Strona 1 z 2

Szarpanie silnikiem czy jak to tam nazwac

: pt wrz 22, 2006 23:34
autor: Rasputinek
Witam

Mam problem.Objawy sa takie :
Przy zimnym silniku, w okolicy 3 tyś obrotow zaczyna szarpac i samochod [przestaje sie rozpedzac.Troche sprzegla chwila przygazowy obroty powyzej 4 tys i zaczyna dzialac ok, z tym ze niue zawsze dziala od razu.

Jaka przyczyna?
Dodam ze mam przewody zaplonowe do wymiany.
Czy moze byc przyczyna ze strony przepustnicy ,bo grzebal przy niej "polecany elektryk fachowiec" ktory nie zalecal wymiany przewodow zaplonowych i nie potrafil zlokalizowac usterki ze strony przeplywomierza i dlatego cos grzebal przy przepustnicy.

[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 23:36 ]
ktos odpowiedzial mi na posta lecz nie zdazylem go przeczytac bo temat zostal usuniety z powodu nie precyzyjnego tematu,jak mam go sprecyzowac jak nie wiem o co chodzi ;-(

: pt wrz 22, 2006 23:39
autor: pawel2905
przewody zaplonowe do wymiany -sam sobie odpowiedziałes

: pt wrz 22, 2006 23:41
autor: Paweł Marek
bo nie przeczytałeś regulaminu. W tytule powinno być : [MK3] AEK i dopiero krótkie określenie problemu

: pt wrz 22, 2006 23:42
autor: Grzesiekk1982
Wygląda to tak jakby potem chodzil na 3 cylindrach. Looknij pod maskę w nocy, najlepiej w wilgotną pogodę i zobaczysz, czy iskry przeskakują na pprzewodach. Po 2 spróbuj przeczyścic przewody (np benzyna ekstrakcyjna+szmatka). Jeśli były zasyfione to może byc ciut lepiej, ale to tylko półśrodek na chwilę.
Najlepiej będzie wymienić te przewody i jeśi nie ustanie, dopiero wtedy zacząć diagnozować usterkę, szukając czegoś poważniejszego a nie teraz.
Pozdrawiam.

: pt wrz 22, 2006 23:46
autor: Rasputinek
model silnika jest w profilu

[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 23:48 ]
jezeli chodzi o zobaczenie czegos nocy to chyba nie da rady bo swiece i przewody sa zakryte kolektorem dolotowym,a przewody zmienie na pewno tylko czekam az do mnie dotra :-0

: pt wrz 22, 2006 23:49
autor: Darcyn
a mi sie tak dzialo zanim nie padła pompa paliwa

: pt wrz 22, 2006 23:49
autor: Paweł Marek
Rasputinek pisze:model silnika jest w profilu
Masz rację. Ale mimo to w regulaminie wyraźnie pisze że ma być w tytule, jest wtedy lepiej widoczny. Bez tego Admin mas prawo ci post usunąć i trzymajmy sie już tego dla porządku.

: pt wrz 22, 2006 23:49
autor: Rasputinek
no nic ,dzieki za rady jak wymienie przewody to dam znac

[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 23:52 ]
ja jezdze na lpg ale sparawdzalem takie same objawy na benzynie i ma lpg z tym ze na benzynie jest to mniej odczuwalne wydaje mi sie ze chocby z tego powodu ze na benzynie ma wiecej mocy :-) tak to sobie tlumacze a jestem kompletnym laikiem wiec moge sie mylic ;-)

: pt wrz 22, 2006 23:54
autor: Grzesiekk1982
Rasputinek pisze:o zobaczenie czegos nocy to chyba nie da rady bo swiece i przewody sa zakryte kolektorem
Mimo to, jasne iskierki może być widać, tylko trzeba zajrzec tak, aby widzieć przewód. One przskakują prawie wszędzie, widziałem w Fjordzie Mondeo ostatnio i objawy identyczne jak u Ciebie. Tylko jak jest sucho, to jeszcze ladnie zapala i chodzi. Widze, ze juz bedziesz wymieniać, więc wstrzymaj się ze stresowaniem do wymiany ;)

[ Dodano: 23 Wrz 2006 00:09 ]
Paweł Marek, Zauważyłem, że wystarczy tylko MK3, już niekoniecznie silnik i w sumie malo ludzi opdaje silnik w tytule, a byłoby to niezłe :bigok: . Ale postów bez symbolu silnika juz nikt nie wywala. Ostatnio szczegónie pilnują, więc tez upominam wszystkich najnowszych :bigok:

: pn paź 30, 2006 13:05
autor: Rasputinek
Witam

To znowu ja :-)
Przyczyna szarpania byla padnieta sonda lambda.Wymieniona,problem znikl.Pojawil sie nowy.Ten woz mnie wpedzi do grobu.Przy okazji wymienilem przewody zaplonowe,kopulke palec.Objawy sa takie: Kiepsko odpala na benzynie,nierowna praca na biegu jalowym,na gazie rowniez widac na obrotomierzu jak tancuje wskazowka ,co to moze byc bo juz nie mam pomyslu:-(

: pn paź 30, 2006 13:16
autor: Grzesiekk1982
Rasputinek pisze:Przyczyna szarpania byla padnieta sonda lambda
Ale poza tym, przy padniętej sondzie samochód nie tylko zapala na 3 gary (ewidentny objaw ukladu zapłonowego), ale też więcej palić, nierówno pracować i szarpać lekko przy rozpędzaniu po zmienie biegu.
Rasputinek pisze:Ten woz mnie wpedzi do grobu
Jak VW doprowadzi do grobu, to polecam Daewoo :) nawet nie będzie co pochować w tym grobie:P
Co do gazu, niestety nie pomogę. Jeśli to instalacja 1, czy 2 generacji, to ma prawo żyć własnym życiem, niezależnym od fabrycznego ukladu zasilania. Nieco to ubarwielm, ale jeśli jest wielopunktowy elektroniczny wtrysk, to jedynym rozsądnym wyjściem ze względu na jakość współpracy jest wtrysk gazu.
Pozdrawiam.

: pn paź 30, 2006 13:16
autor: RobertP
Rasputinek pisze:Przyczyna szarpania byla padnieta sonda lambda.Wymieniona,problem znikl.Pojawil sie nowy.Ten woz mnie wpedzi do grobu.Przy okazji wymienilem przewody zaplonowe,kopulke palec.Objawy sa takie: Kiepsko odpala na benzynie,nierowna praca na biegu jalowym,na gazie rowniez widac na obrotomierzu jak tancuje wskazowka ,co to moze byc bo juz nie mam pomyslu:-(
no to został Ci chyba jeszcze do wymiany silniczek krokowy :okej:
często nawala gdy ma sie LPG-benzynkę (taki przypadek miałem u siebie
i doczytuje też czasami że i u innych takze)

[ Dodano: Pon Paź 30, 2006 12:18 ]
Grzesiekk1982 pisze:ale jeśli jest wielopunktowy elektroniczny wtrysk, to jedynym rozsądnym wyjściem ze względu na jakość współpracy jest wtrysk gazu.
pod warunkiem że silnik i jego osprzęt są w porządku ! :-) :okej:

: pn paź 30, 2006 13:40
autor: Rasputinek
najbardziej obawiam sie padnietego silniczka bo nigdzie nie widzialem zamiennika, uzywke tez nie mozna trafic bo jakis zadki model a nowy w aso kosztuje chyba z 1200 pln

: pn paź 30, 2006 14:33
autor: RobertP
Rasputinek pisze:a nowy w aso kosztuje chyba z 1200 pln
co 1200zł ! szok!
a szukałes na Allegro
zerknij TUTAJ
i TUTAJ
moze coś z nich wybierzesz ?
za 1200zł to kupisz drugi silnik może nawet z osprzętem (ale bez skrzyni) ....