Strona 1 z 1
[mk2]co zrobić aby kierownica chodziła lżej
: śr wrz 20, 2006 15:48
autor: specWROC
mam mk2 bez wspomagania ale kiedy wsiadłem do golfa mojego kumpla to po prostu różnica jak cholera nie wiem czy można coś nasmarować czy co aby chodziło to lżej??
: śr wrz 20, 2006 16:05
autor: frynas
tez mam golfa MK2 bez wspomagsania...a temat jest interesujacy...jesli ktos wie co mozna zrobic zeby lzej kierownica operowac...to niech napisze ...pozdro 4all
: śr wrz 20, 2006 16:34
autor: SToRM
Sprawa jest nastepujaca:
- na przekladni kierowniczej znajduje sie sruba regulacyjna.. Wraz ze starzeniem sie ukladu i nabieraniu luzu na przekladni, ta sruba kasujemy wynikly luz. Niestety pociaga to za soba rowniez niestety wieksze opory w przekladni - co przeklada sie na ciezsze krecenia kierownica
Mozna sprobowac troche odpuscic ta srube - uklad moze zaczac chodzic lzej, ale moga pojawic sie luzy na przekladni....
: śr wrz 20, 2006 17:00
autor: łyssy
WITAM, TEż MAM MK2 BEZ WSPOMY, śRUBę REGULUJąCą LUZ PRZEKłADNI MAM SKRęCONą NA MAXA A MIMO TO NAPRAWDę FAJNIE SIE MI KIERA KRęCI, JAK JECHAłEM GOFEREM KOLEGI TO STRASZNIE CIężKO SIE KRęCIłO A U MNIE BAJKA, Z TYM żE JA SMARUJę RAZ NA JAKIś CZAS WURTHEM (SMAR W SPRAYU:-) łOżYSKA AMORTYZATORóW (POD MASKą) A CIśNIENIE W KOłACH (13X70X175)MAM 2.0 A NIE JAK JEST ZALECANE 1.8
: śr wrz 20, 2006 17:07
autor: SToRM
łyssy pisze:łOżYSKA AMORTYZATORóW
lozyska McPersona maja znikomy wplyw na "opor" ukladu kierowniczego.
Cisnienie w kolach oraz ich szerokosc juz tak
: śr wrz 20, 2006 17:16
autor: łyssy
ZNIKOMY ? - MOżE , JA ODNIOSłEM WRAżENIE żE JEST LEPIEJ, SMAROWANIA NIGDY ZA WIELE
: śr wrz 20, 2006 17:17
autor: Bart
Ja też mam MK2 bez wspomy. Jak miałem koła 14" 185/60 to kręciło się w miarę. Taraz na alu 15" 195/55 ciężko jak cholera. Muszę ustawić zbieżność, może będzie trochę lepiej.
: czw wrz 21, 2006 00:07
autor: specWROC
hmmm ja na początku będę pare rzeczy wymieniać w moim golferze więc pomyśle co by tam można posmarować żeby chodziło to lżej:)
: czw wrz 21, 2006 00:22
autor: Przemo86
specWROC pisze:kiedy wsiadłem do golfa mojego kumpla to po prostu różnica jak cholera
to moze warto pomyslec nad zalozeniem wspomy... albo dalej rzezbic sylwetke...
: czw wrz 21, 2006 01:43
autor: tauka
PGrzemek pisze:to moze warto pomyslec nad zalozeniem wspomy.
Ja tam cały czas nad tym myślę. Teraz jestem w fazie myslenia jak to przykrecić do 1.3 w którym fabrycznie nie było wspomy. I wymysliłem, że trzebaby przebruć wszystko z mk3 łacznie z alternatorem, łapą alternatora (ogólnie wszystkim co się jakoś zazebia o wspomaganie
: pt wrz 22, 2006 11:37
autor: Pawlos
Koledzy powiem wam tak. U mnie trzeba bylo krecic 2 rekoma na postoju zeby cos sie ruszylo. Zrobilem geometrie i zbierznosc wlacznie z wymiana koncowek i swozni wachaczy i bylo troche lepiej, ale dopiero po zakupie alu i zmianie opon kreci sie naprawde miodzio, wspomaganie nie potrzebne...
[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 11:38 ]
Alu to Avus oryginaly do golfa 6jx14 et38 i opony jakies 185/60/14 H
[ Dodano: Pią Wrz 22, 2006 11:38 ]
Jesli ktos chce sprawdzic ile daja opony i felgi to jeszcze mam na starych opony i mozna zmienic i zobaczyc jak bylo wczesniej...