Strona 1 z 1

Oświetlenie zegarów

: pn wrz 18, 2006 11:21
autor: scot51
Mam problem z oświetleniem deski, i wszyskiego po zapaleniu śiwateł, w nocy jedzie się jak w tunelu bez światła nic nie widać, poradźcie coś błagam, bezpieczniki sprawdziłem wszystko ok

: pn wrz 18, 2006 12:51
autor: dziejo
skoro bezpiecznik ok . to sprawdził bym same zegary czy tam na oswietlenie dochodzi napięcie

Re: Oświetlenie zegarów

: pn wrz 18, 2006 15:06
autor: Kolec
scot51 pisze:Mam problem z oświetleniem deski, i wszyskiego po zapaleniu śiwateł, w nocy jedzie się jak w tunelu bez światła nic nie widać, poradźcie coś błagam, bezpieczniki sprawdziłem wszystko ok
Światła zewnętrzne świecą? Nie podświetla tylko deski, włączików. przełączników itd?
Przy wyłączonych światłach (wyłącznik wyłączony - na O) mimo wszystko podświetla wyłącznik?

Jeśli tak, to możesz zrobić tak:
1- rozebrać destkę i sprawdzić wskaźniki (trochę trudne) - będziesz wiedział czy podświetlenie zegaró jest ok.
2- wyciągnąć włącznik i sprawdzić połączenia (średnio trudne, zważywszy, że jest tam trochę możliwości połączeń - musisz mieć schemacik elektr.) - będziesz wiedział czy wyłącznik jest ok
3- A ponieważ prąd po przełączniku idzie na ściemniacz - proponuje w pierwszej kolejności sprawdzić ściemniacz :) (możesz np zlać go środkiem poprawiającym kontakt elektryczny {np.WD40} i przedmuchać powietrzem - często pomaga po przeschnięciu)
Paru IV tak pomogło.
Jeśli nie pomoże, to już tzreba sprawdzić pkt2 a potem pkt1

: pn wrz 18, 2006 15:45
autor: chip01
ja bym proponował najpierw pokrecić tym ciu**twem koło włacznika światła bo raz sie pomyliłem i teżrozbierałem deske. pozdrawiam

Dzięki już mam

: pn wrz 18, 2006 16:11
autor: scot51
Szukałem i znalazłem, rozkręciłem "pół auta" i doszedłem o co biega, tu jest link, okazało się że gdzies w jakimś momencie wyskoczyły z jakiejś kostki, najprawdopodobniej radio, albo jakieś podświetlenie, dwa przewody, na zdjęciu między kierownicą a drążkiem biegów (kolory brązowy i niebiesko-brązowy) w każdym razie dziadosto zwierało i powodowało spięcie na instalacji podświetenia i grzanie się potencjometru od zwiększania intensywności światła, pozdrowienia z zielonej wyspy


www.ddz.pl/auto/auto.jpg

: pn wrz 18, 2006 22:43
autor: chip01
ło stary fajny bajzel