Strona 1 z 1

Golf 1,5D pare pytań

: czw wrz 21, 2006 16:53
autor: Djeight
Witam :bigok:
jestem tu nowy ale pytań mam wiele , przywitałem się i przedstawiłem Golfa ,

Więc do rzeczy :

1. Problem natury silnikowej który nie tyle co przeszkadza nadmiernie w jeżdzie co w serwisowaniu, każdy z nas chyba wie co to jest odma [rurka odpowietrzenia wychodząca z pokrywy zaworów] :grin: i prowadzi ona w moim przypadku bezpośrednio do filtra powietrza, i tu problem powstaje , gdyż wystarczy około 1 tys km przejechać i po filtrze powietrza, czemu ? bo z rurki pluje olejem , :crazy: i filtr jest dosłownie czarny a przez to słabnie silnik[mało powietrza mniej mocy] olej brudzi filtr spada na dno kopóły gdzie robi się mała kałuża i przez małe dziurki wsysany do silnika i tam spalany , i znowu tracę na mocy.

nie jest to dużo oleju , bo od wynmiany do wymiany dolewam pół litra .

teraz pytanie co może być największą przyczyną? , pierścienie? , uszczelniacze zaworowe?? uszczelka pod głowicą ??

czy jak zrobię remont szwedzki to przestanie mnie nękać ten olej ??

2 . mam sobie altka jak na zdjęciu , jest tam 5 wtyków , B+ , B+ ,D+ , + , i W ,

Do czego poszczególne wtyki służą ?? szczególnie chodzi mi o odosobniony wtyk + oraz W
trzy pierwsze wtyki są umiejscowione w jednej wtyczce , a dwa ostatnie są oddzielnie

3. Czy to normalne że płyn chłodzący przy gorącym silniku[90stC] może podnieśc swój stan w zbiorniczku wyrównawczym, przejechałem trasę i po podniesieniu maski zauwazyłem ze płynu jest powyżej maksimum ,


Pozdrawiam
Djeight

: czw wrz 21, 2006 18:08
autor: SToRM
Djeight pisze: Do czego poszczególne wtyki służą ?? szczególnie chodzi mi o odosobniony wtyk + oraz W
Styk W sluzy do podlaczenia obrotomierza
Djeight pisze:Czy to normalne że płyn chłodzący przy gorącym silniku[90stC] może podnieśc swój stan w zbiorniczku wyrównawczym,
Oczywiscie - kwestia rozszerzalnosci cieczy pod wplywem temperatury :D

: czw wrz 21, 2006 19:29
autor: hanti
SToRM pisze:Djeight napisał/a:

Do czego poszczególne wtyki służą ?? szczególnie chodzi mi o odosobniony wtyk + oraz W


Styk W sluzy do podlaczenia obrotomierza
ma 100% racji
Djeight pisze:3. Czy to normalne że płyn chłodzący przy gorącym silniku[90stC] może podnieśc swój stan w zbiorniczku wyrównawczym, przejechałem trasę i po podniesieniu maski zauwazyłem ze płynu jest powyżej maksimum
fizyka sie kłania. to co kolega napisał wyżej to prawda i nie ma co sie martwić o ile sie tylko podnosi ponad max, ale nie wybija płynu
Djeight pisze:1. Problem natury silnikowej który nie tyle co przeszkadza nadmiernie w jeżdzie co w serwisowaniu, każdy z nas chyba wie co to jest odma [rurka odpowietrzenia wychodząca z pokrywy zaworów] :grin: i prowadzi ona w moim przypadku bezpośrednio do filtra powietrza, i tu problem powstaje , gdyż wystarczy około 1 tys km przejechać i po filtrze powietrza, czemu ? bo z rurki pluje olejem , :crazy: i filtr jest dosłownie czarny a przez to słabnie silnik[mało powietrza mniej mocy] olej brudzi filtr spada na dno kopóły gdzie robi się mała kałuża i przez małe dziurki wsysany do silnika i tam spalany , i znowu tracę na mocy.

nie jest to dużo oleju , bo od wynmiany do wymiany dolewam pół litra .

teraz pytanie co może być największą przyczyną? , pierścienie? , uszczelniacze zaworowe?? uszczelka pod głowicą ??
na 99 % uszczelniacze zaworów

: czw wrz 21, 2006 19:54
autor: saks
1 wystarczy że zdejmiesz pokrywe klawiatóry i przeczyścisz odmę jakims rozcięczalnikiem czesto tak się dzieje bo odma jest zapchana miałem taki przypadek