Strona 1 z 3

Powód tarcia opon tylnych o nadkola

: pt wrz 22, 2006 14:11
autor: gniochu
Mam ten problem, opony z tylu mam 195/50/15 felgi ATS i jak z tylu siedza 2 osoby a szybciej wjade w jakis dol to opony tra, co moze byc tego powodem? Czy moga byc zuzyte sprezyny?? W swoje mam wlozone gumy usztywaniajace i troche mniej tra ale nadal.... :(

: pt wrz 22, 2006 14:25
autor: Chmielu
gniochu po pierwsze to jakie masz ET tych felg :?:
Jak jest małe ET, to może obcierać rantem.
Druga sprawa, to zużyte sprężyny, które są już zbyt miękkie i auto za bardzo siada przy obciążeniu.

: pt wrz 22, 2006 14:32
autor: Grzesiekk1982
gniochu pisze:Czy moga byc zuzyte sprezyny??
Czsem może byc tak, że kawałek sprężyny pęknie i odpadnie np pół zwoju.
Włamanie do Golfika i audio poszło w pi**u
Współczuję i trzymam kciuki, żeby temu sku*******wi ktoś łeb z wiatrówki na wylot przestrzelil przy nastepnym wlamaniu.
Pozdr.

: pt wrz 22, 2006 14:39
autor: pszczyna
Sporym mankamentem golfików są słabe sprężyny , nie zapomnę sytuacji na granicy Polsko-Słowackiej kiedy celnik doczepił się do szwagra ile wódki przewozi bo tak auto siedziało choć sprężyny były rok po wymianie a bagażnik był pusty tylko 3-rzy osoby , efekt był taki że zaraz po przyjeździe do domu zakładał sprężyny używane od pasata

: pt wrz 22, 2006 16:14
autor: gniochu
Chmielu, a jak sprawidzc ET tych felg?? przy srubach mam jakies napisy ale ET tam nie widze nie ma to innego oznaczenia?? Bo jesli mi sie dobrze wydaje to im mniejsze ET tym felga bardziej wysunieta?? A jakie powinno byc od ilu do ilu??

[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 16:16 ]
Grzesiekk1982 pisze:Czsem może byc tak, że kawałek sprężyny pęknie i odpadnie np pół zwoju.
sprezyny mam raczej cale tylko chyba wymeczone juz mi sie wydaje bo jak z tylu wejda 2 osoby to sporo siada na dol pomiedzy kolami a nadkolami jest dosc mala przestrzen
Grzesiekk1982 pisze:Współczuję i trzymam kciuki, żeby temu sku*******wi ktoś łeb z wiatrówki na wylot przestrzelil przy nastepnym wlamaniu.
Pozdr.
nawet sie nie zdazylem pochwalic zabudowa na forum :(

: pt wrz 22, 2006 16:36
autor: Chmielu
gniochu pisze:Bo jesli mi sie dobrze wydaje to im mniejsze ET tym felga bardziej wysunieta??
Dobrze Ci się wydaje ;) :pub:
gniochu pisze:A jakie powinno byc od ilu do ilu??
Nie wiem jak w MK2 jest...
W MK3 przy oponach 205 można wrzucić felgę 15" lub 16" do max. ET 30....
A jakie fabrycznie miałeś koła :?:
gniochu pisze:jak sprawidzc ET tych felg??
Musi być na nich napisane ;)
Ale raczej na wewnętrznej stronie będzie...
Pewnie trzeba by zdjąć koło żeby przeczytać to...

: pt wrz 22, 2006 16:38
autor: gniochu
Chmielu pisze:A jakie fabrycznie miałeś koła :?:
jak kupilem go byl na 14'' a opony 185/60/14

: pt wrz 22, 2006 16:43
autor: Chmielu
gniochu pisze:jak kupilem go byl na 14'' a opony 185/60/14
W sumie 195 to nie jest jakaś bardzo duża szerokość.
Więc moim zdaniem to tarcie nie jest spowodowana zbyt szeroką oponą tylko albo małym ET felgi - wtredy ranty będą przycierać, albo miękkimi sprężynami - i wtedy będzie tarło o nadkole przy większym ciężarze.

Zobacz jak Ci zacznie przycierać gdzie masz starte na oponie - czy brzeg, czy od góry (to może nie być widoczne..)

: śr lis 01, 2006 18:10
autor: gniochu
a jesli brzeg i zaloze sztywniejsze springi dalej bedzie tarlo????

: śr lis 01, 2006 18:13
autor: barteKKK03
gniochu pisze:zaloze sztywniejsze springi dalej bedzie tarlo????
Zależy jak twarde, ale powinno już mniej przycierać

: śr lis 01, 2006 18:17
autor: gniochu
no wlasnie barteKKK03, siemka ;) dawno juz z Toba nie gadalem a mam pytanko wiem ze OT ale sorki za to, chce kupic sprezynki narazie -40/40 (mi styknie wiecej niechce, moze kiedys, ale narazie mi wystarczy), ale nie wiem jakie :( co proponujesz zeby nie bylo duzo bardziej twardo niz teraz????

: śr lis 01, 2006 18:18
autor: bewerber39
moj golfi stoi na pietnastkach BBS RM 15 195 tez mialem taki problem wymienilam amortyzatory i znacznie mniej go dobija przy pofalowanym asfalcie. problem zniknol mam sztywniejsze sprezyny supersporta a i tak przy nienajlepszych amorach ocieralo

: śr lis 01, 2006 18:19
autor: gniochu
bewerber39, czyli jak zmieniles amory przestalo obcierac?? Bo ja jak swojego kupilem to kolo wymienial amory ale chyba sa nienajlepszej jakosci skoro tak sie dzieje....

: śr lis 01, 2006 18:24
autor: bewerber39
nio problem zniknol kompletnie po wymianie amorow sa chyba wazniejsze4 od sztywnosci sprezyn i nie zakladalem amortyzatorow sportowych tylko sztywniejsze gazowe (nowe) bo z urzywkami bywa roznie i moga sie okazac gorsze niz miales wczesniej. podobno nawet takie o stosunkowo malym przebiegu jesli sa zdemontowane z autka lezac sie psuja. golfika mam nizszego o jakies 4 cm i jedyny problem to zawracanie przy wiekszej szybkosci np na rondach przednie opony ocieraja o blotniki ale da sie z tym zyc :) pozdrawiam