Strona 1 z 1

[mk3] Co nalać do układu chłodzenia

: śr wrz 20, 2006 16:08
autor: spek
Witam małymi krokami zbliża się do nas zima i w związku z tym chciałbym zmienić płyn w układzie chłodzenia o nie mam pojęcia, co teraz mam tam nalane. Powiedzcie ci będzie najlepsze do mojego auta i jak odpowietrzyć układ po wymianie płynu z góry dzięki :pub:

: śr wrz 20, 2006 16:26
autor: lolo_golf
Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...

: śr wrz 20, 2006 16:44
autor: tekcop
Wiem że Dynagel jest tani ale ja bym ci polecił orginał koncentrat VW -koszt zalania to jakieś 75-90 zł.
Ja teraz tak zrobiłem -zalałem orginał i wiem że mam spokuj na lata gdyz orginał nie podlega wymianie (różowawy )płyn .


Zapomniałem dodać ten koncentrat wystepuje w 1,5 l butelkach-jedna kosztuje 30-35 zł zależy gdzie .

: śr wrz 20, 2006 18:01
autor: misiek
borygo, petrygo lub koncentrat rozrobiony z wodą destylowaną (np: jak na foto)

: śr wrz 20, 2006 18:54
autor: stempel72
Texaco też jest niezły i niedrogi.

: śr wrz 20, 2006 19:15
autor: RobertP
lolo_golf pisze:Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...
spek przy zlewaniu płynu odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i jak zlejesz płyn dolnym wężem od chłodnicy odczekaj trochę aż w miarę wszystko zleci
to załóż wąż i dobrze załóż spowrotem opaskę na ten wąż
później zalewaj płynem jaki Ci proponują koledzy z Forum
przy odpowietrzaniu wcale nie trzeba tak robić jak napisał lolo_golf ponieważ płyn przez nagrzewnice płynie cały czas
a to że może robić ciepło i zimno w autku to
masz regulację zpecjalną przesłoną na wężach doprowadzających płyn do nagrzewnicy nie ma możliwości zamknięcia jej obiegu !
tak było napewno w niekórych modelach MK1 (bo miałem taki 13 letni 15 lat temu :-)) był trójnik do którego dochodziła
linka regulacyjna i ona na trójniku zamykała przez ręczną regulację w środku auta dopły :-)w płynu iwtedy tak to działało,
było podobnie w polonezach a teraz niestety nie jakbyś zamknął obie i niebyłoby trójnika który by skrócił obieg to
rozsadziłoby węże (chyba łapiesz o co chodzi )
z odpowietrzaniem też nie ma potrzeby odkręcania korka układ jest samoodpowietrzający (tak jest napisane w
mądrych książkach "Sam naprawiam" , a najlepiej jak zalejesz to nie zakrecaj korka a czekaj aż się zagrzeje i wtedy
zakręć pojeździj i jak dobrze ostygnie dolej tyle co trzeba i na tym koniec
robiłem to kilkadziesiąt razy, chociaż nie powiem zapowietrzenia się zdarzają ale tak w życiu nie słyszałem
żeby odpowietrzać a w dodatku można się poparzyć albo stracić połowę płynu który nalałeś przed rozgrzaniem auta

: śr wrz 20, 2006 19:36
autor: Karlos87
ja zmieniłem jakiś tydzień temu na dynagel2000 50zł zapłaciłem za płyn

: śr wrz 20, 2006 20:25
autor: kiepe
Halo niech i ja cos podpowiem,tekcop ma 100% racji,oryginal jest co prawda najdrozszym rozwiazaniem ale przynosi niewatpliwie najwiecej korzysci.Jak bylo napisane oryginal nie podlega wymianie,ma wszystkie wlasnosci zabezpieczajace silnik bo tu przeciez nie chodzi tylko o zabezpieczenie ukladu przed mrozem.Byle do wiosny.

: śr wrz 20, 2006 20:54
autor: RobertP
ja używam od kilku lat w swoich autkach koncentrat "ALMATIN" który jest oczywiście bezporoblemowy, mieszalny z innymi i "nieżrący"
jest koloru jasno-przezroczysto żółtego,
cena jego nie pamiętam ale chyba coś ok.37zł za butelkę 1,5l. koncentratu

: czw wrz 21, 2006 00:38
autor: Chmielu
Ja zawsze mam Borygo zielone ;)
Nie wiem jak inne środki, ale nigdy jeszcze z Borygo problemów niw miałem - nawet w ostatnią dość srogą zimę ;)

: czw wrz 21, 2006 11:21
autor: grzes900
Od poczatku śmigam na borygu i roznicy nie widze tylko pozostaje roznica w cenie a to jest chyba tez troche wazne pozdro

: czw wrz 21, 2006 15:28
autor: RobertP
lolo_golf pisze:Płyn Dynagel. Potem zagrzej samochód, włącz grzanie zeby przez nagrzewnice tez przeszlo. Zgaś silnik i pomalutku odkrecaj korek o zbiorniczka wyrównawczego-tylko powoli bo tam jest cisnienie i jak odkrecisz szybko to wywali cały płyn. Tak kilka razy i bedzie odpowietrzony...
powyżej zły przykład odpowietrznia

a tutaj dzięki dziejoz innego tamtu z forum wrzutka z książki, czyli prawie tak jak ja napisałem (mój sposób jest deczko szybszy, bo przy odkręconym korku wychodzi więcej i szybciej powietrza z układu)

Obrazek