Strona 1 z 4

Problem z ładowaniem

: pn wrz 18, 2006 22:20
autor: InspBober
Postanowilem wsadzic do swojego RF'a gaźnik webera, tak tez zrobiłem. Przy okazji wyjmowałem zegary. Po całej przerobce zaczeła mi sie siwecic lampka od ładowania. Sprawdziłem ze problem nie lezy w samej lampce tylko nie mam ładowania. Podejrzewam regulator napięcia, ale w golfa bawie sie od niedawna wiec nie znam go zbyt dokładnie. Co myślicie, jak moze byc przyczyna i jak ten problem rozwiazac?

: wt wrz 19, 2006 11:33
autor: stonefree
Po pierwsze podpiąć woltomierz do aku i sprawdzić,czy po zapaleniu silnika rzeczywiście nie ładuje.Jeśli tak jest, to sprawdź po kolei przewody do alternatora ( czerwony od aku) i szczotki,czy nie są za krótkie , to na początek.

: wt wrz 19, 2006 12:05
autor: piotrek1313
Tak ja stonefree pisze - zacznij od voltomierza. Jak nie bedzie ladowania, albo bedzie za niskie to szukaj przyczyny.
Sprawdz regulator napiecia czy aby szczotki sie juz nie wytarly (trzyma sie na dwoch srubkach), no i czy pasek jest wystarczjaco naciagniety. Ja kiedys tez mialem za niskie ladowanie i szukalem godzinami przyczyny, i nwet kupilem nowy reg. napiecia, a okazlo sie ze mialem kiepsko naciagniety pasek :bigok:

W razie czego, to jak bedziesz mial w regulatorze tylko wytarte szczotki to go przypadkiem nie wyrzucaj! Kup same szczotki (ok 5-10zl) i wlutuj :)

Aha, wytarte szczotki da sie czesto sprawdzic poluzowujac te 2 srubki na ktorych on sie trzyma i sprobowac go docisnac do pierscieni wirnika (na wlaczonym silniku).

Pozdrawiam :pub:

: wt wrz 19, 2006 12:12
autor: InspBober
stonefree pisze:Po pierwsze podpiąć woltomierz do aku i sprawdzić,czy po zapaleniu silnika rzeczywiście nie ładuje
to juz zrobiłem i nie ładuje. pokazuje 12,2V przy pracy silnika
stonefree pisze:sprawdź po kolei przewody do alternatora
dla pewnosci sprawdzilem wszystkie kable ktore widzialem po otwarciu maski.

Teraz wezme sie za szczotki, a co z sygestią regulatora napiecia? On jest pod pokrywą w alternatorze a nie gdzies poza alternatorem prawda?

: wt wrz 19, 2006 12:55
autor: piotrek1313
Regulator napiecia jest przykrecony do jego tylnej czesci, tam gdzie kabel pradowy.
A szczotki sa wlasnie w regulatorze napiecia. Daltego walsnie najpierw sprawdz stan szczotek bo moga one byc za krotkie a sam regulator moze byc sprawny :)

Przy okazj, jak wyjmiesz regulator, sprawdz stan pierscieni po ktorych chodza szczotki. Nie powinny one miec duzych zaglebien, jak maja to alternator bedzie sie niedlugo kwalifikowal do wymiany. Moze sie tez tak zdarzyc ze ktorys pierscien byl na tyle cienki, ze sie rozlecial i tez ladowania nie bedzie (ale to raczej alternator musialby miec duuuuuzo przejechane :grin: )

[ Dodano: Wto Wrz 19, 2006 13:08 ]
Moze nie jest to identyczny alternator jak w twoim golfie, ale regulator wyglada bardzo podobnie:

: wt wrz 19, 2006 18:59
autor: stonefree
Dac mu punkta!

: wt wrz 19, 2006 19:43
autor: misiek
piotrek1313 pisze:Moze nie jest to identyczny alternator jak w twoim golfie, ale regulator wyglada bardzo podobnie:
a tak wygląda napewno

: wt wrz 19, 2006 22:25
autor: InspBober
misiek10111, masz moze cała tą książke w wersji elektronicznej?

: śr wrz 20, 2006 07:00
autor: misiek
InspBoberniestety nie mam, miałem mieć załatwiony scaner ale nic z tego nie wyszło

: śr wrz 20, 2006 19:34
autor: InspBober
wyjalem regulator i rzeczywiscie szczotki sa juz wytarte, szczgolnie jedna. Ale jak sie temu przyjrzalem to chyba nie da sie wymienic samych szczonek. Jak bede w domu to wysle zdjecia

[ Dodano: 20 Wrz 2006 20:33 ]
Obrazek

Obrazek

: śr wrz 20, 2006 21:29
autor: miś fazi
da sie wymienić same szczotki

: śr wrz 20, 2006 21:37
autor: InspBober
miś fazi pisze:da sie wymienić same szczotki
moze jakies rady jak to zrobic? musiałbym odkrecic 2 srubki do ktorych nie ma dostepu, trzeba by miec srubokret dlugosci 17mm a takiego nie posiadam. Moze to sie robi jakos inaczej, mial ktos juz takie doswiadczenie z takim regulatorem?

: śr wrz 20, 2006 22:01
autor: matti_vw
Szczotki sa przylutowane z góry i na dodatek drucik od szczotki jest jeszcze jakby zagnieciony. Musisz obcinaczkami odciąć tą częćś w której jest drucik zagnieciony, a później to już normalnie lutujesz.

: śr wrz 20, 2006 22:04
autor: bodzio_j
mattip86 pisze:Szczotki sa przylutowane z góry i na dodatek drucik od szczotki jest jeszcze jakby zagnieciony. Musisz obcinaczkami odciąć tą częćś w której jest drucik zagnieciony, a później to już normalnie lutujesz.
nie w każdym regulatorze. Widziałem zanitowane, i praktycznie nie do wymiany