Strona 1 z 1

Golf 3 1,6 wyskakuje 5 bieg

: śr wrz 20, 2006 12:45
autor: kiepe
Halo wszystkim,moj problem polega na tym ze niedlugo odpadnie mi dlon od trzymania lewarka zmiany biegow.Wszystkie biegi dzialaja znakomicie nie ma zadnych zgrzytow i wyczuwalnych luzow,jedyna wada od pewnego czasu jest nie trzymanie 5 biegu przez skrzynie.Musze reka trzymac lewarek w pozycji 5 biegu bo inaczej bieg ten zegna sie z napedem.Strasznie uciazliwe.Ma ktos pomysl zeby poprawic ten stan.Pozdro dla wszystkich»»

: śr wrz 20, 2006 13:23
autor: ziolo115
pytanko do ciebie .... czy jak juz jest na 5 biegu to ciągnie bez problemu??
jesli skrzynia jest dobra to chyba trzeba dokonac niewielkiej regulacji bo prawdopodobnie nie zatrybia ci do konca 5 przełozenia i dlatego ci je rozlancza.

: śr wrz 20, 2006 13:57
autor: PiTTer99
ja mialem dokladnie tai sam objaw w mkII , tez wydawalo mi sie ze to regulacja i pewnie nic wielkiego - a moze synchronizator......
niestety na kole 5-go biegu polecialy mi zęby , jak zdjalem pokrywe to sie przeraziłem.
Wiec lepiej uwazaj bo jezeli jest tak jak mowie to oprocz 5-go biegu moze poleciec reszta z powodu dostania sie ukruszonego zeba pod ktores z kół zębatych....

: śr wrz 20, 2006 14:48
autor: kiepe
A wiec napisze jeszcze tak:jestem obecnie w Niemczech,do autostrady ktora jezdze do pracy mam okolo 4 km i tam 5 biegu nie uzywam.Wjezdzam na autostrade rozpedzam auto przy 100 km/h wrzucam 5 bieg i nie ma problemu wszystko o.k.Ale po osiagnieciu przez silnik normalnej temperatury(80-85) stopni i przejechaniu okolo 10 km na autostradzie zaczyna sie 5 bieg wypinac wiec trzymam drazek zmiany biegow w pozycji 5 biegu zeby nie wyskakiwal i tak moge dalej podrozowac.Dzieki za dotychczasowe rady.

: czw wrz 21, 2006 09:02
autor: ziolo115
troche dziwne w sumie bo skasowac zęby 5 biegu nie jest wcale tak prosto gdyby to była wina synchchronizatora to raczej mialbys problemy z jego zapięciem a skoro wchodzi ci 5 to raczej bym to wykluczył. mozesz rozebrac skrzynie i zerknac jaki stan zębów. słyszałem tylko ze raz rozebrana skrzynia (MÓWIE O CAŁKOWITYM ROZMONTOWANIU) i ponownie złozona juz nie zostanie złozona tak idealnie jk fabryczna. w brew pozorom skrzynie to niemal zegarmistrzowska precyzja montazu i lepiej polecic to fachowcom. a jeszcze jeden aspekt porysze. mianowicie czy w skrzyni masz odpowieni olej przekładniowy i czy jego stan jest ok. dla przykładu słuszałem o przypadku ze do skrzyni wlal ktos olej o nieodpowiedniej gestosci i były problemy z zapięciem jakiegokolwiek biegu. a skoro mówisz ze jak auto sie nagrzeje to tak sie dzieje . ciekawe czy wtedy olej ma odpowiednią gestośc w skrzyni .... bo jesli jest gorący to moze byc tak zadki ze traci swoje właściwosci a mimo wszystko olej gra duża role. juz kombinuje na wszystkie mozliwe sposoby ale chcialbym jakos pomuc

: czw wrz 21, 2006 14:56
autor: kiepe
Halo,dzieki za rady.Olej nie byl wymieniany jest tylko taka mozliwosc ze jest go w skrzyni zbyt malo i prawdopodobnie ma wtedy duza temperature i nie spelnia swojej roli.Pozdrowionka.

: czw wrz 28, 2006 23:33
autor: Marcys
JA bym Ci proponowal zdjac pokrywe skrzyni biegow , ona jest od strony kola kierowcy i tam jest przekladnia (zebatki) 5 biegu. Zebatka 5 biegu biega na lozysku igielkowym ktore Ci sie juz rozsypuje. Naprawiaj puki masz jeszcze zeby na zebatkach.