Zmiana lamp H1+H1 na H4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Zmiana lamp H1+H1 na H4

Post autor: micab » wt wrz 19, 2006 22:38

zmieniłem lampy H1 + H1 na lampy z vento z żarówką H4, jak wiadomo w lampach H1 przy włączaniu długich mijania nie gasną, natomiast przy lampach H4 przy włączeniu długich, mijania powinny zgasnąć, fabrycznie instalację mam przygotowaną do lamp H1, jak zrobić żeby odpowiednio działało to na lampach H4 ?
Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 23:02 przez micab, łącznie zmieniany 2 razy.


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 19, 2006 23:16

W "drugą stronę" to było opisywane. Po prostu przewód biało czarny od włącznika świateł zasilający reflektory należy z pominięciem przełącznika długie/krótkie przy manetce podłączyć pod przewód zasilający światła krótkie żółty. Nie wiem jak to jest realizowane w oryginalknej instalacji, czy połączenie to jest gdzieś koło wyłączników czy w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Musze zerknąć do GTI żonki ale będę mógł dopiero w sobotę lub niedzielę, więc jeśli do tego czasu nikt ci nie pomoże to odezwij się.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr wrz 20, 2006 11:57

ja bym tego nie zmieniał jak teraz jedziesz na długich to masz jaśniej :d



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » śr wrz 20, 2006 13:53

ale żarówki się szybciej przepalają.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » śr wrz 20, 2006 20:01

micab pisze:ale żarówki się szybciej przepalają.....
wcale nie prawda zalezy jakie kupujesz bez przekazników wytrzymuja długo a z tylko na ok 1 rok czasu ale chyba lepiej miec dobre swiatła i raz tam kiedys zmienić zarówke niz jezdzic po ciemku twoj wybór róbta co chceta :D



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » ndz lut 04, 2007 02:01

zime przejeździłem na soczewkach więc problemu nie było, ale teraz wrzuciłem znów lampki vento i sprawa powraca...co trzeba przerobić w instalacji przygotowanej na lampy H1+H1 żeby mijania wyłączały się po włączeniu drogowych, tak jak to jest w lampach H4 ?

jest ktoś obeznany w elektryce, ma schemat i może zerknąć jak to rozwiązać ? bo ja jestem zielony w kabelkach ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 05, 2007 18:27

na przykład:
1. Kup dwa przekaźniki typowe samochodowe z pinami:85,86, 30, 87 i 87a.
2. Przetnij przy reflektorze kable plusowe idące do obu włókien (drogowe i mijania), wszystkie cztery końce zakończ wsuwkami żeńskimi
3. końce od strony żarówki podłącz: od mijania do pinu 87a, od długich do pinu 87.
4. Od strony włącznika: od krótkich do pinu 30, od długich do pinu 85.
5. Pin 86 połącz dodatkowym kabelkiem do masy na aku lub do masowego kabla żarówki.

Bedzie działać tak: światła krótkie, przekaźnik w stanie spoczynku, przewodzi prąd do krótkich poprzez piny 30 i 87a.
Swiatła długie: przekaźnik wzbudzony, przewodzi prąd do długich od pinu 30 do 87.

Nie wiem jak dokładnie jest to rozwiązane w oryginale, czy w manetce czy w skrzynce przekaźników, bo może jest jakaś prostsza metoda, ale obejrzałem schematy i nie dowiedziałem się, a nie chce mi się grzebać żonce w jej GTI. Więc proponuję z tymi przekaźnikami. (tak samo do każdej lampy). Nie jestem pewien czy przy takie przeróbce prawidłowo zapali sie kontrolka od długich, ale powinna na 99%.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pn lut 05, 2007 19:34

jak pisał Paweł Marek

usuń połączenie przy kostce przełącznika świateł (gdzieś przy kierownicy).
poczytaj opisy jak zrobić z lamp H4 lampy H1+H1 (zwiera się przewód idący od włącznika świateł do przełącznika na stałe z przewodem do krótkich (nawet kolory w opisach są podane)



guciu69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 22:27
Lokalizacja: Wronki

Post autor: guciu69 » czw lut 08, 2007 21:50

trzeba przerwać zworkę? ale przy włączniku onajest czy przy manetce?



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw lut 08, 2007 23:37

ona jest na wiązce od manetki (zwiera kable biało-czarny z żółtym)

patrz też: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80557



guciu69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 22:27
Lokalizacja: Wronki

Post autor: guciu69 » czw lut 08, 2007 23:46

ale co muszę zrobić aby dostać się do tej wiązki? przepraszam za banalne pytania ale nie chce popsuć

[ Dodano: Pią Lut 09, 2007 09:59 ]
Witam,

udało się wystarczyło zdjąć osłonę przy kierownicy /odkręcić dwie śrubki i osłona rozkręcona/, tam już było widać wiązkę która zakończona jest wąską wtyczką gdzie trzeba było zewrzeć przewody żółty i czarno-biały, które idą koło siebie. I gotowe. Można założyć takie plastykowe złączki które zakłada się na te dwa przewody ściska zworka gotowa i zarazem zaizolowana bez konieczności lutowania.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 243 gości