Strona 1 z 2

kontrolka ABS sie pali

: wt wrz 19, 2006 22:15
autor: pioan1
Witam pojawił mi się problem z kontrolką ABS-u w mojej Borze.Zapala mi się ona w czasie ruszania. Przy zapalonym silniku w czasie postoju nie świeci się. Czy to jest wina któregoś z czujników przy kole? Jak sprawdzić czujnik?
pozdrowienia

Re: kontrolka ABS w VW Bora 1.9TDI

: wt wrz 19, 2006 22:28
autor: leo...
pioan1 pisze:Witam pojawił mi się problem z kontrolką ABS-u w mojej Borze.Zapala mi się ona w czasie ruszania. Przy zapalonym silniku w czasie postoju nie świeci się. Czy to jest wina któregoś z czujników przy kole? Jak sprawdzić czujnik?
pozdrowienia
zapnij VAG'a :hehe:

: wt wrz 19, 2006 22:36
autor: pioan1
dzięki myślalem że zaoszczędzę-na któryś czujnik

: śr wrz 20, 2006 07:33
autor: tomala2301
Vagiem go i wszystko bedzie jasne , będziesz wiedział co jest grane.

: śr wrz 20, 2006 10:08
autor: pioan1
Dzięki tak zrobię!!!!!!!!

Re: kontrolka ABS w VW Bora 1.9TDI

: śr wrz 20, 2006 10:39
autor: RobertP
pioan1 pisze:Witam pojawił mi się problem z kontrolką ABS-u w mojej Borze.Zapala mi się ona w czasie ruszania. Przy zapalonym silniku w czasie postoju nie świeci się. Czy to jest wina któregoś z czujników przy kole? Jak sprawdzić czujnik?
pozdrowienia
tematy podobne były już nie raz :-) funcja Szukaj i troszkę już masz odpowiedzi :-)
tak jak piszą inni podpiąć pod VAGa
warto byłoby sprawdzić czujniki zanimpojedziesz i zapłaciśz kase za sprawdzenie VAGiem
podobno często pada czujnik z przedniej prawej strony,
można spradzić w punktach styków lub złączek i gdzie sam możesz podpiąć miernik uniwersalny
albo sam omomierz i sprawdzik czujnik każdy z osobna
obracając kołem sprawdzić wartości wskazania przez czujnik powinny wynośić coś około 1kOhm do 1,1kOhm
zanim jednak to wszystko zrobisz spradź styki podociskaj wtyczki może coś tam nie styka ...

: śr wrz 20, 2006 17:16
autor: pioan1
dzięki tak robiłem i wskazania miernika różnią się ale nie wiedziałem jaki ma być przedział

: śr wrz 20, 2006 19:40
autor: RobertP
pioan1 pisze:dzięki tak robiłem i wskazania miernika różnią się ale nie wiedziałem jaki ma być przedział
ustaw w czasie pracy jak masz elektroniczny stosowny przedział aż zobaczsz np.1,02 czy 1,0 wtedy będziesz wiedział że masz podziałke i będzie to oznaczać wtedy 1,02kOhm-a
spróbuj to nie trudne, ciężko mi jest na pamięc wytłumaczyć za dalego mam do garażu z 3 piętra chyba z 40m łacznie ;-)
daj znać jakie masz wskazania na mierniku, na wskazówkowym jelśi masz taki też masz podziałkę popatrz a zorientujesz się sam

: ndz sie 24, 2008 14:01
autor: Dzordz-VwBora
Witam, mam Borę 1.9 TDI z 2000r i następujący problem...
Kiedy przejadę kilka metrów zapala sie kontrolka (ABS)...
I System przestaje działać.

Obrazek Obrazek

Byłem z tym problemem u znajomego mechanika zajmującego sie elektroniką który podłączył Borę pod kompa... wykazało, że pompa ABS jest "POZA ZAKRESEM".
Kupiłem na allegro drugą pompę ABS-u po zamontowaniu jej okazało się że nadal ABS nie Działa :grrr: ...
W Między czasie zamontowałem następna (3) pompę, gdyż sądziłem, że ta poprzednia jest wadliwa... jednak że nadal kontrolka się świeci i ABS nie działa :grrr:
Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. pozdrawiam.

: ndz sie 24, 2008 15:11
autor: greg
zmienić mechanika - na takiego co ma dobry kabel i dobry program VAG

: ndz sie 24, 2008 15:30
autor: hyper74
A zy nie ma tam jakiegoś czujnika... lub grupa elektromagnetycznych zaworów sterujących pompą . A te zawory redukują ciśnienie jakie idzie na hamulce... lub czujnik prędkości obrotowej przy tarczy impulsowej... jak coś jest nie tak to cały układ świruje...

i może być też tak że napięcie w układzie ma mniej niż 10Volt... wtedy ABS nie działa i lampka sięświeci...

: ndz sie 24, 2008 15:52
autor: Dzordz-VwBora
a co może być powodem niższego niż 10 Volt napięcia np zwarcie instalacji?

: ndz sie 24, 2008 15:58
autor: hyper74
te informacje wyczytałem w książce jeżdże i naprawiam VW GOLF i BORA może akumulator nie jest doładowywany wystarczająco... może jakiś regulator napięcia ... może trzeba zacząć od elektryka ...
Piszą też że kontrolka ABS zapala się poczas jazdy gdy któreś koło ma poślizg ponad 20sek. może jakiś czujnik jednak na kole impulsatora siadł i podaje błędne informacje do jednostki sterującej...

: ndz sie 24, 2008 16:42
autor: Dzordz-VwBora
dzięki, widzę ze nie obędzie sie bez elektryka...