[Hamulce] Passat B4 1Z

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kuman

[Hamulce] Passat B4 1Z

Post autor: Kuman » wt wrz 19, 2006 09:00

Witam
Mam problem z moim Passatem Kombi B4 1994 rok silnik 1Z auto ma ABS. Przebieg 270 tys. i ciągle rośnie bo robię 2 razy w tygodniu Niemcy około 2000km ale mniejsza z tym. Nie mam praktycznie ręcznego. Wymieniłem szczęki-mało to dało. Teraz przyszło czas na bębny (oczywiście szczęki też). U mnie w mieście powidzieli mi cenę 180 zł/ szt. za podróbkę. Do tego nie wiedzą czy będzie pasowało. Nie wiecie może czy bębny z golfera III z tym samym silnikiem pasują do mojego paska bo na Allegro są już od 65 zł za szt. Może już ktoś kupował takie bębny... Bardzo proszę o opinię. Temat dałem w diesel, ponieważ benzyna ma chyba inne hamulce. Pozdrawiam i proszę o pomoc.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [Hamulce] Passat B4 1Z

Post autor: RobertP » wt wrz 19, 2006 09:06

kumaneq pisze:Nie mam praktycznie ręcznego. Wymieniłem szczęki-mało to dało. Teraz przyszło czas na bębny (oczywiście szczęki też).
a regulowałeś/pociągałeś sobie ręcznego przy dźwigni ? dostęp do tego jest na wyjmniej popilniczkę i zobaczysz dwie śrubki/nakrętki do regulacji linki
podciągnij deczko pewnie pomoże ...
no chyba że już będny są ostro zjechane na żyletki ... :-(



Kuman

Re: [Hamulce] Passat B4 1Z

Post autor: Kuman » wt wrz 19, 2006 09:11

Oczywiście regulowałem na wszystkie sposoby. Problem tego typu, że przy hamowaniu normalnym hamulcem tyl bardzo słabo hamuje... Hamulce to bezpieczenstwo dlatego wymianiam komplet, tylko właśnie mam problem z tymi bebnami.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [Hamulce] Passat B4 1Z

Post autor: RobertP » wt wrz 19, 2006 10:13

kumaneq pisze:Oczywiście regulowałem na wszystkie sposoby. Problem tego typu, że przy hamowaniu normalnym hamulcem tyl bardzo słabo hamuje... Hamulce to bezpieczenstwo dlatego wymianiam komplet, tylko właśnie mam problem z tymi bebnami.
aha ...
a płyn normalnie dochodzi Ci do tyłu odkręć korek pod maską od zbiorniczka płynu okręć tylni prawy odpowietrznik odczekaj i patrz czy cieknie ...
jak zacznie lecieć to zakręć i zrób to samo z tylknym lewym , zakreć wszystko i korek od zbiorniczka (ewentualnie dolej troszkę jeszcze płynu jak sporo wyleciało)
jak będzie dalej lipa to kurcze moze przewody przypchane albo pompa ...
jaką masz pompę hamulcową, taka jak na moim zdjęciu (nie ma na nim zbiorniczka na płyn)
Obrazek



Kuman

Re: [Hamulce] Passat B4 1Z

Post autor: Kuman » wt wrz 19, 2006 10:18

Płyn normalnie dochodzi-był zmieniany razem z tarczami klockami miesiąc temu. Układ nie jest zapowietrzony wszystko ok oprócz bebnów. Powiedzcie mi co z tymi bebnami :)



Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » wt wrz 19, 2006 10:43

czesc !!

bębny od golfa nie beda pasowały ponieważ mają średnice 20 cm a w pasku są 23cm !!! a cena 180 zł to dużo ostatnio kupiłem 90 zł/szt za zamienniki. Popytaj na allegro osób które maja taki asortyment nie koniecznie musza mieć wystawiony ten typ na aukcji !!!

pozdro


Seba

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [Hamulce] Passat B4 1Z

Post autor: RobertP » wt wrz 19, 2006 10:58

kumaneq pisze:Płyn normalnie dochodzi-był zmieniany razem z tarczami klockami miesiąc temu. Układ nie jest zapowietrzony wszystko ok oprócz bebnów. Powiedzcie mi co z tymi bebnami :)
ja mam właśnie szersze tak jak napisał daszczyk ,
możesz sobie zmierzyć mniej wiecej średnicę po zewnętrzenej stronie metrówką nawet na oko przez felgę
jak bęben ma ok 25cm na zewnątrz to są znaczy szersze - tak jak u mnie i pewnie u Ciebie też...



Awatar użytkownika
anton:-)
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 644
Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
Kontakt:

Post autor: anton:-) » wt wrz 19, 2006 22:14

Przerabiałem ten temat juz nie raz z tym recznym i wiec juz ci pisze
jezeli chamulce masz z tyłu sprawne to i reczny musi byc a wiec:
Musisz wyciagnac ten płaskownik(rozpierak szczek) co jest pomiedzyszczekami i co je rozpycha i w tym płaskowniku jest miejsce na takiego klina co sciaga go sprezyna do dołu wyjmij ten rozpierak i naspawaj w miejscu poruszania sie klina ok 3 mm i bedzie wszystko gitara gdyz ten rozpierak w miejscu gdzie klin chodzi sie wyrabia i po sciagnieciu klina na sam dół rozpierak nie rozejdzie sie do konca ale pamietaj o jednej kwesti musisz popuscic reczny do konca i dopiero gdy to juz wszystko zrobisz załozysz beben i Popompujesz hamulec nozny po to aby sie szczeki rozeszły i klin wskoszył nize dopiero podciagasz reczny jak zrobisz oidwrotnie za najpierw podciagniesz a pózniej popompujesz hamulca recznego nie bedzie


I jeszcze pytanie czy jak sciagasz bebny czy schodza bez problemu czu musisz przez otwór po szpilce podniesc klina do góry


G R U P A L U B E L S K A

Kuman

Post autor: Kuman » śr wrz 20, 2006 07:00

Dzięki wszystkim za pomoc. Wczoraj zamówiłem bębny 120zł/szt+szczęki i od razu tłoczki. Jak wszysto poskładam dzisiaj dam znać.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr wrz 20, 2006 09:35

kumaneq pisze:Dzięki wszystkim za pomoc. Wczoraj zamówiłem bębny 120zł/szt+szczęki i od razu tłoczki. Jak wszysto poskładam dzisiaj dam znać.
pomocne przy wymianie może być też
jakbyś wymenisz łożyska skoro już wymieniasz będny bo z wyjęciem pierścienia zewnętrznego siedzącego
w starym bębnie mozesz mieć deczko problemów, a jakie narzędzia są potrzebne:
klucz nasadowy nr 24,
nasadka nr 30, młotek (lub stary pierścień do wbijania nowego łożyska)
lub i gruby 3cm pręt miedziany ( do wybijania i wbijania łożysk - jak ktoś nie ma to mozna inne podręczne w miare z wyczuciem stosować rzeczy),
śrubokręt,
kombinerki
przy wymianie w obu tylnych kołach łożyski i szczęk zajęło mi to na luzaku
i w międzyczasie obiad to łącznie 3,5 h więc Tobie podobnie :-)
dodatkowo możesz zerknąć TUTAJ jakbyś chciał coś jeszcze doczytać



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 329 gości