przepływomierz powietrza golf 3, 2.0, 8v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maniura.maniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 14:37
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

przepływomierz powietrza golf 3, 2.0, 8v

Post autor: maniura.maniek » śr wrz 20, 2006 16:53

witam mam problem. strzelił gaz i uszkodził przepływomierz. antystrzał nie pomógł. instalacja ma pół roku. silnik 2E. nie moge znależć używki, czy można to pominąć?
silnik więcej pali i ma odchyły na wolnych.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » śr wrz 20, 2006 18:33

Ja mam ten sam problem :(
Obawiam się, że trzeba kupić przepływomierz. Nie ma innego wyjścia.
Pewien mechanik powiedział mi, że kupienie urzywanego jest praktycznie niemożliwe. W Polsce większość samochodów z dużymi pojemnościami jeżdżą na GAZ i mają je uszkodzone.

Ja staram się ciągle jeździć na GAZ-ie :bigok:



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » śr wrz 20, 2006 22:31

mam przepływomierz BOSCH do silnika 2E, mogę sprzedać ;) jak coś to info na priv lub mail....z tego co wiem to nie da się ominąc.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » śr wrz 20, 2006 22:42

jakie sa objawy uszkodzonej przeplywki??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: przepływomierz powietrza golf 3, 2.0, 8v

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 22:44

maniura.maniek pisze:witam mam problem. strzelił gaz i uszkodził przepływomierz. antystrzał nie pomógł. instalacja ma pół roku. silnik 2E. nie moge znależć używki, czy można to pominąć?
silnik więcej pali i ma odchyły na wolnych.
da się to czasami rozebrać i jakoś naprawić, jaki masz przepływomierz ?
daj fotkę jak możesz (po symbolach nic nie dojde chyba że znjadzie sie gdzieś rysunek budowy takiego)
a jakie ma jeszcze objawy rozumiem że silnik da się zapalić i oprócz większego spalania to nie ma mocy i obroty mogą falować ?



maniura.maniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 14:37
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: maniura.maniek » śr wrz 20, 2006 22:46

ruchoma klapka byla wykrzywiona, aby ja naprostowac trzeba bylo rozebrac i troche drastycznie potraktowac

[ Dodano: 20 Wrz 2006 22:47 ]
teraz fotka nie da rady. silnik chodzi.



Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » śr wrz 20, 2006 22:49

mi trzyma obroty 1500. a zimny 1200!! to moze byc przeplywka???? bo wszystko inne jest niby sprawdzone



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 22:58

maniura.maniek pisze:ruchoma klapka byla wykrzywiona, aby ja naprostowac trzeba bylo rozebrac i troche drastycznie potraktowac

[ Dodano: 20 Wrz 2006 22:47 ]
teraz fotka nie da rady. silnik chodzi.
czyli masz chyba ten najstarszy chyba stosowany do dzisiaj w niekórych autach przepływomierz,
bo skoro masz klapkę (a prostowałes chyba klapę pomiarową) to dlatego tak stwierdzam że masz starszą wersję przepływomierza,
jest jeszcze druga "klapka" zwana tłumikiem lub amortyzatorem
musisz dokładnie rozebrać i popatrzeć jak i co działa, poprostować i poskładać na cacy
aha możliwe że polecial tam czujnik temperatury powietrza termistor który pewnie miał
niższą wartość niż 120-130 stopniC a wybuch osiągnął wyższą temperaturę i termistor sie sfajczył ,
obadaj z jakimś obcykanym elektronikiem-samochodziarzem mechanikmiem, który chciałby poświęcić czas na sprawdzenie a nie wymienić drugi przepływomierz i ściągnąć kasę za wymianę ... :-) tak to każdy potrafi ... jak już wiadomo co poleciało ... :-)

[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 23:02 ]
Darcyn pisze:mi trzyma obroty 1500. a zimny 1200!! to moze byc przeplywka???? bo wszystko inne jest niby sprawdzone
hmm mozliwe ale też niekoniecznie, obroty trzyma równo nie skaczą ?, pali więcej ? ma normalnego kopa ?
możliwe że poleciał potencjometr położenia przepustnicy ...
Darcyn twój golfik GTI jest 16V ?



Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » śr wrz 20, 2006 23:10

8V. obroty równo. chyba nie pali wiecej bo juz go takiego kupilem. po miescie 11 l. kop chyba powinien byc lepszy.. nie wiem nie jechalem innym. zimny lepiej idzie niz cieply ale tak jak pisze ze na zimnym mam 1200 na cieplym 1500. zaplon, czujniki i cala reszta dobra.....



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 23:18

Darcyn pisze:8V. obroty równo. chyba nie pali wiecej bo juz go takiego kupilem. po miescie 11 l. kop chyba powinien byc lepszy.. nie wiem nie jechalem innym. zimny lepiej idzie niz cieply ale tak jak pisze ze na zimnym mam 1200 na cieplym 1500. zaplon, czujniki i cala reszta dobra.....
no to możliwe że poleciał ci czujnik powietrza zasysanego ten opisywany termistor, przy przepływomierzu skoro na zimnym jest lepszy tak wnioskuję ale ręki obciąć nie dam,
da się rozebrać i pomierzyć miernikiem ale trzeba odłączyć wtyki od przepływomierza :-)zanim zaczniesz rozbierać :-)
a ciekaw jestem jakie są napięcia w Waszych autkach i czy wogóle one dochodzą do wtyk od przepływomierza
Darcyn obroty masz też znacznie za duże ..., spalanie jak na 1,8 to w normie :-) jak swoim kiedyś depatałem ostro to spalanie dochodziło do 20l. benzyny PB98 ! w trasie ! :-) :jezor:



Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » śr wrz 20, 2006 23:26

ale ja mam 2.0



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 23:40

Darcyn pisze:ale ja mam 2.0
upss moja pomłka sorki, fakt to i tak mało pali :-) gdzie to kiedyś do mojego 1,8 :-)
ale warto gdzies sprawdzić u mechaniora te obroty ... i spradzić ten termistor w środku przy przepływomierzu ...



maniura.maniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 14:37
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: maniura.maniek » czw wrz 21, 2006 14:11

ok. dzieki.zajmiemy sie pomiarami czujnika temperatury zasysanego powietrza. dane znalazłem w książce



Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » pn wrz 25, 2006 22:06

kurde ja w swojej przeplywce nie mam klapki...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 165 gości