Strona 1 z 2

Kabelek idący od cewki MK3

: wt wrz 19, 2006 08:43
autor: Paweł_G
Witam
Ostatnio moja golfina ciągle gaśnie - zarówno na wysokich obrotach jak i niskich. Mam wymienione świece, kable WN kopółkę i palec aparatu zapłonowego. Ale wczoraj zauważyłem że ten płaski kabel przykręcony do obudowy cewki zapłonowej swobodnie sobie zwisa gdzieś pomiędzy wężami układu chłodzenia. Jest on zakończony taką końcówką do przykręcenia na śrubę. I moje pytanie brzmi gdzie to cholerstwo przykręcić - do którejś z rzędu śrub w korpusie głowicy? Co to jest za kabel - wygląda na jakąś mase? Czy mogło mieć to wpływ na to że auto gasło?
Dzięki serdecznie

: wt wrz 19, 2006 09:40
autor: Cefaloid
To jest masa cewki zapłonowej.
Ma być przykręcona jedną ze śrub pokrywy zaworów do silnika.
Ew dowolną inną śrubą do silnika tak, by zamknąć obieg prądu świec.

Tak naprawdę ten prąd gdzieś tam już płynie boby nie palił ale warto to dokręcić.

: wt wrz 19, 2006 09:48
autor: dziejo
ten płaski przewód to MASA do KAROSERII WEWNąTRZ KOMORY SILNIKA musisz miec tam w poblizu cewki śrubę daj podkładkę szeroką i nakrętką przykręć

: wt wrz 19, 2006 13:03
autor: Paweł_G
Chyba nie do karoserii to idzie bo na fotkach które znalazłem w książce o Golfie i Vento ten kabel wyraźnie idzie w kierunku silnika ale nie dojrzałem gdzie dokładnie. Ale za to że odpisaliście to dam po plusiku :hmm:

: wt wrz 19, 2006 13:12
autor: Kiler
Ja ma też ABU i powinien wystawać kolo bloku taki metal-bolec do którego możesz to przykręcić. To taki kawałem metali, kolo pokrywy zaworów. Wystaje, nie da się przeoczyć.

Edit - fotka, bolec kolo korka widać wyraźnie :bigok:

Pozdr :pub: .

: wt wrz 19, 2006 13:23
autor: Paweł_G
Kiler, Dzięki serdeczne. Widzę że masz zielony kapsel zbiornika płynu wspomagania - jaki masz płyn zalany? Zielony? Ja mam czarny kapsel i zalany płyn zielony który chyba dobił mi pompę - wyje przy każdym skręcie kół. Może powinienem wrócić do czerwonego który miałem przedtem ale wszyscy sprzedawcy w sklepach i mechanik twierdzą że wszystkie golfy od 1993 roku mają mieć zielony płyn. Widzę też że masz też założoną Odmę tak jak ja - w przeciwieństwie do ABU kolegi z forum TOBI.

: wt wrz 19, 2006 14:19
autor: Zilly
Ja w moim ABU miałem zielony dolałem czerwonego i nic :D Też myślałem ze pompa wspomagania wyje ale ostatnio przy zmianie paska odpalałem go bez paska i dalej wyło mechanior powiedział ze to ...pompa oleju tylko ze to u mnie słychać po pierwszym rozruchu rano.

: wt wrz 19, 2006 14:27
autor: T.O.B.I.
potwierdzam ten przewod to masa do korpusu silnika, jezdzilem przez jakis czas z zerwana ta linka i palil normalnie (bylo to po wymianie cewki, a propo odmy chlopaki gdzie macie podlaczony ten wezyk po drugiej stronie (nie pokrywy klawiatury :)

: wt wrz 19, 2006 16:10
autor: Paweł_G
T.O.B.I. pisze: a propo odmy chlopaki gdzie macie podlaczony ten wezyk po drugiej stronie (nie pokrywy klawiatury :)
Ten wąż ginie w gąszczu rur kolektora dolotowego ale Odma to odpowietrzenie wału korbowego więc musi być gdzieś do bloku silnika przymocowane ale na dole i nie mogę dojrzeć gdzie.

: wt wrz 19, 2006 16:19
autor: T.O.B.I.
u mnie tego nie ma i dziala poprawnie, ale nie przyjzalem sie u ciebie Pawel bo ja mam po lewej stronie wtrysku taki grobszy waz do bloku silnika.
co do tej plecionki od cewki to nie powinna powodowac gasniecia silnikamoze halotron juz siada powoli, daj znac jak podlaczysz linke

: wt wrz 19, 2006 19:33
autor: Paweł_G
No linka podłączona ale to gaśnięcie to głębsza sprawa. Gaśnie zarówno na wolnych jak i wysokich obrotach - po prostu odcina mu zapłon i strasznie go muli. Na wysokich obrotach miga też kontrolka oleju. Świece, przewody WN, kopółka i palec aparatu zapłonowego mam nowe. Też mi się coś wydaje że to czujnik Halla może być. Dodatkowo jak padł mi ostatnio potencjometr przepustnicy to Vag wykazał też błąd silnika krokowego. Niepokoi mnie ta kontrolka oleju jak zapłon mu odcina na wysokich obrotach ale to raczej normalna sprawa - narazie wymieniłem czujniki oleju. Po zgaśnięciu nie chcie od razu odpalić ale kontrolka nie mryga. Jestem pewien że to coś z zapłonem bo pompę paliwa mam nową. No moze jeszcze to być wina zwarcia w kablach bo mam w tej kwestii istny burdel pod maską. A ile może kosztować czujnik Halla bo wiem T.O.B.I., że wymieniałeś??

: wt wrz 19, 2006 23:19
autor: T.O.B.I.
Pawle niestety ominely mnie problemy z czujnikiem hala (na szczescie), wymienialem cewke i moze z nia miasz problem, chociaz to zgadywanie moze w blad wprowadzac, jedyne co mozesz sprawdzic to po zgasnieciu czy cewka jest ciepla, no i sprobowac oczyscic czujnik hala i sprobowac go przesunac delikatnie w strone silnika lub kopolki, kolega z pracy mial identyczne problemy jak ty, zdazylo mu sie kolka razy ze na autostradzie mu zgasl i po 5 minutach odpalal

: wt wrz 19, 2006 23:28
autor: marek137
Paweł_G pisze:Po zgaśnięciu nie chcie od razu odpalić
na 90% czujnik halla
ja kupiłem uzywany za 80 zł cały rozdzielacz zapłonu

: śr wrz 20, 2006 08:33
autor: Paweł_G
A czy ktoś z Was nie orientuje się ile kosztuje sam czujnik Halla? Bo chyba nie trudno go wymienić?