Strona 1 z 2

przepływomierz powietrza golf 3, 2.0, 8v

: śr wrz 20, 2006 16:53
autor: maniura.maniek
witam mam problem. strzelił gaz i uszkodził przepływomierz. antystrzał nie pomógł. instalacja ma pół roku. silnik 2E. nie moge znależć używki, czy można to pominąć?
silnik więcej pali i ma odchyły na wolnych.

: śr wrz 20, 2006 18:33
autor: GarageBoy
Ja mam ten sam problem :(
Obawiam się, że trzeba kupić przepływomierz. Nie ma innego wyjścia.
Pewien mechanik powiedział mi, że kupienie urzywanego jest praktycznie niemożliwe. W Polsce większość samochodów z dużymi pojemnościami jeżdżą na GAZ i mają je uszkodzone.

Ja staram się ciągle jeździć na GAZ-ie :bigok:

: śr wrz 20, 2006 22:31
autor: micab
mam przepływomierz BOSCH do silnika 2E, mogę sprzedać ;) jak coś to info na priv lub mail....z tego co wiem to nie da się ominąc.....

: śr wrz 20, 2006 22:42
autor: Darcyn
jakie sa objawy uszkodzonej przeplywki??

Re: przepływomierz powietrza golf 3, 2.0, 8v

: śr wrz 20, 2006 22:44
autor: RobertP
maniura.maniek pisze:witam mam problem. strzelił gaz i uszkodził przepływomierz. antystrzał nie pomógł. instalacja ma pół roku. silnik 2E. nie moge znależć używki, czy można to pominąć?
silnik więcej pali i ma odchyły na wolnych.
da się to czasami rozebrać i jakoś naprawić, jaki masz przepływomierz ?
daj fotkę jak możesz (po symbolach nic nie dojde chyba że znjadzie sie gdzieś rysunek budowy takiego)
a jakie ma jeszcze objawy rozumiem że silnik da się zapalić i oprócz większego spalania to nie ma mocy i obroty mogą falować ?

: śr wrz 20, 2006 22:46
autor: maniura.maniek
ruchoma klapka byla wykrzywiona, aby ja naprostowac trzeba bylo rozebrac i troche drastycznie potraktowac

[ Dodano: 20 Wrz 2006 22:47 ]
teraz fotka nie da rady. silnik chodzi.

: śr wrz 20, 2006 22:49
autor: Darcyn
mi trzyma obroty 1500. a zimny 1200!! to moze byc przeplywka???? bo wszystko inne jest niby sprawdzone

: śr wrz 20, 2006 22:58
autor: RobertP
maniura.maniek pisze:ruchoma klapka byla wykrzywiona, aby ja naprostowac trzeba bylo rozebrac i troche drastycznie potraktowac

[ Dodano: 20 Wrz 2006 22:47 ]
teraz fotka nie da rady. silnik chodzi.
czyli masz chyba ten najstarszy chyba stosowany do dzisiaj w niekórych autach przepływomierz,
bo skoro masz klapkę (a prostowałes chyba klapę pomiarową) to dlatego tak stwierdzam że masz starszą wersję przepływomierza,
jest jeszcze druga "klapka" zwana tłumikiem lub amortyzatorem
musisz dokładnie rozebrać i popatrzeć jak i co działa, poprostować i poskładać na cacy
aha możliwe że polecial tam czujnik temperatury powietrza termistor który pewnie miał
niższą wartość niż 120-130 stopniC a wybuch osiągnął wyższą temperaturę i termistor sie sfajczył ,
obadaj z jakimś obcykanym elektronikiem-samochodziarzem mechanikmiem, który chciałby poświęcić czas na sprawdzenie a nie wymienić drugi przepływomierz i ściągnąć kasę za wymianę ... :-) tak to każdy potrafi ... jak już wiadomo co poleciało ... :-)

[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 23:02 ]
Darcyn pisze:mi trzyma obroty 1500. a zimny 1200!! to moze byc przeplywka???? bo wszystko inne jest niby sprawdzone
hmm mozliwe ale też niekoniecznie, obroty trzyma równo nie skaczą ?, pali więcej ? ma normalnego kopa ?
możliwe że poleciał potencjometr położenia przepustnicy ...
Darcyn twój golfik GTI jest 16V ?

: śr wrz 20, 2006 23:10
autor: Darcyn
8V. obroty równo. chyba nie pali wiecej bo juz go takiego kupilem. po miescie 11 l. kop chyba powinien byc lepszy.. nie wiem nie jechalem innym. zimny lepiej idzie niz cieply ale tak jak pisze ze na zimnym mam 1200 na cieplym 1500. zaplon, czujniki i cala reszta dobra.....

: śr wrz 20, 2006 23:18
autor: RobertP
Darcyn pisze:8V. obroty równo. chyba nie pali wiecej bo juz go takiego kupilem. po miescie 11 l. kop chyba powinien byc lepszy.. nie wiem nie jechalem innym. zimny lepiej idzie niz cieply ale tak jak pisze ze na zimnym mam 1200 na cieplym 1500. zaplon, czujniki i cala reszta dobra.....
no to możliwe że poleciał ci czujnik powietrza zasysanego ten opisywany termistor, przy przepływomierzu skoro na zimnym jest lepszy tak wnioskuję ale ręki obciąć nie dam,
da się rozebrać i pomierzyć miernikiem ale trzeba odłączyć wtyki od przepływomierza :-)zanim zaczniesz rozbierać :-)
a ciekaw jestem jakie są napięcia w Waszych autkach i czy wogóle one dochodzą do wtyk od przepływomierza
Darcyn obroty masz też znacznie za duże ..., spalanie jak na 1,8 to w normie :-) jak swoim kiedyś depatałem ostro to spalanie dochodziło do 20l. benzyny PB98 ! w trasie ! :-) :jezor:

: śr wrz 20, 2006 23:26
autor: Darcyn
ale ja mam 2.0

: śr wrz 20, 2006 23:40
autor: RobertP
Darcyn pisze:ale ja mam 2.0
upss moja pomłka sorki, fakt to i tak mało pali :-) gdzie to kiedyś do mojego 1,8 :-)
ale warto gdzies sprawdzić u mechaniora te obroty ... i spradzić ten termistor w środku przy przepływomierzu ...

: czw wrz 21, 2006 14:11
autor: maniura.maniek
ok. dzieki.zajmiemy sie pomiarami czujnika temperatury zasysanego powietrza. dane znalazłem w książce

: pn wrz 25, 2006 22:06
autor: Darcyn
kurde ja w swojej przeplywce nie mam klapki...