechac uwazam ze to trszoke przy mało jak na 90 konny silnik. Czy moze te silniki tak mają ? Pomózcie co moze byc przyczyną.

: wt lut 01, 2005 19:18
autor: Corvax
Felgi może zmieniałeś na większe? Teoretycznie powinien pójść 178km/h

: śr lut 02, 2005 09:45
autor: longer
max to 186 :jezor:

Re: Szarpanie w MK3 TDI !

: śr lut 02, 2005 13:43
autor: Gitner
aw69 pisze:Mam golfa mk3 GT TDI, czasami ale nie zawsze podczas przyspieszania tak gdzies przy 2500 obr. jest delikatne szarpnięci
Mialem dokladnie to samo. U mnie przyczyna byla woda w filtrze paliwa a co za tym idzie tankowalem na lipnych stacjach. Filtr wymienilem, tankuje na zaufanych stacjach i wsio gra. Sprobuj spuscic wode z filtra - pod spodem jest taki niby kranik. Przez jakis okres tankuj tez na lepszej stacji.

Pozdro
Gitner

: śr lut 02, 2005 13:51
autor: Gitner
Mozliwe tez ze zebrala Ci sie woda w baku wiec tankuj do pelna i nie jezdzij na rezerwie ;)

Pozdro
Gitner

Re: Szarpanie w MK3 TDI !

: śr lut 02, 2005 15:06
autor: longer
Gitner pisze:
aw69 pisze:Mam golfa mk3 GT TDI, czasami ale nie zawsze podczas przyspieszania tak gdzies przy 2500 obr. jest delikatne szarpnięci
Mialem dokladnie to samo. U mnie przyczyna byla woda w filtrze paliwa a co za tym idzie tankowalem na lipnych stacjach. Filtr wymienilem, tankuje na zaufanych stacjach i wsio gra. Sprobuj spuscic wode z filtra - pod spodem jest taki niby kranik. Przez jakis okres tankuj tez na lepszej stacji.

Pozdro
Gitner

hihihhi nareszcie ktos mi powiedzial :)))))
w instrukcji do golfa pisze zeby właśnie odsączać filtr paliwa i pytałem juz paru mechaniorów i nikt nie wiedział o co chodzi kazdy mi mowił zeby wymieniac :))) a tam pisało ze co 30 tys wymieniac a co .... (nie pamiętam juz) odsączyć :))) to mówisz zeby kranik przekręcić i poleci ?? musze na to looknąć dzisiaj

Re: Szarpanie w MK3 TDI !

: śr lut 02, 2005 15:06
autor: longer
Gitner pisze:
aw69 pisze:Mam golfa mk3 GT TDI, czasami ale nie zawsze podczas przyspieszania tak gdzies przy 2500 obr. jest delikatne szarpnięci
Mialem dokladnie to samo. U mnie przyczyna byla woda w filtrze paliwa a co za tym idzie tankowalem na lipnych stacjach. Filtr wymienilem, tankuje na zaufanych stacjach i wsio gra. Sprobuj spuscic wode z filtra - pod spodem jest taki niby kranik. Przez jakis okres tankuj tez na lepszej stacji.

Pozdro
Gitner

hihihhi nareszcie ktos mi powiedzial :)))))
w instrukcji do golfa pisze zeby właśnie odsączać filtr paliwa i pytałem juz paru mechaniorów i nikt nie wiedział o co chodzi kazdy mi mowił zeby wymieniac :))) a tam pisało ze co 30 tys wymieniac a co .... (nie pamiętam juz) odsączyć :))) to mówisz zeby kranik przekręcić i poleci ?? musze na to looknąć dzisiaj

Re: Szarpanie w MK3 TDI !

: śr lut 02, 2005 15:25
autor: Gitner
to mówisz zeby kranik przekręcić i poleci ?? musze na to looknąć dzisiaj
Ten niby kranik to niby srubka ktora odpowiednim narzedziem odkrecisz moze nawet bez wyjmowania filtra ;)

Pozdro
Gitner

: śr lut 02, 2005 15:49
autor: adamo122
pomysl tylko czy nie warto by było wymienic ten filtr, to nie jest drogie ok 30 zł
ja przywiozłem mojego golfa z Niemiec , miał przebieg 190 tys i jeszcze był w nim oryginalny fabryczny filtr paliwa, wiec uwazam ze warto sie mu przyjrzeć
co do prędkosci to nawet na tym starym filtrze w drodze z Niemiec bez problemu do 180 dobijał , a silniczek mam skromny bo 1.4 i tylko 4 biegi

: śr lut 02, 2005 22:26
autor: aw69
Filtr paliwa wymieniłem na nowy - więc to napewno odpada ! co prawda własnie te szarpnięcia są częsciej jak mam mniej paliwa w baku wiec co do szarpnięc to moze być woda w baku, a co do kół to faktycznie mam felgi 16 calowe i opony szerokośc 215, a wiec mozliwe ze przez koła tylko 165 km/h mi idzie ?

: śr lut 02, 2005 22:34
autor: aw69
Czy to możliwe ze przez te wielkie koła mój MK3 tak traci na maxymalnej prędkości ? Wcześniej jeździłem Audi B4 1.9 TDI podobny silnik tez 90-konny ale audi spokojnie wykręcałem 190 km/h a przeciez audi jest o wiele cięższe w porównaniu do MK3.......A co myślicie o chip tuningu silnika TDI ? Jaką mogę maxymalną moc osiągnąć poprzez modyfikację komputera w silniku 1.9 TDI 90 koni ? Znacie moze jakies firmą albo konkretnego człowieka co się czymś takim zajmuje i jaki to moze być koszt ?

: śr lut 02, 2005 22:51
autor: Gitner
aw69 pisze:A co myślicie o chip tuningu silnika TDI ? Jaką mogę maxymalną moc osiągnąć poprzez modyfikację komputera w silniku 1.9 TDI 90 koni ? Znacie moze jakies firmą albo konkretnego człowieka co się czymś takim zajmuje i jaki to moze być koszt ?
Ja mysle o zwiekszeniu mocy. Jesli juz to udam sie do www.tdi-tuning.pl, juz wstepnie omowilem sprawe. Zwiekszenie mocy do max 120KM, koszt 1500zl z hamownia. Na stronie jest forum i tam sie wsiego dowiesz.. Na pl.misc.samochody byla z kolei oferta firmy z okolic Gdanska: promocja dla grupowiczow - obnizka + zwrot kosztow dojazdu ;)

Pozdro
Gitner

: śr lut 02, 2005 22:55
autor: Gitner
adamo122 pisze:miał przebieg 190 tys i jeszcze był w nim oryginalny fabryczny filtr paliwa
Fabryczny przy przebiegu 190kkm? Nie wymieniany ;) czy raczej powinienej napisac ze filtr vw bo ja taki mialem u siebie..

Pozdro
Gitner

: śr lut 02, 2005 23:07
autor: Corvax
Co do opon to sprawdź sobie tu:

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

16 w MK3 to juz spora różnica we wskazaniach licznika, a dodatkowo większe opory toczenia.

Co do wiruska, to równiez polecam Masters'a. Samym softem zrobisz ok 120PS/230Nm, natomiast dodatkowo wymieniając suszarkę, wtryski od AFN i większy IC można dziabnąć ok 140PS/300Nm