Strona 1 z 4

[all vw] Popychacze - po wymianie nadal stukają!!

: śr wrz 20, 2006 10:06
autor: postry
Witam wszytskich wiem że temat może się powtarza ale proszę jeszcze raz o pomoc!!Jakieś dwa dni temu wymieniłem popychacze na nowe razem z tym poszedł do wymiany pasek rozrządu i rolka - po wymianie spodziewałem się ze stukanie ustąpi a tu du.. :grrr: Byłem juz u wielu mechaników i słyszałem wiele porad (a to pompa oleju słabe ciśnienie daje, ato że coś z układem korbowo tłokowym skączywszy na tym że mam luz na tłokach!!Proszę was o poradę co to może byc niektórzy mówią ze popychacze muszą się ułożyć ale ile czasu to trwa i czy może zna ktoś dobrego mechnika w Radomiu??Pozdrawiam!!

[ Dodano: Sro Wrz 20, 2006 10:07 ]
A jeszcze dodam że to 1,8 ABS 93' 240000km przejechane podobno czekam na jaką kolwiek poradę!!

: śr wrz 20, 2006 10:18
autor: TAZ
Po pierwsze to zakładając temat należy dodać przedrostek z marką auta, tak jak ci to poprawiłem. Po drugie możesz mieć luz za duży na samych popychaczach i ciśnienie spada bo olej przedostaje się za bardzo na zewnątrz. Po trzecie popychacze same powinny się odpowietrzyć po 500km. Można im pomóc wymontowując je i napełniając strzykawką olej.

: śr wrz 20, 2006 11:59
autor: dziejo

: śr wrz 20, 2006 18:05
autor: postry
Panowie wielkie dzieki za rade i sorki za niedociągnięcia "nowicjusz"!!Ale z tego co z waszych porad zrozumiałem to muszę poczekać na odpowietrzenie popychaczy??I jakby co w jaki sposób można zlikwidować ten luz na popychaczach (jest to mozliwe) i czy jakość oleju ma znacznie bo umnie wlany jest jakis nie markowy 15W40??

: śr wrz 20, 2006 19:19
autor: PawelP
chłopie kochany - czy ten dzwięk to jest takie terkotanie lekko metaliczne? Jeśli tak to być może że masz naciągnięty za mocno pasek rozrządu. Odchyl osłonę paska rozrządu i posłuchaj czy to nie jest gdzie z tej okolicy.

: śr wrz 20, 2006 20:40
autor: postry
Powiem tak dzwięk jest metaliczny i moim zdaniem własnie dochodzi bardziej od strony paska rozrządu ale to napewno nie przez złe napięcie paska bo jest dobrze napięt - już sam niewiem co mam zrobić

: śr wrz 20, 2006 21:08
autor: tomyart
U mnie stuka cos (z rana) i bardziej wygląda mi to na wtrysk (tak biorąc na słuch), ale co tam moze stukac sam nie wiem

: śr wrz 20, 2006 21:32
autor: dEDOs22
hmm :-k umnie tez cyka z reguły jak dłuzej postoi ale teraz prawie non stop i teraz juz sam niewiem bo tak czy tam post ten chciałem wyminic popychacze ale teraz juz niewiem czy to to :grin:

: śr wrz 20, 2006 22:09
autor: tomyart
u mnie zaczeło stukac po czyszczeniu wtrysku i krokowca i to stuka czasmi (a czasami nie) ale jak juz stuka to z 5km musze przejechac zanim przestanie. A popychacz swoją drogą (chyba na jednym cylindrze) ale to tylko jak jest zimny postuka pare sec. i przestaje

Warto przystawic ucho i posłuchac gdzie dokładnie stuka

: śr wrz 20, 2006 22:33
autor: postry
A no własnie u niektórych to stuka na zimnym u innych na ciepłym a jeszcze u innych czasami - a umnie wali cały czas jednakowo :hmm: a najgorsze jest to ze dałem mechanikowi 320zl i jest bez zmian!!Jak przyjdzie wam coś do głowy co z tym fantem zrobić to czekam na poradę może miał już ktoż taki prblem!!

[ Dodano: Czw Wrz 21, 2006 00:15 ]
A mam pytanie czy wałek rozrządu może być przyczyną tego stukania??

: czw wrz 21, 2006 07:36
autor: TAZ
postry pisze:Panowie wielkie dzieki za rade i sorki za niedociągnięcia "nowicjusz"!!Ale z tego co z waszych porad zrozumiałem to muszę poczekać na odpowietrzenie popychaczy??I jakby co w jaki sposób można zlikwidować ten luz na popychaczach (jest to mozliwe) i czy jakość oleju ma znacznie bo umnie wlany jest jakis nie markowy 15W40??
Ten luz, o którym pisze robi się w głowicy, a z tego co wiem to nikt nie robi nadwymiarowych popychaczy. Także jak masz za dużu luz to olej ucieka po ściance popychacza i w popychaczu panuje za małe ciśnienie. Jeżeli to jest to, no to głowica do wymiany albo się przyzwyczaj.

: czw wrz 21, 2006 08:28
autor: PawelP
Eksperyment na terkotanie paska:

Powiem tak - weź WD 40 popsikaj trochę na zemby paska ale tak trochę tylko - jak się zrobi cicho to znaczy że to pasek. Jeśli terkotanie jest takie metaliczne i po odchyleniu osłony paska słychać wyraźnie to musi być to. Eksperyment z WD 40 nie powinien zaszkodzić :-)

: czw wrz 21, 2006 09:04
autor: postry
PawelP pisze:Eksperyment na terkotanie paska:

Powiem tak - weź WD 40 popsikaj trochę na zemby paska ale tak trochę tylko - jak się zrobi cicho to znaczy że to pasek. Jeśli terkotanie jest takie metaliczne i po odchyleniu osłony paska słychać wyraźnie to musi być to. Eksperyment z WD 40 nie powinien zaszkodzić :-)
Z samego rana wstałem i popsikałem ale hałas nie ustał :otepienie: najprawdopodobniej mam już zuzytą głowice tak jak to "TAZ" pisze jednak przyzwyczaić sie do tego wiem że bedzie trudne :grrr: może to głupie co teraz napisze ale jakby może zwiększyć ciśnienie oleju może by pomogło jak myślicie??

: czw wrz 21, 2006 13:17
autor: specWROC