Czy jest sens dawac do konserwacji 10cio letnie auto? [all]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Czy jest sens dawac do konserwacji 10cio letnie auto? [all]

Post autor: dziechu » pn wrz 18, 2006 19:37

Czy przed zima warto dawac 10cio letnie auto do konserwacji? Czy w jakikolwiek sposob przedluzy to 'zycie' blach, nadwozia, podwozia... Czy tez lepiej tylko 'punktowo', tam gdzie zdarlo sie poprawic samemu?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 18, 2006 19:48

Moim zdaniem jeśli są już ślady korozji to punktowo. Uważam że lepiej poświęcić więcej czasu na naprawę miejsc które już są rude, a duże nieuszkodzone powierzchnie podłogi zostawić w spokoju. W ten sposób unikniesz pokrywania świeżą konserwacją miejsc, które z pozoru wydają się zdrowe, a gdzieś głębiej korozja już się zaczęła. Jeśli takie niewyczyszczone miejsce pokryjesz konserwacją, to rozległa perforacja w tym miejscu za 2-3 lata jest pewna. Poza tym liczą się koszta. Zresztą Golfy mają swoje słabe punkty. Koło progów, koło zaślepek w otworach technologicznych, koło miejsc mocowania tylnej belki i przednich sanek. A reszta podłogi zwykle ma dobrą konserwację i po 20 latach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pn wrz 18, 2006 19:57

Warto, warto.
Ja kiedyś swoje poprzednie siedmioletnie auto (peugeot) dałem do konserwacji to przez kolejne siedem lat nie załapał nawet rudej plamki i kiedy go sprzedawałem to kupujący nie mógł w to uwierzyć.
Sądzę że to właśnie ta konserwacja przyczyniła się do tak doskonałego stanu blach.
W tedy płaciłem za to jakieś 300 zł. Nie wiem jak dziś?



Awatar użytkownika
saks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 15:21
Lokalizacja: Dąbrówka Malborska

Post autor: saks » pn wrz 18, 2006 20:28

konserwować oczywiśćie nie tylko spód ale i profile zamknięte są do tego takie środki w spraiu jak fluoidol


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/012d443530db0873.html][img]http://images2.fotosik.pl/168/012d443530db0873m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
buxi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 16:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Zależy

Post autor: buxi » pn wrz 18, 2006 20:36

Jak checsz nim jeszcze śmigać powyżej 3 lat to daj! A jeżeli za rok lub dwa go sprzedaż to po co niech inni sie martwią :) Ja mam tak z moim golfem kupiłem go nie dawno bede nim jeździł ok 2 lata wieć nie konserwuje :D POZDRAWIAM buxi


---------- Passat -----------

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: gitfunfel » pn wrz 18, 2006 20:39

Dobry konserwator najpierw wszystko wyczyści pod ciśnieniem, usunie zgnilizne, uzupełni braki i dopiero potem konserwuje. Podwozie i nadwozie. 600 PLN mnie to wyszło zeszłego roku.


Jeśli nad wszystkim panujesz to znaczy, że nie jedziesz wystarczająco szybko.

Awatar użytkownika
Tuning_Boy_2005
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: czw lut 16, 2006 22:51
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Tuning_Boy_2005 » pn wrz 18, 2006 21:20

jasne ze to jest sens zrobic konserwacje zawsze dluzej ci blacha wytrzyma, jest to tez dobra ochrona przed zima i solom


http://www.vwslask.pl/

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn wrz 18, 2006 21:26

Jest sens o ile Twoje auto nie jest przerdzewiałe - bo wtedy mycie pod ciśnieniem wypłucze Ci wszystkie dziury.... No i oczywiście ta konserwacja musi być głównie z profilami zamkniętymi, a niejakieś pomazianie podłogi


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
MateuszCHUDY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: pn lut 27, 2006 21:02
Lokalizacja: ja jestem?
Kontakt:

Post autor: MateuszCHUDY » pn wrz 18, 2006 21:28

nasz jedenasto letni pasek b4 tez poleci na poprawki ale tez punktowe bo juz pod uszczelka szyby wylazi z przodu (ponoć zmora fałweja) no i klapa do malunku ale to inna bajka bo po dzwonie kiepsko pomalował i odpryski...

[ Dodano: 18 Wrz 2006 21:28 ]
i oczywiście chodzi o to że warto :)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 18, 2006 21:36

Jasne ze daj do konserwacji !!! Opłaca sie i warto !!



Awatar użytkownika
r5badkiller
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 18:15
Lokalizacja: Pleśna k/Tarnów
Kontakt:

Post autor: r5badkiller » pn wrz 18, 2006 22:04

ja mojego daje do konserwacji w srodę zobzczymy ile mnie to wyjdzie no i jeszcze wymiana z tyłu poudszek czy czegos tam bo jak jade po dziurach to dobija no i inne duperele :grin:


Golf to Golf. Niemiecka prostota i solidne wykonanie. Może nie ekscytuje, ale można na nim polegać.

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » wt wrz 19, 2006 08:28

Mój ma juz ponad 20 lat i 2 lata temu oddałem do konserwacji podłogę,natomiast na wiosne będę konserwował profile Elaskon-em.Wcześniej sam konserwowałem profile Boll-em w spraju,ale żeby było profesjonalnie to oddaje go fachowcowi,żeby zakonserwował pod ciśnieniem.Auto na te lata nie wygląda,zdecydowanie lepiej.Moim zdaniem jesli chcesz pojeździć parę latek to daj do konserwacji,szczególnie profile.



maus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt gru 06, 2005 15:48
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

Post autor: maus » wt wrz 19, 2006 12:16

Ja swoje autko przywiozłem z Giermanii juz po konserwacji. Jak pojechałem na serwis diesla i go podniesli to nie mogli sie nadziwic , ze blacha w tak dobrym stanie jest :D
a chwilke przedtem mieli opla terenowego z 2000 i tam blacha juz była pordzewiała jak sitko :D
Tak wiec napewno warto, tylko gościu musi znac sie na rzeczy.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt wrz 19, 2006 21:14

Kompleksowa konserwacja pod ciśnieniem kosztuje razem ze środkami 800zł. Polecam woski do profili zamkniętych i bardzo elastyczne baranki na podwozia lub stary i sprawdzony autosmar. Tylko jego trzeba grubo dać. Jak będziesz jeździł po przeszkodach w zimę to tylko go zaciągniesz nieco, a nie odleci jak środki zbyt twarde.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 228 gości